עו''ד דן סודאי: ''מטרתנו העיקרית היא מקסום מלוא הפיצויים להם זכאי המבוטח''

מאת: תוכן שיווקי ● צילום: despacitophoto ● 14/4/2023 05:39 ● ערב ערב 2064
כשגילה עורך הדין האילתי דן יצחק סודאי כי באילת לא פועל משרד המתמחה בתביעות נזיקין וביטוח בלבד, הוא גמר בלבו להקים כתובת שתשמש את תושבי אילת לממש את מלוא זכויותיהם הרפואיות ♦ בראיון ל'ערב ערב באילת' הוא מסביר את הדרישות המיוחדות הנגזרות מתחום הטיפול הרגיש, שפוגש נפגעי תאונות ומחלות במקום הפגיע ביותר בחייהם ♦ ''אין ערבות להצלחה מלאה בתיק אבל משרדינו מבטיח 100% מסירות. כל תיק, ללא קשר לסך הפיצוי המקסימלי הטמון בו, מקבל אצלנו את אותו יחס ואת אותה השקעה נדרשת'', הוא מתחייב, ומחלק מספר טיפים חשובים עבור כל מי שנדרש להתמודדות הלא פשוטה, בין אם במו''מ ובין אם בהליך משפטי, מול המוסדות השונים, בדרך להבטחת עתידו הכלכלי של המבוטח אשר נקטע בפתאומיות
עו''ד דן סודאי: ''מטרתנו העיקרית היא מקסום מלוא הפיצויים להם זכאי המבוטח''

"בתחילת דרכי כעו"ד התמחיתי בתחום הנדל"ן וההוצל"פ, ונחשפתי לכמות גדולה של אנשים שפנו למשרד בגלל פציעות, מחלות, או אבחונים רפואיים שגויים, והופתעתי לגלות שאין באילת משרד או כתובת שמתמחה בתחום הזה באופן בלעדי", מספר עו"ד דן יצחק סודאי (33), אילתי מלידה, שנשאר בעיר, הקים בה את משפחתו, ופתח את משרד עורכי הדין שלו במרכז הוכמן שבמרכז העיר.  "התפיסה שלי את המשרד היא כשל מרכז למימוש זכויות רפואיות, שמרכז בחובו ליווי וייצוג מלא של נפגעי גוף, כאשר הליווי יכול להיות בוועדות רפואיות, בבתי הדין ובבתי המשפט", הוא מסביר.
"מגיעים אלינו אנשים שביום אחד כושר עבודתם נפגע והעתיד הכלכלי שלהם ושל משפחתם מונח על הכף. לכן הפגישה הראשונה היא תמיד מורכבת, אנשים טעונים ומצויים בלחץ באופן טבעי והקצבה שהם נלחמים עליה היא עבור מחייה בכבוד, לא מותרות, ולכן הטיפול חייב להיות אישי ורגיש. אמנם לא מדובר בדיני נפשות במובן הקלאסי, אך טיפול רשלני ולא קפדני בתחום עיסוקינו יכול לחרוץ את עתידן של המשפחות הללו שתלויות במפרנס או מפרנסת עיקריים. מבלי להמעיט בערכם של תחומי משפט אחרים, תחום עיסוקינו מחייב את נותן השירות המשפטי להיות בעל יכולת הכלה, עקשנות ובעיקר סובלנות – תכונות אלה יתאימו לתחום הייחודי הזה של המשפט". 

 

המוטו: תגמול בהתאם להצלחה


מהסיבה הזו סודאי מפרט את ה"אני מאמין" שלו, לפיו "למרות שאין ערבות להצלחה, אנחנו מבטיחים 100% מסירות ועקשנות. 1,000 ₪ של אחד שווים ל- 10,000 ₪ של אחר ולכן, אותו יחס ואותה כמות השקעה נדרשת מבחינת עבודה, הם נחלתם של כלל התיקים המטופלים במשרדינו. אנחנו מבינים שעבור אותו אדם ומשפחתו, מדובר בכל חייו".  אבל אם רוצים לפרוט את ההבטחה הזו גם לערך עבור הלקוח, יש לתת ללקוח את השקט שעורך הדין שלו מושקע במטרה לא פחות ממנו ואת זה מעניק עו"ד דן סודאי באמצעות עבודה על בסיס אחוזים מההצלחה בתביעה. "אין אצלנו מצב שבו לקוח השאיר כסף ויצא בלא כלום. אנחנו לא פועלים בגישה של שלם לנו עשרות אלפים ונראה מה יהיה אלא בדיוק להפך, האינטרס שלי ושל הלקוח הוא משותף, למקסם את מירב התיק על מנת שעוה"ד והלקוח יתוגמלו באופן הראוי וזאת בשעה שללקוח לא נגרם סיכון כלכלי", הוא מסביר.

 

"משרדינו נוהג בקפדנות בכל הקשור לשמירת קשר רציף עם הלקוח''. עו''ד דן יצחק סודאי

 

מהם השלבים בטיפול בתיק?


"בשלב הראשון הלקוח יחתום על ייפוי כוח ועל כתב ויתור סודיות רפואית שיאפשרו לעורך הדין לפעול בשמו של התובע מול כל הגורמים המבטחים, הרפואיים והציבוריים הרלוונטיים. בשלב זה מתחיל איסוף החומר הרפואי על מנת לזקק מתוכו את הליקויים הרפואיים של התובע, כך אנו מסווגים את התביעה האם היא בגין חבלה או אירוע מתמשך. לאחר בניית התיק הרפואי מתבצעת הפנייה לגורמים המבטחים או האחראיים ומתחיל מו"מ. אין צורך להכביר על מסע ההתשה הכרוך במו"מ מול חברות ביטוח שאינן ששות לדרישות המבוטח על אף שהאחרון מכוסה בפוליסה תקנית ועל פניו לא אמורה להיות התערבות משפטית ולכן בשלב זה חשוב מאוד לשלוט בכל הניואנסים של הגורמים המבטחים וזהו השלב שבו גם נבחנת המיומנות והאסרטיביות של עורך הדין המטפל.”

 

כמה זמן אורך בממוצע הליך כזה?


"בלתי ניתן להגדיר את הליך התביעה בנזקי גוף בזמן", מסביר עו"ד דן סודאי. "ההליך תלוי לא מעט באיסוף החומר הרפואי, ממצאיו ובהוכחת הקשר הסיבתי בין הפגיעה לאירוע בו נטען שנגרמה.  לפעמים הדיון בעיקרו עוסק בשאלת האחריות לאירוע ולעיתים הגורם המזיק מכיר באחריותו אולם הוויכוח הוא על גובה הנזק, ומכאן שגם הליווי בתיקים כאלו לא יכול להיות נקודתי לצרכי ועדה כזו או אחרת אלא הוא חייב להיות כזה שמלווה את ההליך עד לתוצאה המיוחלת. אחד הגורמים המעכבים בתביעות כאלו הם המוסדות הפרטיים והציבוריים מולם יש להתנהל, אלו מוסדות בירוקרטים לא פשוטים, ולכן אחת המשימות החשובות במשרדינו, עליה אנו נותנים דגש, היא שמירה על קשר רציף עם הלקוח גם לאורך התקופות המתות של המו"מ". 

 

מה הדבר החשוב ביותר שעל אדם שנפגע לעשות?


"בתביעה נגד ביטוח לאומי או חברת ביטוח פרטית, חשובה מאוד הגרסה הראשונית שמוסר הנפגע הן למוסד הרפואי והן לגורם המבטח. הגרסה הזו תלווה אותו לאורך כל הדרך במו"מ ובפני כל בית דין או בית משפט, ככל שיידרש לכך לבירור התביעה ולכן לפעמים טעות אחת במילה או בהתנסחות עלולה להפיל תיק שלם. רוב המבוטחים אינם מודעים לכך ולעיתים מקלים ראש ומבצעים פניות בעצמם ולרוב נדחים על הסף ומלכתחילה הופכים את ההליך למורכב יותר כאשר הם מגיעים למשרדו של עוה"ד. לכן חשוב לזכור, הפנייה הראשונית היא המסמך החשוב ביותר מבחינת התיק ולכן היא חייבת להיעשות על ידי עורך דין המתמחה בתביעות נזיקין וביטוח.”

 

"משרדינו נוהג בקפדנות בכל הקשור לשמירת קשר רציף עם הלקוח''. עו''ד דן יצחק סודאי

 

ומה עדיף לי כתובע, פשרה או ניהול הליך מלא?


"ככל והתיק תלוי במשרדינו, העדיפות היא ללכת לפשרה על פני ניהול הליכים, וזאת למרות שבפשרה שכר הטרחה שלנו מן הסתם יהיה נמוך יותר והסיבה לכך נעוצה במגוון שיקולים - בהם העובדה שההליך יכול לארוך שנים וכרוך בעלויות ייצוג, ומבחינת האינטרס של הלקוח, שנמצא כרגע בקושי כלכלי ויש לו נושים שנושפים בעורפו, עדיפה פשרה טובה על פני ניהול הליך מלא וזאת על סמך האמרה המפורסמת לפיה בבית משפט אתה יודע איך אתה נכנס, אבל אתה אינך יודע כיצד  תצא, וזהו עוד יתרון שיש לעו"ד מנוסה, הידיעה מתי הוא משיג פשרה טובה עבור הלקוח, בהתחשב במקרים דומים אחרים." 

 

עולם שלם של התמחויות


ועם זאת תחום הנזיקין הוא אחד הרחבים בעולם המשפט, ונדרשת מומחיות מיוחדת בכל אחת מסוגי התביעות השונות. אם לפרוש את מניפת התחומים בהם מתמחה עו"ד סודאי, ניתן לשים בראש הרשימה כמובן את נפגעי העבודה,  אלא שכאן, מדגיש סודאי כי לא מדובר תמיד במקרים תאונתיים, כמו זה בו טיפל לאחרונה בתושב אילת שפוצה בסכום של למעלה מרבע מיליון שקל לאחר שנפל מסולם במקום עבודתו, אלא גם במקרים בהם עבדו אנשים לאורך שנים בתנאי עבודה שפגעו בבריאותם, בין אם בשל חשיפה לחומרים מסוכנים, או במקרים של עבודה חוזרת ונשנית בגינה נפגע איבר מסוים.

 

האם לאדם שנפגע קיים מנגנון פיצוי נוסף על זה של המוסד לביטוח לאומי?


"התשובה לכך היא כן. רבים אינם מודעים לכך שבקרן הפנסיה שלהם קיים רכיב של אובדן כושר עבודה המיועד עבור כל מבוטח שאינו עובד 90 יום ברציפות בשל מחלה או תאונה. הביטוח הזה יכול לכסות בין 75%-100% אי כושר תעסוקתי אם איבד המבוטח מחצית מכושרו התעסוקתי", מסביר סודאי, "שוני נוסף מתביעות רגילות בשל תאונות, היא העובדה שבאובדן כושר עבודה אדם אינו נדרש להוכיח אירוע תאונתי פתאומי או מתמשך, ודי בכך שכושר עבודתו נפגע על מנת לזכות אותו בפיצוי כספי".
אחד הנושאים המורכבים בתביעות נזיקין הוא תחום הרשלנות הרפואית, תחום שמחייב את עורך הדין להפגין מיומנות מול גורמים רופאיים, וחוות דעת המתאימות ללקוח שלו, מול חוות דעת מנוגדות, אותן עליו לערער. תביעות כאלו הן בדרך כלל מורכבות יותר, אך בהתאמה הן גם יכולות להסתכם במאות אלפי שקלים ולמעלה מכך. 
כך למשל מספר עו"ד סודאי על מקרה בו ייצג הורים מאילת, שתביעתם את הביטוח לאומי נדחתה לאחר שסירב להכיר באבחון השגוי של המכון להתפתחות הילד שכשל לאבחן אוטיזים בבנם. המסע להכרה בזכויותיהם עברה דרך ערר שהוגש לביטוח הלאומי שהסכים בסופו לשנות את החלטתו ופיצה את הקטין בסכום של 358,824 שקל ואולם בכך לא תם הטיפול בפרשה, שכן כעת, מתכוונים הוריו של הקטין באמצעות עו"ד סודאי, להגיש תביעה נוספת בגין רשלנות רפואית מטעם הגורמים הרלוונטיים אשר אבחנו בצורה שגויה את מצבו של הילד וגרמו לקטין ולהוריו נזקים רבים.

 

הידעתם? הילדים שלכם מבוטחים 24/7


סוג אחר של נפגעים שפחות מודעים לזכויותיהם, הם תלמידי מערכת החינוך מגיל 3 עד 18. לא כל ההורים מודעים לכך שילדיהם מבוטחים בביטוח תאונות שמכסה את פעילותם 24/7, גם מחוץ לשעות הלימודים כולל בשבתות וחופשות. "הורים רבים ממעטים להפעיל את הביטוח במקרה תאונתי מכוון שהם אינם מודעים לכך שהביטוח חל בכל מקרה, ללא קשר לשאלת מועד האירוע, שכן הביטוח מכסה את התלמידים גם אם נפגעו מחוץ למסגרת החינוכית" מסביר סודאי.  
תחומים נוספים בהם הוא מתמחה, הן תאונות דרכים, שגם בהן אין קשר בין הכיסוי הביטוחי לבין שאלת האשם. "במקרה של תאונת דרכים אנחנו תובעים את ביטוח החובה של הרכב בו נפגע המבוטח, ובמידה ואין כזה, לדוגמה בתאונות פגע וברח, מגישים תביעה נגד קרנית, גוף אשר הוקם למקרים בהם לא ניתן לקבל פיצויי כספי מחברת הביטוח, מאחר וזהות הנוהג האחראי אינה ידועה". אחד הטיפים שמעניק סודאי למי שנפגע בתאונת דרכים היא להקפיד על סמיכות בין אירוע התאונה לבין הפניה לקבלת טיפול רפואי בגינה, כמו כן חשוב מאוד לציין כבר שם את הסיבה בעטיה נגרמה הפגיעה, "הדבר חשוב מאוד ויקבע לא מעט לעניין סיכויי התיק בהמשך", מסביר סודאי. 
תביעות נפוצות אחרות עוסקות במקרי תאונות אישיות, לקטגוריה זו נכנסים כל המקרים בהם נפגעים תושבים ממפגעי רחוב שונים. "אנחנו מטפלים במקרים מגוונים של אנשים שנפלו לתוך פתחי ביוב שלא היו סגורים כיאות, או שנפגעו כתוצאה מנפילה במקומות בהם היו מפגעים שדרשו תיקון על ידי הרשות או בעל המקרקעין.”
אחד התחומים בהם ממליץ סודאי שלא לקבל תמיד את הצעת חברת הביטוח, הוא בתחום נזקי הרכוש. בין אם מדובר בתביעות בשל נזקי מים וצנרת, ובין אם בשל נזקים אחרים שמכוסים בביטוחי הרכוש, שכולל גם נדל"ן וגם מיטלטלין, בהרבה מקרים חברות הביטוח תצענה למבוטח הסדר נמוך בהרבה ממה שהוא יוכל לקבל בדרך של הגשת תביעה. "אלו הם באמת מקרים שבהם ייעוץ מקצועי של עו"ד יכול למנוע טעויות ולמקסם את הפיצוי", הוא אומר.
"אנחנו עוסקים לא מעט בתביעות שנובעות מרשלנות רפואית. בקטגוריה הזו נכללים כל מי שספגו נזק בשל אחור באבחון או בשל אבחון שגוי, או שמוסד רפואי לא נקט אמצעי זהירות והסברה סבירים ובשלם נגרם נזק שיכול היה להימנע. תביעות דומות הן אלו המוגשות כנגד משרד הביטחון על ידי חיילים שנפגעו תוך כדי ועקב השירות הצבאי, ועו"ד סודאי מדגיש כי התחום כולל גם תביעות של פוסט טראומטיים. מטבע הדברים, הנושא מחייב הכרות עם מערכת הוועדות של מערכת הביטחון והיכולת להעמיד מולה חוות דעת מתאימות. 
תחום אחר שלדעת סודאי יכול להסתיים בפסיקה של סכומים משמעותיים, הוא תחום התביעות של דיירים כנגד קבלנים. לאחרונה התפרסמו בשכונת השחמון בעיר תלונות על פרגולות שהותקנו שלא כנדרש וקורסות כיום על רכבים, זו דוגמה למקרה של ליקוי בנייה שמאפשר הגשת תביעה כנגד הקבלן, אבל לא רק, "גם מצבים של אחור במסירה או אי התאמות מכל סוג בין החוזה למה שנבנה יכול לעורר שאלה של חבות", אומר סודאי "התחום תפס תאוצה במשבר הקורונה, אז נוצר צוואר בקבוק שגרר איחורים רבים במסירות. בתיהמ"ש דחו באופן עקבי את ניסיונות הקבלנים להפיל את האשם על הקורונה וקבע כי אין המדובר במקרה של 'כוח עליון'". ואם כבר קורונה, הרי שרבים אינם מודעים לכך שנזקי הלונג קוביד מוכרים אף הם לצורך הכרה בפגיעות שנפגעו אנשים והמשפיעות על כושר עבודתם.
תחום נוסף בו מתמחה עו"ד דן יצחק סודאי, הוא תחום תביעות לשון הרע, המכונות גם תביעות דיבה, תחום שתופס תאוצה רבה בשנים האחרונות, עם השתלטותו של שיח רעיל והתפשטות תופעות כשיימניג ופורנו נקמה, ברשתות החברתיות. גם בתחום זה קיימת חשיבות רבה להגשת התביעה בסמיכות לפרסום ולכן שיחת טלפון לעורך דין מומחה היא חשובה ביותר. 



משרד: 08-6677900


מרכז הוכמן, רחוב מדיין 12 אילת


office@sudaei-law.co.il


פייסבוק: דן סודאי עורך דין

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש