גולן ירון כלבנות טיפולית ואילוף כלבים

מאת: תוכן שיווקי ● 2/6/2023 04:56 ● ערב ערב 2064
שמעתם על כלבנות טיפולית? אם אתם מחפשים טיפול תומך לילדיכם בעזרת כלב טיפולי מדהים, או שאולי אתם מעוניינים באילוף כלבכם מידי מאלף מקצועי שאוהב בעלי חיים בכל נימי נפשו ● כדאי שתכירו את המטפל הטוב בעיר - גולן ירון, בעל ניסיון וידע עשיר בתחום הטיפול באמצעות כלבים והאילוף
גולן ירון כלבנות טיפולית ואילוף כלבים

רבות כבר נכתב על הידידות המופלאה והקרובה בין בני אדם לבין כלבים, אך כמה מכם מודעים להשפעה התרפויטית של הקשר החם והקרוב עם בעל החיים האהוב הזה?

 

הכירו את גולן ירון

גולן, חיפאי במקור, הגיע לאילת לפני 6 שנים, במטרה ללמוד עבודה סוציאלית בקמפוס בן גוריון, ומהר מאוד התאהב בעיר והחליט להישאר כאן. בהמשך, למד גם תואר שני בעבודה סוציאלית, זאת בנוסף ללימודי תעודת הוראה ותעודת מגשר. לתחום הוא הגיע מעצם היותו איש אוהב אדם, שלום ופשרה, שנתקל בשירותו הצבאי המסווג במצבים מאתגרים, שלדבריו, נתנו לו את ״הדחיפה״ המשמעותית לעבודתו כיום.

כאשר עבר גולן לאילת, החליט לאמץ כלב בשם דנו - פקינז מעורב קטן, טיפולי וחברותי במיוחד, שהיה אז בן שלוש ולא מאולף. משהבחין שמדובר בכלב בעל מזג נוח ביותר, אז גמלה בלבו ההחלטה ללמוד טיפול באמצעות כלבים ואילוף כלבים במכללת ספיר שבשדרות. באותם הימים, הוא נסע פעם בשבוע באוטובוס עם כלבו על הברכיים הלוך וחוזר לאילת, כך במשך תשעה חודשים. 

״הוא מאוד מיוחד, הוא כלב סוציאלי, אוהב ילדים וכלבים, מאולף וממושמע, אינו נושך, עדין ושקט״ מעיד גולן, ומוסיף, כי ״דנו תמיד בלט לטובה במהלך הקורסים״. והאמת? כנראה שאם תפגשו את הכלב הזה, גם אתם פשוט תתאהבו בו.

 

ידידו הטוב של גולן

 

מהי כלבנות טיפולית?

 

כלבנות טיפולית הינה פעילות טיפולית הנעזרת בכלבים וכוללת פגישות ואינטראקציה מודרכת בין המטופל לבין הכלב, במהלכן נוצרת ידידות קרובה ואמיצה בין שני הצדדים, המסייעת באופן ממשי למטופלים בהתמודדות עם הבעיות מהן הם סובלים. כמו למשל, במקרה של טיפול רגשי לילדים, טיפול בבעיות התנהגות - ביטחון עצמי, חרדה, הפרעות קשב וריכוז. במקרים של לקויות תקשורת דוגמת אוטיזם, הטיפולים באמצעות כלבים מוכיחים עצמם פעם אחר פעם כאפקטיביים ובעלי ערך מוסף גבוה עבור המטופלים. 

כמו בכל תחומי הטיפול השונים, גם במקרה של כלבנות טיפולית מדובר בטיפול המבוצע אך ורק על ידי אנשי מקצוע המתמחים בסוג טיפול זה, שעברו הכשרה מעמיקה. מטפל טוב ידע ליצור אינטראקציה אשר נבנית בצורה אמינה וחזקה, ובאופן שיבטיח קבלת תועלת מקסימלית למטופל, לצד שמירה על רווחתו של הכלב. גולן עצמו מטפל כיום במסגרות שונות, ובהן עמותות, בתי ספר תיכונים וכמובן בטיפולים פרטניים.

 


 

חברי קופת חולים מכבי יכולים ליהנות מקבלת החזר משמעותי על כל טיפול


 

כיצד מתבצע טיפול בעזרת כלב טיפולי?


גולן: "כשאני מגיע למפגש היכרות עם הילד/ה, אני מציג עצמי, כאשר הכלב מאחוריי, ואז מציג את הכלב בפני המשפחה. אני מראה להם כל מיני תרגילי אילוף שאני עושה אתו ונותן להם גם אפשרות לתרגל. לדוגמה, תוך כדי מפגש אני מלמד את הילד דחיית סיפוקים בעזרת הכלב, כשהילד רואה שהכלב מתאזר בסבלנות ועומד מאחוריי ולא קופץ ומשתולל. דוגמה נוספת, אני שם ליד הכלב חטיף והוא לא מתנפל עליו, אלא מחכה בסבלנות, ואז אני מקשר את העניין לילד ומסביר לו איך אפשר להתאפק, לחכות ולדחות סיפוקים. במסגרת זו אני עובד גם על קשיים אישיים, רגשיים, לימודיים, הפגת עצבים וכעסים ועוד. ישנו גם טיפול קבוצתי, שכולל בין 4-5 משתתפים. במפגש מלמדים את חברי הקבוצה פרגון הדדי, שיתוף פעולה קבוצתי, עבודת צוות ועוד. במפגשים יש שימוש במשחקים, במשימות אילוף, בשיחות על רגשות ועוד.
  


כיצד מתבצע אילוף כלבים?


גולן ירון מאלף כלבים בגישה חיובית, ללא הפחדה של הכלב. הגישה תומכת בחיזוקים חיוביים ובהבנת העולם הרגשי של הכלב - מה גורם לו להתנהג בצורה שבה הוא מתנהג וכיצד ניתן להקנות לו הרגלים טובים. "הבסיס הוא האמון ביכולות הן של הבעלים והן של הכלב לעשות שינוי חיובי ומבורך" מסכם גולן.

המפגשים (הן הטיפולי והן אילוף) אורכם 45 דקות, כאשר על מפגש היכרות ראשון ישנה 25% הנחה. לאחר מכן, מחירי המפגשים הבאים נמוכים ממחירי השוק ומותאמים לתושבי אילת


 

טלפון: 054-6754642

 

פייסבוק: גולן ירון כלבנות טיפולית  ואילוף כלבים

 

אינסטגרם: Golan Yaron

 

מייל: golan.yaron3@gmail.com

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש