חוות האנטילופות

מאת: ● 11/7/2021 19:14 ● ערב ערב 2064
על כביש הערבה:
חוות האנטילופות
צילום: ויקיפדיה

ספארי אמיתי כמו באפריקה ממש כאן במדבר!  שטחים רחבים יוצאי דופן על רקע נופי המדבר הישראלי.  מאות אנטילופות, זברות, ומבחר עצום של חיות נוספות המתקיימות בתנאי סוואנה ייחודיים. בדגם של תיבת נח אפשר לצפות גם בחיות אחרות, מכרסמים וחיות משק. באתר גם בריכות גופרית לשכשוך. אפשר לעשות קמפינג באתר, בתשלום.

 

שמחה בערבה התיכונה- הרחם הנקרא גם "הנשר המדברי" – חזר לקנן בחוות האנטילופות בערבה

 

צילום: רן זיסוביץ, חוות האנטילופות

מזה 13 שנים, בכל שנה בחודשי החורף, מגיע זוג רחמים, הנשר המדברי היפיפה, לקנן בחוות האנטילופות בערבה התיכונה. בימים האחרונים הגיע כבר אחד מהם, ובחווה מצפים לבואה של בת זוגו. "בכל שנה מגיע זוג הרחמים לחוות האנטילופות ומכאן הם חוזרים שלושה במסע לאפריקה. זהו אושר גדול בשבילנו בכל פעם שהם מגיעים" אומר יוסי בן, הבעלים של חוות האנטילופות, אזור יבש ערבתי, בו הרחם אוהב לקנן ומסוגל לבנות קן בגובה של עד 4,500 מטרים, במצוקים.

עוד טוען יוסי בן, כי אם הרחם מגיע מוקדם יחסית, יודעים בערבה כי הקיץ יהיה חם ושרבי. ואם מגיע מאוחר יהיה קיץ נסבל יחסית. והפעם הרחם הראשון הגיע מוקדם.

מקור שמו של הרחם בתנ"ך - "ואת התנשמת ואת הקאת ואת הרחם" (ויקרא י"א, 18) המכונה גם "הנשר המדברי", שם מדעי- Neophron, במיתלוגיה היוונית מכונה הרמאי, מאחר שהוא כביכול מתחזה לנשר, ובערבית רח'מא מצריה (רחם מצרי). הינו עוף גדול ויפיפה, שקודש על ידי הפרעונים במצרים ומופיע בציורי הקיר בפירמידות ומבנים קדושים. בעל ראש זהוב, גוף לבן, אברות שחורות, מקור שחור וזנב ארוך יחסית. אורך גופו כ-70 ס"מ, מוטות כנפיו עד 170 ס"מ, ומשקלו כ-1.5-2.2 ק"ג. נחשב לעוף חכם במיוחד המשתמש למציאת מזונו, גם באבנים וכלים נוספים לפיצוח מביצים ועצמות, וניזון מחרקים קטנים ושאריות של פגרים. הרחמים מגיעים לישראל בחודשים פברואר-מרץ ועוזבים בספטמבר-אוקטובר למזרח אפריקה. הם מטילים עד שלוש ביצים ולרוב מגדלים גוזל אחד או שניים. הרחם היה בעבר אחד מהדורסים הנפוצים בארץ (כ-500 זוגות) אך האוכלוסייה הצטמצמה מאוד בעשורים האחרונים, עקב הרעלות, ציד, התחשמלות ועוד, שאירעו בישראל ובאפריקה, עד שנותרו עד לפחות מחמישים זוגות בישראל, ולכן נחשב לעוף בסכנת הכחדה.

סמוך למושב צופר, בקילומטר ה-133 על כביש הערבה

073-7824065


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש