טור יהדות - פרשת 'אמור'

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 10/5/2017 10:42 ● מה נשמע 495
החצר שלי מלאה בקרשים. אפשר לבנות 2 בתים אמריקאים עם כמות הקרשים שהילדים שלי, ביחד עם חבריהם, אספו והניחו ברוב טובנו בחצר ביתנו. אני ממש משתוקק שיגיע כבר לג' בעומר והחצר שלי תפסיק להראות כמו אתר בנייה.>>
טור יהדות - פרשת 'אמור'

 

פרשת 'אמור'

 

החצר שלי מלאה בקרשים. אפשר לבנות 2 בתים אמריקאים עם כמות הקרשים שהילדים שלי, ביחד עם חבריהם, אספו והניחו ברוב טובנו בחצר ביתנו. אני ממש משתוקק שיגיע כבר לג' בעומר והחצר שלי תפסיק להראות כמו אתר בנייה. אלא מה, הרבנות הראשית לישראל החליטה לדחות את חגיגות לג' בעומר ביום אחד, על מנת להימנע מחילולי שבת המוניים גם של ילדים שיכינו את המדורות לפני צאת השבת, ואולי חלילה גם יבעירו אותם בשבת וגם להימנע מחילולי שבת של עשרות אלפים שיגיעו לקברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון בשבת. לשמחתי, גם שר החינוך נענה לבקשת הרבנים הראשיים והחליט לדחות את חופשת לג' בעומר מיום ראשון ליום שני, ובכך סייע שר החינוך למנוע חילולי שבת המוניים. ויבורך על כך. אבל במדינת ישראל, הרי אי אפשר לעשות כלום מבלי להרגיז איזה משועמם אחד או שניים שמיד ירוץ לבג"ץ, כי הלא אהרון ברק כבר פסק ש"הכל שפיט". אז כמובן שהורים זועמים מיהרו לפנות לבג"ץ שיורה לשר החינוך לחזור בו מסורו, כי זה בלתי אפשרי שהילדים ידליקו מדורות ביום ראשון בערב במקום במוצאי שבת, זאת "מצווה בזמנה" ופיקוח נפש דוחה שבת ובלה בלה בלה. לצערי הרב ישנם אנשים במדינה שעבורם השבת היא סתם יום חול שנחים בו ( אם הם לא נאלצים לעבוד גם בשבת בגלל תאוות בצע). מבחינתם אין לשבת ערך מוסף של קדושה, של התחברות לאבותינו מדורי דורות ששמרו על קדושתה של השבת, של בריאת העולם "זכר למעשה בראשית" וחבל. לו רק היו זוכים לטעום פעם אחת את טעמה המתוק של קדושת השבת, לחוש את הנשמה היתירה שאנו מקבלים בכל שבת, אני בטוח שאם היו עושים זאת, או אז הלב היהודי שלהם היה נפתח בערגה ובאהבה להידבק אל בורא העולם. השבת היא ערך עבורנו היהודים. וכאשר יש לך ערכים, אתה מוכן להקריב הרבה על מנת לשמור על הערכים שלך. ולפעמים צריכים גם להקריב קצת בשביל הערכים, למשל לדחות יום חופש של ילדים ביום אחד עבור שמירת השבת.

השבת נקרא בתורה בפרשת 'אמור' את הציוויים לחגוג את החגים ואת המצוות של כל חג. בראש השנה אנחנו מצווים לתקוע בשופר ובחג הסוכות לקחת ביום הראשון של החג ארבעת המינים, אתרוג לולב הדס וערבה ולשמוח איתם לפני ה'. לא מדובר במנהגים או במצוות דרבנן ( מצוות שחכמים תיקנו). תקיעת שופר בראש השנה וארבעת המינים בחג הסוכות הם מצוות דאורייתא, מהתורה, מצוות שהקב"ה ציווה אותנו בתורתו הקדושה. והנה למרבה הפלא, באו חכמים בזמן המשנה (לפני כ- 2000 שנה) וגזרו על כל עם ישראל, בכל מקום שבו הם נמצאים, שכאשר יוצא ראש השנה ביום שבת, אסור לתקוע בשופר ביום הראשון של ראש השנה ויתקעו רק ביום השני, ואם יוצא היום הראשון של סוכות בשבת, אז אסור ליטול את ארבעת המינים באותו היום. וכל כך למה? מפני שחששו חכמים שמא יטלטלו את השופר או הלולב בשבת ויוליכו אותו ברשות הרבים ואז יהיה חילול שבת. עד כדי כך נזהרו חז"ל בשמירתה של השבת, שהם העדיפו לבטל מצוות עשה מן התורה כמו תקיעת שופר ונטילת לולב , ובלבד שעם ישראל לא יחללו את השבת. בעיניים של אדם שאינו רגיל לשמור את השבת זה נראה כמו דבר של מה בכך, אך אין כן הדבר. שמירת שבת של האומה שלנו כעם, צריכה להיות אחת מאבני היסוד של מדינת ישראל ובוודאי בארץ ישראל. אשר על כן, נשתדל כולנו לכבד את השבת ולו בכך שנשמע בקול הרבנות הראשית ונדחה את לג' בעומר ליום ראשון.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש