ערן מיינדר - מנטליסט, אמן חושים טלפתיה

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 24/3/2017 11:39 ● ערב ערב 2803
”המציאות שאנחנו חווים היא לא המציאות האמיתית", טוען ערן מיינדר, "היא בסך הכל חלק מזערי ומעוות של המציאות האמיתית. כשבאמת תביני את זה, את תראי יותר", הוא אומר בביטחון, "ואז תוכלי לעשות דברים ששאר האנשים יתפסו כבלתי אפשרי"
ערן מיינדר - מנטליסט, אמן חושים טלפתיה

זהו לא עוד ראיון רגיל לכתבה, זהו ראיון מיוחד, על חוויה שהותירה אותי ואת בני ביתי פעורי פה. ואני מדברת על ראיון עם ערן מיינדר, מנטליסט, אמן חושים וטלפתיה אשר מופיע באילת כבר כמעט שנתיים. ראיתי תוכניות של מנטליסטים בטלוויזיה (נמרוד הראל למשל) ונדהמתי תמיד איך הדברים האלו קורים, אבל כשזה אצלך בבית בלייב, זה עוצמתי פי כמה. 
כשאני שואלת את ערן מה הוא בדיוק עושה, הוא מחליט שעדיף להדגים מאשר לספר. ערן מוציא חפיסת קלפים ומבקש ממני לחשוב על קלף. הוא מבקש מבתי לעצום עיניים ונוגע במצחה, הוא אומר לה לבחור מספר בין 1 ל-52 (כמספר הקלפים בחפיסה, ותאמינו לי שבדקתי שאכן מדובר בחפיסה רגילה עם כל הקלפים), היא בוחרת 7. ערן מדגיש שהוא לא נוגע בקלפים ומבקש ממנה לספור לאט 6 קלפים מראש החבילה, "זה הקלף השביעי" הוא אומר ומצביע על הקלף הבא, הוא שואל אותי מה הקלף שבחרתי, "מלך לב אדום" אני עונה, הוא מבקש מבתי להפוך את הקלף השביעי, אשר באופן בלתי מוסבר, הוא -  מלך לב אדום. ערן שואל את בתי מה היא הרגישה, והיא עונה כי היא ממש ראתה את הצבע והמספר בראשה. אני מבקשת עוד. בתי נעמדת במרכז הסלון כדי שכולם ייצפו. הוא מבקש ממנה לעצום עיניים ולהתרכז. ערן נוגע באפו ושואל את בתי מה היא חשה, היא עונה כי חשה נגיעה באפה, לאחר מכן עושה אותה פעולה עם הסנטר, והוא שואל אותה אם הרגישה דגדוג, היא מחייכת ועונה שהיא הרגישה דגדוג בסנטר, ערן מקשה ושם ידו על האזור הגב בו נמצאות הכליות, ושוב, היא טוענת שהיא הרגישה נגיעה באותו מקום בדיוק. בשלב הבא - מבקש ערן מבתי להרים יד קדימה ב- 90 מעלות. הוא מעביר אצבעו על גב האמה שלו הלוך וחזור, ובתי חוזרת על אותה תנועה. הערב ממשיך בקטעים יוצאי דופן שקצרה היריעה מלהכיל. ועכשיו לענייננו. 

איך הכל התחיל?
"הייתי ילד סקרן שחייב לדעת איך דברים עובדים ומה שלא היה נראה לי הגיוני - ריתק אותי. אני זוכר שכילד ראיתי קוסם והייתי בהלם, מיד ביקשתי מהוריי מזוודת קסמים. אבל כשגדלתי, כבר סיקרן אותי לדעת איך העולם עובד, איך אנשים חושבים, מה מפעיל אותם, וככה נשאבתי לעולם המנטליזם ואמנות החושים. לאחר שנהייתי מנטליסט, או בעברית - אמן חושים, התחלתי לראות ולהבין דברים שלא שמתי לב אליהם בעבר, המוח שלי סינן פחות, הבנתי שהמציאות שאנחנו חווים היא לא האמיתית, היא בסך הכל חלק מזערי ומעוות של המציאות האמיתית".

אז איפה אפשר לראות אותך?
"כיום אני מופיע בבתי מלון באילת לאורחים, לקבוצות ולחברות, לקהל הפרטי ולקהל העסקי, ולעיתים מזמינים אותי גם לאירועים במרכז הארץ, אם זה למופע חושים בימתי הממחיש תופעות יוצאות דופן, או אם זה מופע קלוז-אפ שהוא יותר אטרקציה לקבלות פנים, מופע אישי שמשתלב במהלך האירוע"

למי מתאים המופע?
"לכל מי שרוצה להפוך את האירוע שלו לחוויה ייחודית שתטשטש את הגבול שבין מציאות ודמיון ותיקח את האורחים שלו להרפתקה מיוחדת. המופע משלב הומור, הפתעה ותדהמה והוא מתאים לכנסים, למופעים עסקיים לחברות, קבוצות, ועדי עובדים, ימי הולדת למבוגרים ונוער (12 ומעלה), מסיבת רווקות, בר מצווה / בת מצווה, ועוד. כמובן שהמופעים מותאמים לאופי האירוע".

ערן מיינדר הוא חבר באיגוד אמני ישראל ובאגודות של מנטליסטים בארץ ובעולם, בוגר קורסי NLP ושיטת סילבה ומתעסק בתחומים נוספים הקשורים לשיפור התודעה.


ליצירת קשר: 054-5394364


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש