פילו אש - כל פתרונות למיגון וכיבוי אש

מאת: ● 23/4/2021 10:01 ● ערב ערב 3014
בתאריך 25/3/21 פורסמה כתבה אשר עסקה בהחלטת בית המשפט המחוזי בלוד שפסק כי רק חברת פילו אש שהוקמה על ידי דויד פילו תושב העיר אילת, תוכל להמשיך ולעשות שימוש בצימוד המילים ''פילו אש'' ● בשגגה פורסם כי מר פילו נפטר, אלא ששיחה עם האיש הבהירה שלא זו בלבד שהאיש חיי וקיים, אלא פועלו לאורך השנים תרם תרומה מהותית לשמירה על חייהם ורכושם של רבים מאתנו
פילו אש - כל פתרונות למיגון וכיבוי אש
''את הבטחון צריך להשאיר בידיים ישראליות''. דוד פילו מייסד פילו אש
תגיות:

דויד פילו מייסד חברת פילו אש הוא קודם כל אילתי. עוד לפני שהקים את חברת פילו אש בשנת 1989 הוא מילא תפקידים רבים בשירותי הכבאות באילת לרבות קצין תחנה וקצין מבצעים. 
כלוחם אש הוא לקח חלק מרכזי בכיבוי השריפות במלון מלכת שבא ובמלון לרום לשעבר, מלון נפטון ועוד.
לאחר פרישתו מהכבאות הקים את חברת פילו אש, שעסקה תחילה בהתקנת ספרינקלרים, גלאים וציוד כיבוי אש. החברה ביצעה את התקנת המערכות הללו ב80% ממלונות אילת. 
יש משפט שאומר עסקים עושים עם אנשים, ואכן אותם אנשים שלקחו חלק בבניית המלונות באילת, ביקשו ממר פילו להמשיך ולבצע עבורם עבודות גם במלונות בים המלח ובתל אביב. לדברי דויד פריצת הדרך של החברה היתה בביצוע התקנת אמצעי המיגון השונים במלון דיויד אינטרקונטיננטל. זו היתה למעשה נקודת ההכרה שמחברה אילתית קטנה החברה הפכה לשם מבחינה ארצית. היום מוכרת החברה כחברה המובילה בישראל בתחום מיגון האש והחברה מבצעת מאות פרויקטים מאילת ועד מטולה.

מר דויד פילו, הוא גם מהראשונים שביצעו בארץ עבודות של מיגון אש לפלדה, עבודות שיש אומרים שאם היו מבוצעות במגדלי התאומים בארה"ב, היה נמנע האסון הנורא זה.
דויד מסביר: "ללא הגנת אש על פלדה גופי פלדה למבנים יאבדו מכוחם בהדרגה בעודם חשופים לאש. באופן כללי, פלדה שעליה עומס כבד תאבד ממרווח הביטחון שלה מהר הרבה יותר. שלד הפלדה מאבד את חוזקו ועלול לסכן את יציבות המבנה, ולכן יש לעשות ציפוי בחומר מעכב אש לקונסטרוקציות הפלדה במבנה, שיעכב את התחממות הפלדה ויאפשר זמן בריחה והיחלצות לפני קריסת המבנה  בעת שריפה". 
חברת פילו אש מבצעת את עבודות מיגון האש לפלדה בפרויקטים המשמעותיים ביותר בישראל. ביניהם פרויקט של 3,000 טון פלדה במתחם מסחרי בראשון לציון, פרויקט במכון ויצמן, בפאל 3 בנתב"ג, ואף במלון סי סייד באילת.
חברת פילו אש לוקחת חלק משמעותי גם בהליכי התקינה בתחום, ודואגת לעדכן את לקוחותיה בשינויים ובעדכונים. כך לדוגמה החליטה הכבאות באופן רטרואקטיבי שעבודות של מיגון אש בצמנט יבדקו רק על ידי מכון התקנים הישראלי, וזאת על אף שלאורך עשור לפחות בדיקות אלו מבוצעות על ידי מעבדות שונות. פילו אש נערכה לשינויים הדרושים, למדה את נוהל מכון התקנים החדש ומלווה את לקוחותיה תוך שהיא מקדימה קבלנים אחרים שלא יודעים ולא מודעים לשינויים שאח"כ גורמים ללקוח לפיגורים בלוחות הזמנים.
פילו אש לוקחת חלק משמעותי גם בעבודות הקו האדום של הרכבת התחתית, ומבצעת מיגון אש לתעלות עם יריעות קראמיות ולא פחות חשוב עבודות של איטום המרחב המוגן באמצעות מערכות איטום מודולאריות המיוצרות בישראל.
דויד פילו מסביר כי החל בפיתוח מוצרים כחול לבן בתחילת שנות ה - 2000, מתוך אמונה שאת הבטחון צריך להשאיר בידיים ישראליות. וכך חברת פילו אש מייצרת מערכות שמאושרות על ידי פיקוד העורף ונמדדו ללחצים של 20 בר ואף נבדקו לעמידות אש של 180 דק'.
פרט לכך החברה החלה בייצור מאסיבי של מוצרים לאיטום מעברי אש במפעל בינלאומי שהקימה החברה לצורך ייצוא מוצריה למדינות שכנות ולאירופה.

הזרז לפתיחת מפעל בינלאומי לדברי דויד היה אימוץ תקן 2174. מזה למעלה מ-5 שנים דנים במכון התקנים הישראלי באימוץ תקן 2174. נטלי אבן, ביתו של דויד, המכהנת כמנכ"לית משותפת יחד עם סיגל טלקר ביתו הבכורה, היתה שותפה לכתיבת תקן 2174, ולדבריה "יישום התקן עשוי להביא לשינוי משמעותי ביחס לתחום איטום מעברי האש שהוא תחום מציל חיים, שמפאת היותו עד היום לא מוסדר, לא ייחסו לו חשיבות".
נטלי מסבירה כי השינוי עתיד להיות במספר מישורים, בהיבט הבטיחות - תקן 2174 הסדיר איזה מוצרים מותרים בשימוש ואיזה לא. לראשונה נדרש שהמוצרים המותקנים בפרויקט ייוצרו במפעל עם בקרת איכות מפעלית של צד שלישי וכך יובטח שהמוצר שנבדק במעבדת הבדיקה יהיה תואם למוצר שיותקן בשטח.
להתאמת המוצר לתקן יש חשיבות לא רק בהיבט הבטיחות להבטיח שבאמת המוצר יפעל במצב שריפה, אלא גם בהיבט הביטוחי. חברת הביטוח לא תשפה מבנה שהותקנו בו מוצרים שלא עומדים בתקן. נטלי אבן מבהירה: "על אף שתקן 2174 לא מחיייב עדיין, ישנן הוראות נציב משנת 2020 שמחייבות התקנה ורטיקלית רק עם מוצרים שנבדקו במעבדות כמו UL".
החידוש בתקן הנ"ל, הוא שלראשונה נדרש ביקורת שנתית גם לאיטומי מעברי האש כשם שנדרש אישורים אחרים לצורך רישוי עסקים. פילו אש היא בעצם החברה היחידה בישראל שגם מבצעת וגם מתחזקת את כל הנדרש לצורך רישוי עסקים.
לדברי סיגל טלקר, אבא שלנו ייסד אימפריה, שנטלי ואני מחבקות ומשמרות בזכות לקוחותינו החוזרים שאנו רואות בהם כשותפים. אנחנו מבקשות מהלקוחות שיגדירו לנו את המטרות העסקיות שלהם בפרויקט וחשוב לנו שיקבלו את מה שהם צריכים ולא פחות חשוב לנו זה שיהיה כיף לעבוד איתנו.

אני שמחה שדויד חזר לאילת ואני בטוחה שהידע והניסיון שהוא צבר בניהול פרויקטים של מיגון אש מהמשמעותיים ביותר במדינה, יזניקו גם את הידע וגם את הרמה המקצועית של בטיחות האש בעיר אילת עכשיו כשהוא כאן להתמקד בכל הבנייה המפוארת שהחלה. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש