הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תגבש תכנית עבודה לקידום והאצת פרויקטים בעיר אילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 20/7/2023 16:52 ● ערב ערב 3129
כחלק מקידום פרויקטים בעיר אילת, ביקרה בשבוע שעבר (ה') הוועדה המחוזית לתכנון ובניה במינהל התכנון. במסגרת הביקור סיירו חברי הוועדה ברחבי העיר ונפגשו לדיון מקצועי עם הנהלת העירייה, במהלכו סוכם על גיבוש תכנית משותפת לקידום פרויקטים באילת, ביניהם פרויקט הסינג סינג, תכניות להתחדשות העירונית, תכנית נמל אילת, טרמינל הרכבת ועוד.
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תגבש תכנית עבודה לקידום והאצת פרויקטים בעיר אילת
תגיות:

חברי הוועדה בראשותו של עודד פלוס הגיעו לאילת לבקשת ראש העירייה – אלי לנקרי, על מנת לקדם פרויקטים שמעוכבים המון זמן והכרחיים להמשך פיתוחה של אילת. כחלק מהביקור סיירו חברי הוועדה במתחם הסינג סינג, בקריה האקדמית החדשה וברחבי העיר. את ביקור הוועדה ליוו ראש העירייה, סגניתו ומחזיקת תיק ההנדסה – עו"ד סימה נמיר,  מנכ"ל העירייה – פיליפ אזרד וכלל גורמי התכנון וההנדסה בראשות מהנדס העיר - ד"ר איאד בלעום.

 

במסגרת הדיון הדגיש ראש העירייה את ההכרח בקידום הפרויקטים כפי שהתרשמו חברי הוועדה גם בשטח. חלק מהפרויקטים הכרחיים לקידום העיר ולמימוש הפוטנציאל של אילת וחלקם הכרחיים לרווחת תושבי אילת כחלק מהמענים הנדרשים לאתגרים עמם מתמודדת העיר אילת, ביניהם אתגרים בתחום הבריאות, התחבורה והתעסוקה. בדבריו הדגיש ראש העירייה, את חשיבות הוועדה להמשך התפתחות העיר וצמיחתה. עוד הוסיף ראש העירייה, כי העיר אילת נמצאת בתנופת בניה והתחדשות בכל התחומים, ביניהם בניית בתי מלון ושכונות מגורים, אטרקציות, פארק הטרמינל, קריית הספורט הבינלאומית ועוד. זאת לצד פיתוח האקדמיה וגיוון מקורות התעסוקה באמצעות הקמת פארק למזון מהים וקידום פרויקטים לאנרגיה מתחדשת. "יש לרכז מאמץ משותף כדי שנוכל לעמוד בכל האתגרים ולממש את הפוטנציאל של העיר אילת" הדגיש ראש העירייה. בין הנושאים שעלו בדיון, קידום תכנית פינוי בינוי במתחם הסינג סינג, חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, קידום פרויקטים להתחדשות עירונית ופרויקטים הנמצאים במסגרת הסכם הגג, שטח המחצבה, שלב ב' של כפר הסטודנטים איילים, חוף המשאבות, הסדרת חוף המזח ומתחם הקרולינות, תכנון נמל אילת והמעבר של הרכבת העתידית ועוד.

 

 

לאחר שקיבלו סקירה על בנייני הסינג סינג וסיירו במקום, הוחלט על קידום הפרויקט ואישורו בוועדה המחוזית על ידי החלת תגמול דיפרנציאלי ליזמים. הצפי לסיום התכנון וקבלת האישורים יהיה עד כחצי שנה. כידוע אישרה הוועדה המקומית תכנית פינוי בינוי במתחם הסינג סינג במסלול רשויות כולל בניית 5 בניינים, כ – 3,000 מ"ר שטחי מסחר ועוד כ – 450 מקומות חניה לעומת 3 בניינים הקיימים כיום ובהם 194 דירות. התכנית טרם אושרה בוועדה המחוזית בשל מחלוקת הנוגעת לתוספת הקרקע ליזמים והיא תקודם כאמור על ידי החלת תגמול דיפרנציאלי ליזמים.

 

בסיום הביקור ציין יו"ר הוועדה – עודד פלוס, כי חברי הוועדה התרשמו מהתכניות בפועל למימוש החזון והדגיש: "התפקיד שלנו הוא לקדם את התכניות ולרתום את כולם לתכנית עבודה". כאמור החליטה הוועדה, כי כלל גורמי התכנון וההנדסה כולל מינהלת ההתחדשות העירוני והחברה הכלכלית לאיל (חכ"א) יציגו בפני הועדה המחוזית תכנית עבודה המרכזת את הנושאים שהוצגו והוועדה תרכז מאמץ לקדם ולהאיץ את אישורם.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש