שכונת שיפולי ההר מעלה הילוך: ראיון עם אייל פרץ - האיש שמתכנן ומעצב את העתיד של אילת

מאת: רותם נועם ● צילום: יח"צ ● 29/3/2024 03:47 ● ערב ערב 2064
לאחרונה התקבלה (21.3) במשרדי חברת הקבלנות אייל פרץ יזמות ונדל''ן, ההודעה המשמחת כי זכתה במכרז להקמת 144 דירות בשכונת ''שיפולי ההר'', שבנייתה צפויה להסתיים בעוד שלוש שנים והעתידה לחבר, לראשונה, את אילת עם קיבוץ אילות ● בראיון ל'ערב ערב', מתאר הקבלן אייל פרץ, את השכונה החדשה, שתחובר למרכז העיר ותהנה מתצפית נופית מרהיבה, לצד שטחים ציבוריים פתוחים רבים ● ''זו תהיה שכונה למשפחות אילתיות שתחשב לגן עדן תכנוני'' מבטיח פרץ ● שיניח בקרוב את אבן הפינה, בדרך להגשמת יעדי ''הסכמי הגג'' עליהם חתמה עיריית אילת מול הממשלה, הצופים את המשך פיתוחה של העיר, שצפויה להכפיל את מספר תושביה ל-140 אלף עד 2030
שכונת שיפולי ההר מעלה הילוך: ראיון עם אייל פרץ - האיש שמתכנן ומעצב את העתיד של אילת
''שנים שמדברים על היום בו קיבוץ אילת יתחבר לאילת והנה זה קורה''. אייל פרץ בשטח המגרש המיועד
תגיות:

   איל פרץ הוא ככל הנראה הקבלן הוורסטילי ביותר הפועל בעשורים האחרונים באילת, כמי שאחראי על מיזמי בניה משמעותיים, השונים זה מזה באופיים ובתכליתם, הוא הטמיע בתוכו את הדי.אנ.איי האילתי, ומכיר, לפיכך, יותר מכל אחד אחר, מה אוהבים האילתים כשהדבר נוגע לרכישת נדל"ן.
פרץ פועל כיום במספר מתחמים יוקרתיים בעיר, הראשון הוא פרויקט המגורים ברובע השדה, זאת לצד שכונת וילות היוקרה שהוא מסיים למכור ברובע 2 בשחמון, וכאמור, כעת, מגיעה הזכייה במכרז "שיפולי ההר", שם מתעתד פרץ להקים שכונה בת 144 יחידות דיור, במספר מבנים שטרם נקבע מספרם וגובהם. מה שכן ניתן לומר כבר כעת, הוא שמדובר במיזם ש-50% ממנו הוגרל במסגרת תוכנית "מחיר מטרה" ו"מחיר למשתפר", ולפיכך, צפויה השכונה החדשה ליהנות מחיי קהילה תוססים עבור משפחות צעירות, ובהתאמה, מספר החדרים בבתים שיועמדו למכירה יתמקד בדירות -4-6 חדרים, לצד דירות גן מרווחות ופנטהאוזים. 

 

הדמיית שכונת שיפולי ההר


   עם סיום הקצאת שטחי הבניה ברובע 11 נותרו אזורים קטנים יחסית שטרם קודמו, כמו מתחם חיל הים וקצא"א, שטרם התפנו, ולפיכך, העתיד הנדל"ני של אילת נמצא בשכונת "שיפולי ההר" (שבעבר נקראה "שכונת הגולף", בשל קרבתה לאתר הגולף המתוכנן במקום, או "מסיב אילת")". המדובר בשטח עצום המשתרע מהנקודה הדרומית של תחנת המשטרה והכביש העוקף ועד ליער הולנד וכלה בקיבוץ אילות, שהוא הנקודה הצפונית ביותר של השכונה החדשה. 
   בחודש דצמבר 2023 פרסמה רמ"י שני מכרזים ל-720 יח"ד בשכונה החדשה הנמצאת בהליכי פיתוח, ושרק מסוף השנה שעברה החל שיווק מגרשים בתחומה. מדובר במכרז אחד ל-481 יח"ד במחיר מטרה, ומכרז שני הוא מכרז פומבי ל-239 יח"ד. פרץ שזכה במספר יחידות הדיור הרב ביותר במתחם (144), הוא אחד מחמישה זוכים באותו מכרז. מתוצאות המכרז עולה, כי המחיר הסופי שנקבע במכרז עמד על כ-519 אלף שקל, הוצאות הפיתוח במתחם הוערכו בלמעלה מ-35 מיליון שקל, ומחיר השומה הוערך בכ-52 מיליון שקל. בסך הכל, בכל חמשת המתחמים של המכרז הראשון, עומדת ההערכה הכללית של הוצאות הפיתוח על כ-110 מיליון שקל ומחיר השומה הכולל עומד על למעלה מ-174 מיליון שקל.  

   בראיון ל'ערב ערב', מסביר אייל פרץ את יתרונות המיקום הנבחר: "לא רק שהמתחם בו זכינו הוא הגדול בשכונה ונפרש על 22,630 מ"ר, הוא ממוקם בנקודת התצפית הטובה ביותר אל המפרץ, שכן הוא ממוקם על רכס ממש בגב קיבוץ אילות. מצד אחד משקיפים על הים, ומהצד השני, על מרבדי הגולף שהמיזם צמוד אליהם. שנים שמדברים על היום בו קיבוץ אילת יתחבר לאילת והנה זה קורה".
   על אף שהמכרזים פורסמו על ידי רמ"י כבר לפני שנתיים, עד היום טרם החלו עבודות הפיתוח במקום, האם ישנו צפי לתחילתן?, אני שואל את פרץ: "אכן ישנה התקדמות והעבודות צפויות להתחיל בחצי השנה הקרובה. סיום הפרויקט כולו מוערך בשלוש שנים", הוא מבטיח.  כשפרץ מביט כיום אל האופן שבו נבנו שכונות שונות באילת לאורך השנים, הוא אינו יכול שלא להצטער על כך שאלו לא תוכננו באופן שבו תוכננה השכונה החדשה. "הרובע החדש עומד להיות המרווח ביותר באילת מבחינת שטחי ציבור פתוחים שיהיו בו. זה אומר שריכוזי הבניה יהיו מפוזרים, וביניהם שטחים ציבוריים, שטחים לשימור (ארכיאולוגיים) ואפילו שמורת טבע" ואכן, התוכנית להקמת שכונת "שיפולי ההר" מתייחסת ברגישות נופית וסביבתית לאוצרות הטבע והמרקם האקולוגי הקיימים סביבה, זאת לצד פיתוח ערכי הטבע הקיימים והפיכתם למסלולי טיול בנקודות תצפית, תוך שימור הערכים הנופיים והסביבתיים המהווים את ערכי היסוד של התוכנית. "מדובר בפקטור מנצח מבחינת רמת ואיכות החיים בשכונה, שתהיה מוצפת בתמונת נוף יפהפייה ותחושה של מרחבים פתוחים, מדובר באמת במגרשים גדולים מאוד ביחס לכמות היחידות שייבנו עליהם". יתרון נוסף שמציין פרץ לגבי השכונה, הינו כי זו תחובר אל כל עורקי התנועה המתחברים כיום אל רחוב ששת הימים (חלקו הדרומי של הכביש העוקף)".

 

שטח שכונת שיפולי ההר מסומן בכחול

 

   חברת אייל פרץ יזמות ונדל"ן פועלת באילת כבר למעלה מרבע מאה. מה שאומר שהיא בנתה בעיר פרויקטים נדל"ניים רבים, מהיוקרתיים ביותר בעיר, כמו למשל שכונת הקוטג'ים המרוקאים הייחודית ברובע 11 "שירת הים", אם לציין אחד מיני רבים. "אנחנו באילת כי אנחנו מאמינים בה לטווח הארוך", מסביר פרץ את האג'נדה הלוקאלית שלו, "למדנו להכיר את האילתים ואת הדרישות שלהם, שהן לא תמיד תואמות דרישות במקומות אחרים בארץ. אני הייתי זה שהביא לאילת את הבנייה במפלס אחד, פשוט משום שהיתה דרישה מצד האילתים, וברגע שזיהינו אותה ידענו לייצר את המענה המושלם בפרויקט "שירת הים" ברובע 11. אני מתאים את המוצר לקהל ואני נלחם להביא בינוי טוב שמכוון לסטנדרט בנייה גבוה, ובכל שכונה שבה בנינו הצלחנו להעלות את ערך השכונה".  
   כיום חולשת החברה על שלושה מיזמי נדל"ן ענקיים, ברובע 2 הולכת ומסתיימת בימים אלו שיווקן של הווילות האחרונות ברובע 2 החדש, הצופה אל נוף המפרץ. "כאן הפניה היא ללא ספק לתושבי אילת מבוססים, או משדרגי דיור, שחולמים ויכולים להרשות לעצמם נכס מגורים מושלם שערכו רק ימשיך ויעלה בעתיד. הרבה מאוד אילתים מוכרים כבר רכשו שם בתים.

 

פרויקט אייל פרץ בשדה הוכיח שהעיר ואזור התיירות הם חטיבה אחת שמספקת את כל השירותים במרכז העניינים

 

ומה מצב המכירות ברובע השדה? המשקיעים חזרו?
 "קצב המכירות עולה על המצופה", משיב ציון אוטמזגין, סמנכ"ל השיווק של החברה: "יש לנו שם 168 יחידות דיור שפונות לא רק לקהל של משקיעים, אלא גם לתושבי אילת, בין אם הם אנשים מבוגרים שילדיהם עזבו את הבית והם אינם זקוקים עוד לבית גדול, אבל מחפשים לגור בלב העיר, לצד כל הפסיליטיס שבאזור שמחבר בין המע"ר של אילת לבין אזור התיירות שלה. מעבר לכך, זו גם השקעה נדל"נית מעולה עבור אילתי שמחפש להשקיע בנדל"ן עם פוטנציאל תיירותי, אבל כזה שנמצא קרוב לבית ועל כן קל לניהול שוטף".  
   ומוסיף אייל פרץ: "בסוף היום התפיסה לפיה כל מה שמזרחית לכביש 90 שייך לאזור התיירות של העיר השתנתה עם הוצאת השדה. כיום זו תפיסה מוטעית שהשתרשה אבל כל מי שיבחן את רובע השדה יראה שהוא יודע לתת את כל השירותים הנדרשים למשפרי דיור ולמעמד גיל הביניים. לא סתם נמנעתי מלבנות בריכת שחיה במתחם רובע השדה. עשיתי כן מתוך מחשבה לייצר סביבת מגורים רגועה ושקטה, אלו לא דירות שמיועדות להשכרה כדירות אירוח.  

   לסיכום אני שואל את פרץ מתי להערכתו יחל השיווק של המתחם והא מבטיח כי זה יחל מיד עם תחילת עבודות התשתית שצפויות להתחיל בתוך חודשים ספורים, הצפי לסיומו, כאמור, בעוד שלוש שנים. ■

 

5377*

 

050-4277764

 

רחוב המלאכה 1, אילת

 

www.e-p.co.il

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש