חג הפסח עבר בסדר מופתי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 21/4/2023 09:14 ● ערב ערב 3116
גם השנה אירחה העיר אילת בחג הפסח את המוני בית ישראל. תפוסה מלאה נרשמה בבתי המלון ובחדרי האירוח, התנועה בכבישי העיר זרמה ואלפי נופשים פקדו את החופים המשודרגים, את האטרקציות ואת אתרי הטבע הסובבים את העיר. הערכות מוקדמת של העירייה בתוספת מקומות חנייה, בהקצאת מקום מסודר לקרוואנים ובפתיחת כבישים עוקפים, תרמה לכך שהחג עבר בסדר מופתי. לצד אלה נהנו מאות מתושבי העיר במימונה שקיימה העירייה במתנ"ס יעלים ובבתי התושבים שפתחו כמידי שנה את בתיהם. עם סיום החג שב הסדר על כנו.
חג הפסח עבר בסדר מופתי
חניון לטווח ארוך
תגיות:

במהלך כל ימי החג נפשו באילת כ – 200,000 אורחים. כ – 300 קרוואנים שהו במתחם שהקצתה העירייה סביב הלגונה המזרחית ועוד מאות נפשו באוהלים בחוף הדרומי והמזרחי. לצד אלה, עברו לסיני כ – 50,000 אנשים. אירוע חריג שנרשם בליל חול המועד (11.4.23) במהלכו נסגרו דרכי הגישה לעיר בשל השיטפונות, טופל גם הוא בהתארגנות בזק של העירייה. בהוראת ראש העירייה – אלי לנקרי נפתח בחצות הלילה, אולם הספורט "בית הפועל" לטובת כ – 200 נופשים שלא יכלו לצאת מהעיר בשל הכבישים הסגורים. אגף חירום וביטחון בעירייה בשיתוף נציגי אגף הספורט וסיירת התיירות בעירייה התארגנו עם מזרנים, שמיכות ועמדת שתיה חמה. ארגון ידידים אילת הגיעו לבקשת ראש העירייה וקלטו את האנשים באולם. ראש העירייה קיבל יחד עם סגניו את האנשים וגם האירוע הזה עבר בסדר מופתי. אירוע שיטפונות נוסף שארע למחרת גרם גם הוא לסגירה של העיר במשך מספר שעות אולם לא הצריך התארגנות מיוחדת לאחר שהכבישים לעיר נפתחו שוב בשעת ערב מוקדמת.

 

מתחם קרוואנים סביב הלגונה המזרחית

 

על אף העומסים במהלך החג גם התנועה זרמה. לצד פתיחת כבישים עוקפים, ביניהם כביש האהבה המוביל מהחוף הדרומי לכביש 12 וכביש יציאה נוסף מאזור המלונות הצפוני עד לכיכר הכניסה/יציאה מהעיר, הוסיפה העירייה שלושה מתחמי חניה חדשים עם כ – 700 מקומות חניה נוספים. האחד ליד מלון מג'יק פאלאס, השני ליד מלון דן פנורמה  והשלישי ליד קריית הספורט. בנוסף, הוסיפה העירייה עוד מקומות חניה בחניון לטווח ארוך שהגיעו לכ – 2,000 מקומות חניה. אלה הפחיתו כאמור את העומסים בכבישים ותרמו לכך שהתנועה זרמה. לצד הסדרי החניה, נרשמו במהלך כל ימי החג כ – 3,000 ברירות קנס וכ – 250 רכבים נגררו. רוב ברירות הקנס ניתנו בגין איסור חניה לילית לאורך רצועת החוף הדרומית זאת במטרה לאפשר צירים פתוחים לרכבי ביטחון בפרט בימים מתוחים אלה וכן לאפשר חניות לנופשים באילת בסמיכות למוקדי התיירות, לאורך רצועת החוף וכן בשכונות העיר.

עוד במהלך החג, פקדו אלפים גם את חופי אילת שעוברים בימים אלה שדרוג לרבות הצללות חדשות ושבילי גישה לאורך החופים. לצד הרוחצים בחופים המוכרזים ובאתרי הצלילה, נפשו אלפים גם באוהלים ובקרוואנים שהוצבו במקומות המותרים: אוהלים תקניים בלבד בחוף הדרומי והמזרחי וקרוואנים במתחם שהוקצה סביב הלגונה המזרחית. גם שם נשמר הסדר על ידי פיקוח ואכיפה של סיירת התיירות. במקום שהו כ – 300 קרוואנים שנכנסו בצורה מבוקרת. במקום הציבה העירייה שירותים כימיים ומתקנים מיוחדים לריקון קסטות שירותים של הקרוואנים. אלה סייעו לשמירה על הניקיון ועל הסביבה.

 

פתיחת אולם הספורט בשל השיטפונות

 

במשל"ט העירוני האמון על מערך המצלמות העירוני נרשמו מספר אירועים, שטופלו כולם במהרה ובהצלחה הודות לערנות של צוות המוקד הרואה, שזיהו את האירועים במצלמות והזעיקו את יחידות האכיפה בעירייה ובמידת הצורך גם כוחות משטרה. בהתאם להנחיית ראש העירייה פעלו השיטור העירוני ויחידת סל"ה –סיירת למען התושב, לאכיפה בלתי מתפשרת בגין אירועי הקמות רעש. גם כאן לא נרשמו אירועים חריגים הודות לאכיפה בלתי מתפשרת שמתבצעת בחודשים האחרונים. בנוסף טיפלה סיירת התיירות בעשרות פניות באזור התיירות דוגמת הקמות רעש, הקמת אוהלים במקומות אסורים, רוכלות בטיילת ועוד. עוד בימי החג בוצעו סיורים יזומים סביב מוסדות החינוך.

 

 מתחם חניה חדש ליד קריית הספורט

 

כאמור בתום ימי החג שב הסדר על כנו והעירייה נערכת כבר ליום העצמאות, גם במהלכו צפויים לפקוד את אילת נופשים רבים. חגיגות 75 שנות עצמאות למדינתנו, יתקיימו ביום שלישי, 25.4.23 החל מהשעה 20:00 בטיילת הצפונית ויכללו שתי במות. על הבמה המרכזית בין מול הים לפנינת אילת יופיעו להקת "תיסלם", להקת "איפה הילד", להקה אילתית "רוני והגרובים" ומופע לכל המשפחה "אוטו הגלידה של אסתר". על במה נוספת בסמוך למתחם הרוכלים יופיעו להקות אילתיות: u-live , השחפים, גרוב רש רש והאחים שגיא ורותם סרי.

 

 מימונה באילת

 

לפני חגיגות העצמאות למדינה נציין את ימי הזיכרון בטקסים עירוניים: טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה יתקיים ביום שני 17.4.23 בשעה 20:00 ברחבת בית פיליפ מוריי. טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה והטרור, יתקיים ביום שני, 24.4.23 בשעה 20:00, ברחבת אתר ההנצחה העירוני. למחרת, יום שלישי, 25.4.23 בשעה 11:00, ייערך טקס האזכרה הממלכתי, בחלקה הצבאית בבית העלמין.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת