אוספים צואת כלבים ולא נקנסים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 9/6/2023 05:58 ● ערב ערב 3123
עיריית אילת ממשיכה להגביר את האכיפה כנגד אי איסוף צואת כלבים וכלבים משוטטים כחלק משמירה על ניקיון העיר ואיכות חיי התושבים. לצד אכיפה שוטפת ברחבי העיר, בוצעו בחודשים האחרונים מספר מבצעי אכיפה יזומים, בפארקים ובגינות הציבוריות, במסגרתם נרשמו כ – 200 דו''חות בגין אי איסוף צואת כלבים ושוטטות כלבים. במקרים של כלב משוטט עוקב הפקח אחר הכלב עד לדלת ביתו ורושם קנס לבעלים. גובה הקנס הינו 475 ₪ בגין אי איסוף צואת כלבים ו 500 ₪ בגין שוטטות כלבים.
אוספים צואת כלבים ולא נקנסים
תגיות:

האכיפה המוגברת נגד אי איסוף צואת כלבים הוגדרה גם השנה כיעד עירוני באכיפה, שמוביל מינהל תפו"ח בעירייה באמצעות כל יחידות האכיפה. במסגרת זו הנחה ראש העירייה – אלי לנקרי את כל יחידות האכיפה לבצע מבצעים יזומים לצד האכיפה השוטפת, במהלכם פוקדים סיירי סל"ה (סיירת למען התושב) את הפארקים הציבוריים בבקרים ובהתאם לפניות תושבים המתקבלות במוקד העירוני. לצד אלה אוכף גם אגף השירות הווטרינרי בעירייה שוטטות כלבים. בנוסף, צוות המשל"ט העירוני המשמש מוקד צופה למערך המצלמות העירוני, הונחה גם כן להגביר ערנות באזורים בהם מותקנות מצלמות בדגש על הפארקים והגנים הציבוריים תוך הכוונת הצוותים בשטח ברגע שנצפה כלב.

כידוע בהתאם להוראות חוקי המדינה וחוק העזר העירוני לאילת, אין להשאיר בעל חיים ללא השגחה. על הבעלים לטייל עם כלבם כשהוא קשור ברצועה כדי להגן הן על הכלב והן על הסביבה. חובה נוספת החלה על בעלי הכלב הנה באיסוף צואת כלבו, חובה שאינה מתממשת כאשר הכלב משוטט ללא בעליו. ראוי לציין, כי כלב משוטט בעל שבב אלקטרוני המאפשר זיהוי של בעלי הכלב, מצולם במקום וברירת קנס בגובה 500 ₪ נשלחת בדואר רשום לבעלי הכלב.

עוד ראוי לציין, כי בימים אלה מקדמת כנסת ישראל, חוק להקמת מאגר מידע גנטי של כלבים במסגרתו יחויבו בעלי הכלבים לתת דגימת DNA של כלבם לטובת מאגר גנטי מקומי, כך שגללים שהושארו במרחב הציבורי ייבדקו, הכלב ובעליו יזוהו וכך ניתן יהיה להטיל קנס על הבעלים ולמגר את התופעה בצורה יעילה יותר. החוק ביוזמה של חה"כ אלי דלל עבר בקריאה טרומית ולאחר דיון בוועדת כלכלה הוא יובא לאישור בקריאה שניה ושלישית.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש