לוקחים אחריות על תושבי אילת מלידה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 25/8/2023 02:14 ● ערב ערב 3134
העיר אילת הצטרפה למהלך הארצי, שמובילה העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך, וחתמה על אמנה לפיה לוקחת הרשות אחריות לחינוך ילדי העיר מגיל לידה ופועלת לשפר את איכות החינוך והטיפול בתינוקות ופעוטות, בכל מסגרת בה הם שוהים כולל קביעת תו תקן עירוני. על האמנה חתמו השבוע (ב') ראש העירייה – אלי לנקרי ויו"ר העמותה – מור דקל.
לוקחים אחריות על תושבי אילת מלידה
תגיות:

האמנה המתיישבת עם התפיסה העירונית של מתן שירותים מגיל לידה ועד זקנה, נחתמה ביוזמת ראש העירייה אשר הזמין את נציגות העמותה לאילת. יו"ר העמותה, מור דקל ונציגות הוועד המנהל, לאה אופיר וטליה ויינברגר, סיירו במהלך ביקורן בעיר, במסגרות שמפעילה רשת המתנ"סים באילת, המרכז לגיל הרך בניהולה של טובה אוחיון ובבית ספר להורים בניהולה של גלית פרידמן והסתיים בפגישה עם ראש העירייה, במהלכה נחתמה האמנה.

בפגישה עם ראש העירייה והמנהיגות החינוכית, פרסה יו"ר העמותה את משנתה וציינה לשבח את טיפול הרשות ומעורבות ראש העירייה במקרה ההתעללות בגן אילנה קובר. עוד התרשמה יו"ר העמותה מהעשייה העירונית למען ילדים בגיל הרך הן במעונות היום, הן בפעילות החינוכית והן בפעילות ההעשרה לילדים ולהורים שמפעילה רשת המתנ"סים בניהולה של איריס כהן. ראש העירייה הדגיש, כי החתימה על האמנה מתיישבת עם התפיסה העירונית לפיה פועלת העירייה למען תושבי העיר מגיל לידה ועד זקנה ומעניקה שירותים מותאמים לכל גיל. מירי קופיטו – מנהלת אגף החינוך בעירייה, ציינה כי בימים אלה מגייס האגף מנהל/ת לתחום לידה עד גיל 3, שתפעל במשותף עם הפיקוח על מעונות היום במשרד החינוך. במסגרת הפיקוח יקבלו כלל מעונות היום כולל הגנים הפרטיים הדרכה פדגוגית סדורה ויבוצעו מהלכים נוספים במטרה לשפר את איכות הטיפול והחינוך של הילדים בגיל לידה עד שלוש. עוד עודכנו חברות העמותה, כי החל מהחודש הבא יפעיל בית ספר להורים באילת, 2 עמדות הדרכה וייעוץ להורים בגני המשחקים. בשלב ראשון יפעלו שתי עמדות, האחת בפארק מרכזי בשכונת השחמון והשנייה בפארק באחת מהשכונות הוותיקות. את העמדות יאיישו מנחות הורים מוסמכות מטעם בית ספר להורים. העמדות תפעלנה אחת לשבוע ביום קבוע בשעות אחר הצהריים.

 

 

עוד במסגרת החתימה על האמנה הועלה נושא כתיבת נוהל רשותי לטיפול באירוע  פגיעה אלימה בפעוטות. ראש העירייה הציע את העיר אילת כמי שתשמש פיילוט לכתיבת הנוהל. 

העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך היא סניף של OMEP הארגון הבינלאומי הוותיק והגדול בעולם, הפועל ביותר מ - 60 מדינות ומתמקד ברווחתם, בזכויותיהם ובחינוכם של ילדים מגיל לידה ועד גיל 8 שנים. הסניף הישראלי נוסד בשנת 1979 ופועל למען פעוטות מגיל לידה באמצעות חקיקה, שינוי מדיניות והעלאת מודעות ציבורית לצרכי הילדים ומשפחותיהם.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש