בעיות בתפקוד בגיל השלישי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 7/5/2021 05:58 ● ערב ערב 3015
הגיל עושה את שלו ורבים בגיל השלישי מבחינים בשינויים שקשורים ברבדים שונים בחיים כמו ירידה בזיכרון או בעיות ריכוז, ירידה באנרגיה וגם בעיות בתפקוד המיני.
בעיות בתפקוד בגיל השלישי
תגיות:


בשיתוף פרמה גורי

למעשה, תופעה של אין אונות נפוצה בשלב זה בחיים אצל גברים יותר מבכל שלב אחר והסיבה לכך היא שבגיל מתקדם עולה הסיכוי לבעיות רפואיות שעשויות לגרום לאין אונות כמו סוכרת, מחלת לב, כולסטרול גבוה וערמונית מוגדלת. בגיל מבוגר עולה גם הסיכוי להפרעות שינה שעשויות לפגוע באון ומורגשת האטה בחילוף החומרים. עודף משקל עשוי אף הוא לפגוע בביצועים.
במהלך הגיל השלישי גם חלים שינויים הורמונליים וירידה בהורמון הטסטוסטרון המשפיע על הדחף המיני ועל רמות האנרגיה ותיתכן ירידה בחשק המיני.



כיצד אורח החיים יכול להשפיע על אין אונות?


חשוב להבין שלאורח החיים השפעה על כוח גברא בגיל השלישי בפרט ובכל גיל בכלל. מחקרים שונים הצביעו על כך שצריכה גבוהה של אלכוהול, שימוש בטבק ותזונה לקויה יכולים לפגוע בפעילות המינית. עישון, למשל, מגביל את זרימת הדם, ואלכוהול מאט את תקשורת העצבים ששותפה גם בעוררות מינית.
יש לקחת בחשבון שתרופות שונות, בעיקר נוגדות דיכאון, תרופות ללחץ דם גבוה ואנטיהסטמינים עשויים גם הם לעכב עוררות מינית. גורם נוסף שיכול להשפיע על כוח הגברא הוא לחץ נפשי. מתח ולחצים שאפילו לא קשורים ישירות לאקט עצמו עשויים לגרום לבעיות באון על אחת כמה וכמה דיכאון.

 

כיצד ניתן בכל זאת לשפר את כוח הגברא ולהתמודד עם אין אונות?


מבחינה נפשית חשוב מאוד להפחית את הלחץ והמתח ככל שניתן בחיים. יש לנסות לאתר את מקור הלחץ ולבדוק אם הפחתת המתח, לפחות סמוך לאקט המיני, מסייעת. אצל חלק מהאנשים פירושו של דבר הוא לכבות מסכים ולהתנתק מהחדשות, ולאחרים יעזרו תרגילי הרפיה מקדימים, מדיטציה, יוגה, מיינדפולנס ודמיון מודרך. מההיבט התזונתי, ישנם מאכלים שיכולים לסייע, כמו סלרי ותרד אשר מגבירים את זרימת הדם החיונית להשגת זקפה, שוקולד מריר העשיר בפלבנואידים שאף הם משפרים את זרימת הדם וגם נחשבים לנוגדי חמצון טבעיים ומסייעים בהורדת כולסטרול, כשכולסטרול יכול לתרום להפרעות בתפקוד המיני גם כן.
על מנת להעלות את רמת הורמון הטסטוסטרון כדאי לצרוך צדפות המכילות רמות גבוהות של אבץ שחיוני להעלאת ההורמון הגברי. עיסוק קבוע בפעילות גופנית מתונה יכול לסייע מאוד בשיפור זרימת הדם ובשמירה על משקל מאוזן. שנת לילה טובה חיונית אף היא לתפקוד המיני ולשיפור כוח גברא ולכן, חשוב לשמור על דפוסי שינה קבועים וטובים ולשנת לילה איכותית. הפחתת הלחץ והמתח לפני השינה, טקס שינה שחוזר על עצמו ואופטימיזציה של תנאי השינה להשגת שנת לילה טובה.
טיפולים אלטרנטיביים ומשלימים כמו דיקור סיני יכול לסייע וכן צמחי מרפא שמטעינים באנרגיה ונחשבים כמשפרי און דוגמת שורש ג'ינסנג קוריאני וג'ינקו בילובה.

וירמקס הינו תוסף תזונה טבעי המבוסס על תערובת צמחים כגון שורש ג'ינסנג קוריאני, ג'ינקו בילובה, מיצוי אפימדיום, כינידיום מוניארי, דקל ננסי, אנג'ליקה פובסנטיס וכן חומצות אמינו: L-Arginine, L-Alanine, L-Glutamate, L-Lysine. כל אלו ידועים במגוון מאמרים בעולם בהשפעתם המיטיבה על גוף האדם.

למידע נוסף אודות אין אונות וכוח גברא היכנסו לאתר פרמה גורי.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש