עו''ד לירן אפרגן - משרד בוטיק המתמחה בתביעות ביטוח באילת

מאת: רותם נועם ● 16/6/2023 06:15 ● ערב ערב 2064
עו''ד לירן אפרגן, יליד אילת הוא בדיוק הדוגמה לבן אילת שחזר לאחר הסמכתו כעורך דין לעיר הולדתו אילת, והגשים בה חלום - להקים באילת משרד עריכת דין ראשון שמתמחה בעולם הביטוחים ● עם מאות לקוחות מרוצים הוא כבר רתם למשרד המשגשג את אמו, שעבדה שנים ארוכות בביטוח הלאומי ואת אחותו, שמנהלות את המשרד, והופכות אותו לעסק משפחתי באווירה אישית, בדיוק כמו שהאילתים אוהבים ● בימים אלה הוא פותח שלוחה גם בעיר באר שבע ● אז אם חליתם, או נפצעתם, כדאי שתקשיבו לרם, לקוח מרוצה שמספר: ''לירן נלחם עבורי, בזכותו, יש לי ולמשפחתי שקט נפשי עד לפנסיה וגם לאחריה”
עו''ד לירן אפרגן - משרד בוטיק המתמחה בתביעות ביטוח באילת

עו"ד לירן אפרגן הוא לא עוד מומחה בתחום תביעות הביטוח. בשל הבנתו הרחבה בתחום המפותל וניסיונו הרב בהתנהלות מול חברות ביטוח, שלא תמיד ששות לשלם, או מציעות הסדרים לא מספקים, הוא יודע כיצד לנתח כל מקרה ומקרה, כך שהמבוטח ימקסם את תוצאות ההליך מול חברת הביטוח ולא, זה בהחלט לא מסתכם בהגשת טפסים. "נכון שבמקרים מסוימים נעדיף הסדר מוצלח על פני ניהול הליך ואולם על מנת להגיע להסדר טוב נדרש כושר מיקוח של מי שבקיא ברזי הענף ויודע לזהות הצעה שאינה גבוהה דיה בהשוואה למקרים דומים", הוא מסביר, "מצד שני, ישנם בהחלט מקרים המחייבים פניה לערכאות ואז ישנה חשיבות עצומה למה הוגש בשלבים הראשונים לחברת הביטוח. מי שניגש לכך ללא ידע מוקדם עלול לנסח את האירוע באופן לא מדויק, לא לדעת איזו חוות דעת נדרשת ומהם מועדי ההתיישנות, והטיפול האישי עלול לעלות לו, בסופו של דבר, בתוצאות לא מספקות, ולעיתים אף באובדן הכיסוי הביטוחי" מסביר לירן.

 

עולם שלם של ביטוחים וזכאויות


"כשאנו מדברים על עולם תביעות הביטוח, אנו מדברים על תחום רחב ביותר, הכולל את כל הביטוחים והתנאים הסוציאליים הנלווים", מסביר עו"ד לירן אפרגן, כך נכללים בענף תביעות מול הביטוח הלאומי המתייחסות לתאונות עבודה ולנכות כללית, תביעות של ביטוחי בריאות פרטיים או של קופות החולים, בשל מחלה או מוגבלות, ולא פחות חשוב, תביעות בגין אבדן כושר עבודה, ביטוחים סיעודיים, וביטוחי מחלות קשות. לצד אלו קיים מגוון רחב של הטבות להם זכאים מבוטחים, כמו אישור ניידות לרכב ממשרד הבריאות וטיפול באישורי תושבות של מינהל האוכלוסין. למעשה, חולש עו"ד אפרגן על כל התחום הסוציאלי, לרבות תחום הזכויות הרפואיות.
אני מבקש מלירן להוביל אותנו בשלבי הטיפול השונים, והוא מדמה את הטיפול שהוא מעניק לזה שמעניק רופא לחולה. "מגיע אלי אדם בשעתו הקשה ביותר. הוא נפגע, או חלה וכושר השתכרותו נפגע. זהו תהליך מלחיץ שמכניס למצוקה אותו ואת כל בני ביתו. מכאן החשיבות העצומה שיש לאבחון ראשוני של מצבו הרפואי, ואת זאת אנחנו עושים באמצעות הפנייה לרופאים מומחים בתחום. זה לא עניין של מה בכך, הפנייה לרופא לא מתאים יכולה לפגוע בניהול התיק, ולעיתים, הבדיקה נדרשת על מנת לשלול מצב רפואי מסוים. רק לאחור האבחון הרפואי ניגשים לשלב בדיקת הביטוחים הקיימים עבור אותו אדם". לירן יודע לספר כי ישנם לקוחות שפשוט אינם מודעים לטיב הכיסויים הביטוחיים שלהם. לכן, הוא מקפיד לבצע, בנוסף, גם בדיקה ב"הר הביטוח" של משרד האוצר, בו מופיעים כלל הביטוחים של כל אחד מאתנו. רק לאחר ניתוח הפוליסות הקיימות, מתחיל למעשה שלב המו"מ מול הביטוח הלאומי, או חברת הביטוח. 

 

''זו העקשנות שלי והעובדה שאני לוקח את מצבם של הלקוחות שלי באופן אישי''. עו''ד לירן אפרגן

 

רבים לא באמת מודעים למשמעות של הביטוח הלאומי
"זה נכון מאוד ואני נתקל לא אחת באנשים שאינם מודעים למגוון הזכויות שמגיעות להם במקרה ביטוחי מהביטוח הלאומי, אלו הן לא רק תביעות בשל פגיעה פיזית או מחלה, ישנה למשל הטבה שקובעת שאם אדם זכאי לתגמולים אך ממשיך לעבוד ולהרוויח למרות זאת, מגיע לו פטור ממס, רבים לא מכירים גם את סעיף העדר כושר עבודה שקיים כמרכיב בביטוחים הפנסיונים שלהם ויכול להוות מרכיב חשוב בפרנסתם עד לגיל הפנסיה, ובכלל, לא כולם מודעים לכך שאין סתירה בין זכאות לביטוח לאומי לזכאות על פי ביטוח פרטי, ולעיתים גם יותר מביטוח פרטי אחד מכסה את אותו מקרה ביטוחי. אני בודק את כל הזכאויות בהתאם למגבלות הפוליסה ונותן ללקוחות את המעטפת המיטבית על מנת להביא אותם למצב הכלכלי הטוב ביותר שניתן ולפעמים גם טוב יותר, כך למשל, ישנן הנחות בארנונה, או שניתן לבקש השתתפות בשכר דירה, זה הכל עניין של לדעת למי לפנות ומתי".

אז לא מומלץ לנו לגשת לנושא ללא עו"ד מקצועי?
כל אחד יכול להגיש תביעה לביטוח לאומי או לחברת ביטוח בעצמו, אלא שהסיכוי לטעות, בין אם בהגשת המסמכים, ובין אם בחוות הדעת הנדרשות, גבוה וכך גם הפגיעה בסיכויי התביעה גדולים יותר. נתקלתי לא אחת באנשים שבשל גאוותם לא מסרו פרטים מלאים ומדויקים על מצבם הבריאותי והצהרתם פגעה בהם בהמשך, אחרים לא ידעו כיצד להסביר את מצבם מבחינה רפואית ומשפטית בוועדות השונות. לכן חשוב לעבור הכנה מוקדמת, ולגבש את כלל המסמכים שיופנו לגורמים הנכונים", הוא מסביר.

 

"העו"ד שנלחם עבורי"


לירן מפגיש אותי עם רם (שם בדוי), שהגיע לטיפולו לפני שנה וחצי, לאחר שסבל מהתדרדרות משמעותית במצבו הרפואי, באופן שפגע ביכולתו להמשיך ולעבוד במקום העבודה בו עבד 30 שנה. "זו דוגמה למקרה שבו הלקוח יכול היה לתכנן את פרישתו מהעבודה באופן שימקסם את זכויותיו והוא לא יפסיד את התנאים הכספיים שמגיעים לו", הוא מספר."שוחחתי עם המעסיק שלו והגענו להסכמה על פרישה מאוחרת יותר, על מנת שתיצבר לו מלוא תקופת האבטלה, הכנתי עבורו את כל המסמכים הרפואיים, כך שביום הפרישה עצמו כבר הגשנו את כל המסמכים לחברות הביטוח, ולביטוח הלאומי והצלחתי לסדר לו הכנסה חודשית שמורכבת מ-7 חודשי אבטלה, ביטוח סעודי לחמש שנים, אי כושר עבודה פנסיוני עד גיל 65 וקצבת נכות ושירותים מיוחדים מהביטוח הלאומי. בנוסף, סידרתי לו תו נכה לרכב, ובסך הכל מדובר בהכנסה של 23,500-32,500 שקל בחודש עד גיל הפנסיה, שממשיכה להצבר למרות שהוא אינו עובד, מתוקף הפוליסה של אובדן כושר עבודה. זו דוגמה לעבודה היקפית". ורם אכן מאשר לי את שביעות רצונות הרבה מהטיפול לו זכה במשרדו של עו"ד לירן אפרגן, "אני מחשיב את עצמי לאדם שמבין ועדיין כשהבנתי שלא אוכל להמשיך לעבוד למשך זמן רב עמדתי חסר אונים מול המערכת. ידעתי שיש לי ביטוחים אבל לא הייתי במצב בריאותי שאיפשר לי להתחיל ללמוד את הנושא בעצמי והאמת, מרגע שפגשתי בלירן הבנתי שטוב עשיתי. לירן עשה סדר בדברים, הסביר לי בדיוק מה לעשות, הנחה אותי וליווה אותי בכל שלב, הוא היה זמין לי בכל רגע נתון ונתן לי הרגשה שהוא נלחם עבורי, והאמת היא שהתוצאות מדברות בעד עצמן. אני ממליץ על לירן בכל לב, בזכותו יש לי ולמשפחתי שקט נפשי עד לפנסיה וגם לאחריה". 
"זו העקשנות שלי", מחייך לירן לשמע הדברים, "והעובדה שאני לוקח את מצבם של הלקוחות שלי באופן אישי. טיפלתי בעבר באחת מנשותיו של גואל רצון", הוא משתף, "היא היתה זכאית, כשהגיעה אלי, לקצבה חלקית בלבד מהביטוח הלאומי, ופנייה שביצעה בעצמה להגדלת הקצבה נדחתה. לקחתי מיד את המושכות, נברתי בפרוטוקולים ישנים וגילית שהיא מוגדרת כסובלת מפוסט טראומה, בסופו של תהליך, ולאחר קבלת חוות דעת פסיכיאטריות, הערר שהגשנו לוועדת העררים התקבל והיא הוכרה כבעלת נכות כללית בגובה 100 אחוז". 
לירן מספר על מקרה אחר בו טיפל בנער על הרצף שביקש להתנדב לצה"ל, "כשאמו פנתה אלי בפעם הראשונה אמרתי לה שאין לה צורך בייצוג, שכן הבן מוכר על הרצף ואכן אישרו לה הכרה מהביטוח הלאומי במצבו לשנתיים, כעבור שנתיים היא ביקשה לחדש את האישור, ולהפתעתה הרבה היא נדחתה בטענה שמצבו של הילד השתפר. אתה מבין, היא השקיעה בילד שלה ימים כלילות, הצליחה להביא אותו לתפקוד גבוה, ובגלל זה צריכה הקצבה שלה להיפגע? שוב, נכנסתי לטיפול, גיבשתי מסמכים רפואיים וכיום הוא מוכר כבעל נכות צמיתה במל"ל והיא לא תידרש להתמודד עם הנושא שוב בעתיד". 

 

ניסיון של עשרות שנים בעבודה בביטוח הלאומי, דינה ומיכל אפרגן הופכות את המשרד לאישי ומשפחתי

 

סניף חדש בבאר שבע


משרדו של לירן אפרגן, שנפתח באילת בשנת 2019, כבר תפס לעצמו שם בקרב האילתים ולא בכדי, מלבד סיפור ההצלחה של בן המקום ששב לעירו ובונה בה את עתידו ועתיד משפחתו, הצטרפו אליו עם גדילת המשרד גם אחותו מיכל אפרגן ואמו דינה אפרגן. את דינה, שעבדה לאורך שנים ארוכות בביטוח הלאומי באילת,  מכיר כמעט כל אילתי וותי  ויש עוד למה לצפות, לירן נישא לאחרונה בעיר אילת לרוני זוגתו המקסימה. רוני היא כעת תלמידת משפטים, ולבטח יחכה לה מקום עבודה במשרד, לכשתסיים את לימודיה. 
בימים אלה צומח המשרד וגדל ושולח שלוחה חדשה בעיר באר שבע, שם תייצג עבור המשרד עורכת הדין מירה רובין מויאל, קצינה לשעבר בשב"ס, שהוסמכה כעורכת דין וכיום פועלת ביחד עם עורך הדין לירן אפרגן, לייצג גם את תושבי בירת הנגב, תוך מתן מענה ייחודי בייצוג גמלאי השב"ס. קרבת השלוחה הבאר שבעית לוועדות השונות של משרד הפנים והביטוח הלאומי, תורמת אף היא לזמינות השירותים שמציע המשרד.


טל. 050-4656530


קניון העיר, אילת


פייסבוק: עו"ד לירן אפרגן


afargan.co.il


afargan.law@gmail.com

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש