ידידים לא רק בדרכים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 29/6/2023 16:43 ● ערב ערב 3126
ארגון ידידים מרחיב את השירותים ומעתה זמין גם דרך המוקד העירוני בעירייה. מאז פועל הארגון באילת, התגייסו לשורותיו כבר 150 מתנדבים תושבי אילת והסביבה וגם המענים הורחבו – לא רק הנעה של רכב למי שנתקע בדרכים אלא גם פתיחת רכבים נעולים, חילוץ ממעליות ומענה שהמתנדבים מקווים שלא יידרשו לו אף פעם – חילוץ ילדים מרכבים נעולים. ארגון ידידים זמין בטלפון 1230* ומהיום גם דרך המוקד העירוני 106 מכל טלפון. לפי מדיניות הארגון, השירות ללא עלות אך כן כרוך בחיוך.
ידידים לא רק בדרכים
תגיות:

ארגון ידידים פועל באילת כבר 5 שנים והמיוחדות של העיר הובילה לכך שהמתנדבים מכירים ומוכרים ונכונים לסייע בכל דבר ועניין. שיתוף פעולה בין הארגון לבין העירייה הוביל להרחבת המענים הניתנים כיום, כך שניתן יהיה לפתוח קריאה לידידים גם דרך המוקד העירוני בעירייה. במסגרת שיתוף הפעולה ביקרו סמנכ"ל הארגון – לייזי שטרן ומנהל מרחב אילת – נתי טויטו במוקד העירוני יחד עם סגן ראש העירייה – סטס דנקין, וסקרו בפני המוקדנים את פעילות הארגון על מנת שהמוקדנים יידעו לזהות פניה שניתן להעביר במיידי למתנדבי ידידים. פניה המגיעה למוקד העירוני תועבר ישירות למנהל השירות באילת.

 

 

ישראל אלמסי - מנכ״ל ידידים ברך את ראש העירייה וסגנו על שיתופי הפעולה ואת מתנדבי אילת הפועלים במסירות רבה ואמר: "שיתוף הפעולה של ארגון ידידים עם הרשויות המקומיות מהווה מכפיל כח משמעותי ביכולת לסייע לאזרחי ישראל בשגרה ובחירום. בעיר אילת, החיבור לעירייה עמוק ואיכותי מזה שנים רבות, ומקבל משנה תוקף לאור האחריות הרבה לסייע גם למיליוני התיירים המגיעים לעיר מדי שנה". לברכות הצטרף גם אלעד מאיר - מנהל מחוז דרום של הארגון, שהיה אמון על פתיחת הסניף במרחב אילת, ומהווה לדבריו עוגן אזרחי לכל באי העיר במיוחד בחודשי הקיץ החמים.

נתי טויטו המנהל זו השנה השנייה את מרחב אילת של ידידים (עד ערבה תיכונה) ציין, כי מתקבלות בממוצע 70 קריאות בשבוע כמו הנעת רכב, פנצ'ר, פתיחת רכב וכיו"ב אך ישנם גם אירועים חריגים כמו חילוץ ממעליות והיו גם חילוצים של ילד וגם של בעל חיים שהיו נעולים ברכב. "זה מבחינתנו הדבר הכי חשוב - הצלת חיים" ציין טויטו והוסיף בהתרגשות: "באילת המתנדבים ממש נלחמים על קריאות, כולם רוצים לעזור והקריאות נחטפות פה תוך שניות עד דקות בודדות. מהירות התגובה של המתנדבים והמרחקים היחסית קצרים מציבים את אילת מעל הממוצע הארצי בטיפול בקריאה, מרגע קבלתה ועד לסגירת האירוע". עוד נתון שמתגאה בו טויטו הוא שגם במספר המתנדבות אילת ממוקמת מעל הממוצע הארצי.

בנוסף מציין טויטו כי בארגון ידידים פועלות גם יחידות ייעודיות כמו יחידת סיירת ששואבת דלק שגוי שתודלק ויחידת ג'יפים שמחלצת רכבים שנתקעים בחולות, שיטפונות וכיו"ב.

עוד במסגרת המיוחדות של אילת מקדם הארגון שיתופי פעולה מקומיים כמו שיתוף הפעולה עם המוקד העירוני, שיתוף פעולה עם המטה העירוני לבטיחות בדרכים במבצעי הסברה, שיתוף פעולה עם משטרת מרחב אילת, כבאות והצלה ועוד. לאחרונה גם עברו 30 מתנדבי ידידים הכשרה של יחידת סע"ר שהקימו העירייה ופיקוד העורף לחילוץ ראשוני מהריסות בעת רעידת אדמה. אלה נועדו להבטיח כאמור את שלומם וביטחונם של תושבי העיר והנופשים בה לצד פעילות של כל גורמי הביטחון, החירום וההצלה.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש