היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 12/1/2011 09:22 ● ערב ערב 2480

ביקורת הצגה

רוחל'ה התחתנה!!!



תמונת כתבה


כבת למשפחת ניצולי שואה, ההצגה נגעה ללבי והזכירה לי כמה וויכוחים בלתי פתירים ביני לבין סבי עליו השלום. למשל, האיסור לדבר גרמנית בבית, ההתנגדות לנישואים עם אנשים ממוצא גרמני/אוסטרי. ששון גבאי, שחקן בהא הידיעה, מביא לבמה את הדילמה המוסרית הקשה הזו שלו להסכים או לא לנישואי בתו לצאצא של...קאפו (כינוי שניתן בזמן השואה לאסיר שהיה ממונה על אסירים אחרים במחנות הריכוז – ובמילים אחרות, במקרה המדובר בהצגה - זה שהציל את עצמו על חשבון יהודים אחרים...). שלוימה (ששון גבאי) מגלה כי דודו של החתן המיועד הוא לא אחר מאשר הקאפו – אשר היה מעורב בתליית אחיו הקטן ומתעקש לבטל את החתונה המיועדת של בתו, שחיכתה שנים לאביר על סוס לבן וכבר חשבו שלא תתחתן לעולם. הדילמה המוסרית, הנקמנית, מניעה את חייו של שלוימה, אם בפן הפיסי – ביתו רווי צבעי שחור לבן – כמו בשואה, ואם בפן ההתנהגותי – שיחותיו עם בנותיו ועם חברו, שמתברר כאחד שהיה בקשרים אסורים עם אשתו של שלוימה בזמן שזו היתה בחיים (בבחינת כולם דפקו אותו!). הדילמה גורמת לו לסכסוכים משפחתיים, חבריים ובינו לבין עצמו ומונעת ממנו להתקרב אל תיקונו, אל הסליחה, המחילה, קבלת המציאות כפי שהיא והנחת העבר והנקמה מאחור, לשם צעידה לחיים הרבה יותר טובים. את אחותה של הכלה, לאה'לה, משחקת בחן רב מיה דגן המתגלה כשחקנית מדהימה, מרגשת, עוצמתית, שעושה יחד עם אביה שלוימה – ששון גבאי הענק את ההצגה. למי שעולה צפונה, מומלץ ביותר. להצטייד בטישיו.

סופשבוע של ג'אז

ג'אז חורף בים האדום


20-22 בינואר 2011, אילת
אח צעיר נולד לפסטיבל ג'אז בים האדום. שלושה ימים של אווירה ייחודית, מוסיקה משובחת והרבה ג'אז חם כמיטב המסורת בעולם!

בשורה משמחת לחובבי המוסיקה, הפסטיבלים בישראל ובעיקר לקהל הרחב אשר פוקד מדי שנה את הפסטיבל הבינלאומי המצליח בישראל- ג'אז בים האדום אשר יחגוג בקיץ 2011 את שנתו ה- 25. הפקת הפסטיבל מבשרת היום על תחילתה של מסורת חדשה – פסטיבל 'ג'אז חורף בים האדום' שיתקיים בחודש ינואר הקרוב באילת. שני הפסטיבלים יפעלו במקביל באופן שנתי ויעניקו תכנים ייחודיים ומשובחים כמיטב המסורת מבית היוצר של ג'אז בים האדום.
פסטיבל ג'אז חורף בים האדום יתקיים כאמור בפעם הראשונה בנמל אילת ויארח הרכבים מרחבי העולם ומישראל לחגיגת מוסיקה חמימה. שמונת המופעים יתקיימו בהאנגר 6 בנמל אילת אשר הוכשר לשמש כאולם מופעים סגור, וערוך לקליטת כ- 2,000 צופים.
'ג'אז חורף בים האדום' מנוהל אמנותית על ידי דובי לנץ, אשר אסף מכל קצוות תבל הרכבים משובחים וחיבורים ייחודיים לפסטיבל זה ומציג תוכנית מתובלנת בניחוחות של מוסיקה שורשית: אגברטו ג'יסמונטי – מלחין ומוסיקאי, רב אמן בנגינה בפסנתר ובגיטרה; שלישיית באַד פלוס מארה"ב; חואן קרלוס קסרס וטנגו נגרו במסע לשורשי הטנגו; טרילוק גורטו - אמן כלי הקשה ומתופף הודי בעל שם עולמי; מופע בכורה לפרויקט חדש של המוסיקאי והמתופף דורון רפאלי; חיבור חד פעמי בין אלי דג'יברי עם המלחין והפסנתרן קני ברון, זוהר פרסקו והחברים דניאל זמיר, תייסיר אליאס ועוד. בתוכנית מופע מיוחד, אשר נרקם לכבוד הפסטיבל החדש – אחים למען אחווה – מפגש מסורות וסגנונות מוסיקליים בין האחים ממוצא מצרי, ג'וזף וג'יימס טאוואדרוס לבין האחים לבית מוכיח, רע ותם אליהם יצטרף אסף תלמודי.

המנהל האמנותי, דובי לנץ: "כאוהד מושבע של פסטיבל ג'אז בים האדום, גאווה עבורי לנהל אמנותית את ג'אז חורף. אני חושב שמדובר בצעד מתבקש של ההפקה שכן אוכלוסיית חובבי הג'אז ואופי הפסטיבל הקייצי הולכת וגדלה משנה לשנה וכך גם הביקוש. אני מאמין שפסטיבל החורף יעניק מענה ייחודי ורומנטי לפסטיבל הקיץ ובאופן רחב ייתן את התשובה המלאה לשלל הפסטיבלים בעולם אשר פועלים בחורף ובקיץ וממלאים אולמות. ההרכבים והאמנים עליהם המלצתי בעלי מכנה משותף למרות השוני האמנותי הגדול ביניהם – כולם מביאים עימם ניחוח אותנטי ומקורי של מוסיקה עצמאית. אני מאוד נרגש לקראת המעמד ומצפה בכיליון עיניים לצליל הראשון עם פתיחת הפסטיבל".
מדי ערב יתקיימו באתר הפסטיבל מופעים פתוחים לקהל הרחב, המוזמן ליהנות מהאווירה והקסם האילתי בחורף לצד המוסיקה המשובח.
בנוסף, במהלך פסטיבל, יארח מלון 'ישרוטל המלך שלמה' מדי לילה את מופעי הג'אם סשן בהשתתפות אמני הפסטיבל. האמנים יגיעו למתחם בריכת המלון הישר מהנמל בתום הופעותיהם, ובהרכבים מיוחדים ומקוריים יאלתרו קטעי ג'אז.
פרטים נוספים, תוכנית הפסטיבל ורכישת כרטיסים באתר הפסטיבל:
www.redseajazzeilat.com
הכרטיסים מקנים כניסה לכל המופעים המתקיימים באותו ערב באתר הפסטיבל :
Pass ליום- 300 ₪
Pass ליומיים -500 ₪
Pass לשלושת ימי הפסטיבל- 600 ₪ .


קצרים

*ג'אז עם חואניטה


קונצרט מוסיקלי ייחודי במגוון רחב של סגנונות החל ממוסיקה קלאסית ועד לגרשווין וג'אז.
פסנתר ושירה: חואניטה אוולין סמית
בהשתתפות אמנים אורחים.
מוצ"ש, י' בשבט, 15.1.11, בשעה 19:30, במתנ"ס 'בית רובין'.
מחיר: 20 ₪.

*אירוע קהילתי למבוגרים לכבוד ט"ו בשבט
בהנחיית בני גמליאלי


סדר ט"ו בשבט בליווי שירה בציבור וכיבוד ברוח החג.
יום א', י"א שבט, 16.1.11, בשעה 18:45 במתנ"ס 'שחמון'.
הכניסה חופשית.

*שני משפחתי לט"ו בשבט


הפעלות ויצירה מחומרים בשימוש חוזר ומטעמים מהמטבח של 'קולייר'.

תמונת כתבה


יום ב', י"ב שבט, 17.1.11, בשעה 17:00, במתנ"ס 'קולייר'.
מחיר: 15 ₪ לילד ראשון, 10 ₪ לילד שני, כל ילד נוסף חינם.

*שעת סיפור לגילאי 4-7


ציפור האש / דמי-סופר סיני
מספרת: רוויה עמנואל נאור
יום ג', י"ג שבט, 18.1.11, בשעה 17:00, בספריה העירונית.
כניסה: 10 ₪ לילד.

*חגיגה משפחתית לט"ו בשבט


סדנאות יצירה, פעלתון (עד גיל 4), הפעלות של המד"צים ובנות השרות הלאומי של הגרעין המשימתי.
יום ד', י"ד שבט, 19.1.11, בשעה 16:30, במתנ"ס 'שחמון'.
כניסה: 5 ₪ לילד.


ינואר של טיולים, מוסיקה וחקלאות בערבה

חלון לחקלאות בערבה


בואו לראות כיצד צומחות עגבניות שרי מנומרות, מיהו פלפל השוקולד ולטעום פומלות בפרדס הדרומי בעולם. סיורים מודרכים אל פלאי החקלאות בערבה בסופי השבוע בחודש ינואר, כי זו ממש התקופה לטייל!!!. חלק ב'

סיורים בערבה הדרומית:


מדבר, ציפורים וחקלאות בקיבוץ הדרומי ביותר בעולם
בואו להכיר את סיפור הקמתו של קיבוץ אילות. נסיעה ליד מתקן התפלת המים של 'מקורות', ביקור במסוף ערבה – מסוף הגבול על שם יצחק רבין, טיול בשטחי החקלאות של הקיבוץ - פלפלים, מלונים, תירס וכל מה שבנמצא. נהנה מפריחת עצי התמר – סיפור עלילות עיראק – העלאת עצי הדקל מעיראק לארץ. תצפית על הצד הירדני של הגבול ונקנח בתצפית על ציפורים נודדות ובעיקר הפלמינגו, בבריכות המלח שמצפון לאילת.
משך הסיור כשעתיים.

אמנות ואורגני בקיבוץ נאות סמדר


סיור מודרך בבית האמנויות בנאות סמדר – מבנה עשיר בתבליטים ופסלים המעטרים אותו, שלל מרפסות תצפית הצופות אל המטעים, השדות, בתי הקיבוץ הבנויים בוץ ומגדלי צינון והרי אדום. ביקור בחנות הגלריה המציעה שפע מוצגי אמנות פרי יצירותיהם של אמני הקיבוץ – אהילי נייר, קופסאות עץ ומתכת, סלים מסנסני תמרים, כלי קרמיקה, צעיפי משי ומזכרות.
מומלץ לבקר בפונדק נאות סמדר, ליהנות מיוגורט וגבינות מתוצרת המחלבה, יינות מהיקב המקומי, ריבות ומרקחות, תמרים וגלידת יוגורט משובחת, לצד נקטרים ומשקאות קלים, עוגות תוצרת בית וארוחות קלות.
משך הסיור כשעתיים.

חקלאות הייטק והפרדס הדרומי בעולם בקיבוץ אליפז
קיבוץ אליפז הסמוך לפארק תמנע מציע סיור חקלאי ברפת בה מגדלים פרות הולנדיות, סיור וטעימות פומלה בפרדס הדרומי ביותר בעולם ובמטע התמרים. נלמד להכיר את 'האגנים הירוקים', שיטת טיפול ביולוגית בשפכים המבוססת על קרקע ומים ותצפית אל הדיונה הגדולה בערבה.
משך הסיור כשעתיים.

הגן הקסום, תבלינים ובשמים בקיבוץ קטורה


סיור בין תבלינים ובשמים, בגן הבוטני הקסום בו נכיר ונלמד אודות פירות שוקולד, מרולה, פיטייה ומיני פירות אקזוטיים נוספים ב'גן הקסום'. נכיר את המפעל לגידול אצות הייחודי בארץ ובפארק לאנרגיה מתחדשת המייצרת חשמל מאנרגית השמש.
משך הסיור כשעתיים.

חוות ע'רנדל


חווה חקלאית הממוקמת כ-5 ק"מ צפונית לקיבוץ יהל. החווה הוקמה על גבעה מבודדת הצופה אל הרי אדום ונופי הערבה הפרוסים תחתה. בחווה כרמי זיתים אורגניים לשמן ומטעי תמרים.
סיור בחווה חושף סיפור מרתק שהחל כבר לפני 2,000 שנה. הנבטים – סוחרי המור והלבונה השאירו חותמם על הגבעה כאשר חצו את המדבר על 'דרך הבשמים'. שרידים מתקופת השלטון התורכי והבריטי, תעלות הקשר, הבונקרים וגדרות התיל מספרים את סיפור הגבעה.
משך הסיור כשעתיים.

חקלאות של שלום ופרדס הפומלות


סיור מיוחד בין ענפי החקלאות המפותחת בקיבוץ יהל. ביקור בדיר, ברפת ובשדות השלחין, כולל קטיף וטעימת פומלות מתובלים בסיפורים וחוויות אודות הקשרים המיוחדים עם השכנים הירדנים ממזרח.
משך הסיור כשעתיים.

*הסיורים יצאו בימי שישי של חודש ינואר, בשעה 10:00 מנקודות יציאה ואתרי הלינה בערבה.
*אורחי הלינה הכפרית והצימרים מוזמנים להשתתף בסיורים ללא תשלום


איך משתתפים?
בוחרים מסלול טיול ליום שישי ונרשמים.

הנכם מוזמנים להשתתף בסיורים בעלות של 50 ₪ לרכב (מחיר לתושבי אילת ותושבי הערבה).
בנוסף, מופע מוזיקלי של יהודית רביץ המארחת את אחיה יעקב במופע 'שירים מהבית'. פרויקט ייחודי ומרגש בו יהודית רביץ משתפת פעולה לראשונה עם אחיה יעקב רביץ. יחדיו הם מחדשים קלאסיקות ישראליות שעליהן גדלנו ומחזירים אותנו לתחושת אחר הצהריים של ימי שישי שאין דומה לה בארץ אחרת.
המופע יתקיים באולם 'אורי' במתנ"ס האזורי אילות הממוקם בצמוד לפונדק יטבתה בתאריך 20.1.11, בשעה 20:00, מחיר: 120 ₪. להזמנת כרטיסים: 08-6355901/2 יפה, מזכירת המתנ"ס

כל הפרטים אודות המסלולים במרכז מידע והזמנות ערבה –
1-800-225-007 ובאתר האינטרנט www.goarava.co.il

יום פתוח ערבה – ט"ו בשבט


מו"פ ערבה תיכונה וצפונית חוגג 20 ליום הפתוח.
קבלו את אירוע החקלאות הגדול של ישראל. בתוכנית: החברות המובילות בארץ מציגות את החידושים האחרונים בחקלאות העולמית; פלאי החקלאות המודרנית בחממות הניסויים של תחנת יאיר; כנס הנגב – סקירה מרתקת של ההישגים בגידול בבתי צמיחה; סיורים מודרכים במשקי החקלאים; אמנים על כביש 90 – שוק אמנים ויצירה מקומית ; ישר מהשדה – שוק ירקות ופירות טריים לרכישה במקום; פעילות ערב – מופעי מוסיקה ומפגשים חברתיים.
מו"פ ערבה תיכונה וצפונית, תחנת יאיר (כביש ערבה, בכניסה למושב חצבה), 19.1 – בין השעות 10:00-18:00, 20.1 – בין השעות 09:00-16:00.
לפרטים והרשמה לסיורים: 052-5260758, www.aravaopenday.co.il.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש