שני משעולים, שם אחד

מאת: מירב לוי דיאמנט ● ● ערב ערב 2133
חן, תושבת אילת, מתגוררת בשכונת קוטג'ים במשעול הר מוריה.מירי גם היא ,מתגוררת במשעול הר מוריה אלא שזה נמצא בכלל באזור אחר של השחמון. התבלבלתם? גם אנחנו, זה מה שקורה כשבעיר אחת יש שני משעולים שונים עם שם אחד.

עד לפני שנה התגוררה חן, תושבת אילת ( השם המלא שמור במערכת) במשעול הארמים, שכונת קוטג'ים חביבה במעלה הרחוב המוביל למרכז הקניות של השחמון. במקום אחר בשחמון, בשכונת קוטג'ים אחרת שנקראה עד לא מזמן השומרונים ( מעל מרכז קניות השחמון) מתגוררת מירי כבר 7.5 שנים, אלא שביום בהיר אחד החליטו בעיריית אילת שהגיע הזמן לשנות את שמות הרחובות והמשעולים בעיר, חשבו ועשו, עכשיו נאלצה חן להתרגל לעובדה החדשה שהיא גרה במשעול הר מוריה, אך במפתיע גם מירי המתגוררת בשכונה אחרת נאלצה להתרגל לאותו שם של משעול- הר המוריה. הודיעו דיירי שני המשעולים לכל המכותבים והחברים על שינוי הכתובת, כשבפועל לא היו מודעים כלל לכפל בשמות המשעולים, כך היה עד שביום בהיר אחד פגשה מירי בדוורית שעידכנה אותה בבילבול הגדול. " סיפרתי לה בשימחה שסוף סוף התחילו לשלוח אלי מכתבים לכתובת החדשה- הר המוריה", נזכרת מירי והיא להפתעתי סיפרה לי, שישנם בעיר שני משעולים כאלו עם אותו שם. מירי המופתעת התקשתה להאמין. היא לא התעצלה, התניעה את הרכב ונסעה לביקור מקרוב במשעול שנקרא עד לא מזמן- משעול הארמים ועיניה חשכו. ממש כמו אצלה במשעול גילתה מירי כי גם כאן, בכניסה למשעול, מתנוסס שלט עם השם- ' הר המוריה'. מבדיקה שערכה גילתה מירי, כי בפועל המשעול שלה אמור היה להקרא- 'הר שומרון' אך בפועל מזה כחצי שנה ישנם באילת שני משעולים עם שם אחד. איך זה קורה? " תשאלי את העירייה "היא אומרת בחיוך ומספרת על הבילבול בחלוקת הדואר שיוצרת הכפילות הזו. " כל עוד הדוורית הקבועה מגיעה לעבודה הכל בסדר, היא כבר יודעת מי גר באיזה משעול והדואר מגיע ליעדו, הבעייה מתחילה כשהיא בחופשה ומישהי אחרת מחליפה אותה, אז הבלאגן חוגג. " ואם לא די בחלמאות הזו, הרי שבעוד מירי, חן ושאר תושבי העיר, מנסים להרגיל את חבריהם לשלוח את דברי הדואר על פי שמות הרחובות החדשים, דווקא בעיריית אילת, לא ממש מתאמצים לשנות את המצב וממשיכים לשלוח את חיובי הארנונה על פי שמות הרחובות הישנים, כי כשמדובר בתשלום לעירייה, מי ירצה לקחת סיכונים שהדואר לא יגיע ליעדו?
פנינו לקבל את תגובת העירייה וביקשנו לדעת האם מישהו ימהר לשנות את הכפילות בשמות המשעולים? מנכ"ל העירייה, אבי כהן, לא ממש התרגש מהממצאים והשיב רק " נושא שמות הרחובות בשחמון נמצא בדיון ובבירור במועצת העירייה ובוועדה הרלוונטית. החלטה בעניין זה תפורסם בקרוב". עד אז תאלצנה עובדות הדואר לנחש, האם מירי גרה במשעול ' הר מוריה' העליון וחן גרה במשעול ' הר מוריה' התחתון או להיפך. אם זה לא היה עצוב היינו צוחקים.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש