4 חרדות נפוצות בקרב ישראלים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/4/2021 11:33 ● ערב ערב 3010
לא נפתיע אם נאמר כי ישנו משהו ייחודי בהווי הישראלי והיהודי בפרט שהוא חרדתי במהותו. הדאגות והטרדות הרבות ותחושת אי הוודאות שלעתים קרובות מאפיינת את אורח החיים, מהווה כר פורה ללא מעט מתח וחששות.
4 חרדות נפוצות בקרב ישראלים
תגיות:

עם זאת, חרדה שונה באופן מובחן מפחדים מובנים כמו מתיחות ביטחונית או קשיים כלכליים, או מתחים הנובעים מעבודה ואורח החיים. זהו מצב שעשוי לפגוע משמעותית בתפקוד היום-יומי ודורש התייחסות מקצועית רצינית. ריכזנו עבורכם כאן בקצרה מידע חשוב אודות החרדות הנפוצות ביותר בקרב ישראלים ועל מאפייניהן המרכזיים.

  1. חרדה כלכלית: נושאים כלכליים מטרידים את רובנו בחלק ניכר מחי היום-יום שלנו, אך לרוב אנו יודעים להתייחס אליהם בפרופורציה ולנהל את חיינו על פי המשאבים העומדים לרשותנו. עם זאת, כאשר מדובר בהתמודדות עם חרדה כלכלית, הפחד אינו בהכרח רציונלי. חשש מאובדן הפרנסה נוכח כל הזמן ואינו תלוי בהכרח בכושר ההשתכרות של האדם. קיימת תחושה כי הקריסה הכלכלית היא רק עניין של זמן וכי היציבות הפיננסית תלויה על חוט השערה. התחושה הזו של הישרדות מתמדת עשויה לפגוע באופן משמעותי בבריאות ובמנהל החיים התקין. האדם החרד כלכלית יימנע מהוצאות כלכליות שעשויות להיות חיוניות, יעסוק בכספים חלק ניכר מהזמן על חשבון פעולות חשובות אחרות ולעתים עשוי אף להיכנס להרפתקאות מסוכנות הטומנות בחובן רווח כלכלי, מתוך אמונה כי רק כך יוכל לחוש שוב ביטחון ויציבות.
  2. חרדת בריאות: חרדה שכיחה נוספת שהפכה "אקטואלית" ומשמעותית יותר בתקופת הקורונה המתמשכת - אדם עשוי להאמין כי כאב ראש מתמשך הוא סימן להתפתחות גידול, או כי כאבי שרירים מעידים על תחילתה של דלקת פרקים. הפחד מחשיפה למחלות או התפתחות מצב רפואי מסוכן אינה רק משבשת את אורח החיים, היא עשויה לגרום לתסמינים בריאותיים של ממש. כאשר האדם מצליח לשכנע את עצמו כי משהו בגופו אינו כשורה עד כדי כך, עשויות להיחוות תופעות גופניות של ממש.
  3. חרדה חברתית: כן, מדובר בהרבה יותר מסתם ביישנות. חרדה חברתית פוקדת כ-5% מהאוכלוסייה וגורמת לאדם לחיות בפחד מתמיד כי הוא ייראה מגוחך או יביך את עצמו ולהימנע באופן עקבי ממצבים חברתיים. לעתים, החרדה מופיעה רק כאשר מדובר בסיטואציות חברתיות המוניות כמו הופעה מול קהל, אך במקרים מסוימים, גם במפגש קבוצתי קטן האדם עשוי לחוות מגוון תסמינים כמו הזעה, הסמקה, גמגום וקשיי נשימה, מה שלרוב רק יגביר את תחושת השונות והנבדלות וכתוצאה מכך את החרדה.
  4. חרדה לאחר לידה: ילד חדש בבית טורף את כל הקלפים ומשנה את כל אורח החיים. אם בעבר האמינו כי חרדות סביב היריון ולידה פוקדים רק את האם ונובעות מגורמים הורמונליים, כיום ידוע כי גם אבות חווים חרדות אלו ולמעשה, כעשירית מההורים יתמודדו עם חרדות אלו.

בין אם החרדה מלווה אותך בסיטואציות חברתיות, סביב פחד מבעיות כלכליות, אם קיימת חרדת נטישה או סביב כל נושא אחר, כדאי מאוד לא להישאר עם הדברים לבד. טיפול בחרדות בסיוע איש מקצוע מוסמך יכול לעשות את כל ההבדל ולסייע לך לשפר את איכות חייך בהקדם.

>> כיצד ניתן לטפל בחרדות ולנצח כל חרדה? לחצו כאן.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש