ספרים וסופרים שכדאי שתכירו

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/1/2023 08:26 ● ערב ערב 3100
ספרים וסופרים שכדאי שתכירו
תגיות:

 

ספרי ילדים לילדים שרוצים לחשוב בגדול

 

בעידן הנוכחי ילדים כמעט ואינם קוראים ספרים בעצמם. זאת, למרות שקריאת ספרים מסייעת לפיתוח חשיבה קוגניטיבית מופשטת, מעשירה את אוצר המילים, מאפשרת לאדם להעשיר את תחומי החשיבה שלו וכן את היכולת לחשוב על מגוון רחב של נושאים, לנתח אותם בכלים מעשיים וליצור בעצמו תפיסות עולם חדשות בנוגע למה שמעסיק אותו.

עם זאת, כאשר כבר מגיל צעיר מרגילים ילדים שלא לקרוא ספרים ולא להעסיק את הקוגניציה שלהם באמצעות קריאה והעשרה קוגניטיבית, כישורי החשיבה המופשטת כמו גם החשיבה האנליטית – נפגעים ויוצרים באדם הרגלים שליליים של עצלנות וחוסר יכולת להפעיל את עצמו ולהביא את עצמו לחשיבה אנליטית מורכבת יותר.

 

הרגלים רוכשים כבר בגילאים צעירים

 

על מנת לתת לילדים שלנו את הכר הבטוח להתפתחות נכונה מבחינה קוגניטיבית וכן מבחינה התפתחותית, חשוב לתת להם לקרוא ספרי ילדים כבר משלבים התפתחותיים ראשוניים. ספרי ילדים העוסקים בנושאים התפתחותיים שונים מעשירים את עולמם של הילדים ומאפשרים להם לקרוא בצורה יעילה יתר את המציאות – זאת הודות להעשרת אוצר המילים וכן הודות ליכולת לפנות לנושאים שונים בחיי הילדים ולעורר חשיבה אודות נושאים אלו אצל הילדים.

המשמעות של קריאת ספרי ילדים היא משמעותית ביותר כאשר היא נובעת מהיכולת של הילד לתת לעצמו את הזמן לקרוא, להתמסר, לחשוב, לעשות דברים שהוא יכול לתת לעצמו לעשות על מנת לפתח את החשיבה הקוגניטיבית שלו. סוגים שונים של ספרי ילדים מעניקים להורים את ההזדמנות לכוון את הילדים לפיתוח כיווני חשיבה שונים ומגוונים ואלו בתורם מטעינים את עולמם של הילדים בכל מיני רעיונות שלא היו נחשפים אליהם אלמלא הספרים.

בעוד שהטלוויזיה עשירה בדימויים שונים שאינם מעשירים את עולמם של ילדינו, ספרי ילדים פותחים פתח להתעמקות בנושאים שאפילו לא הייתם מעלים על דעתכם ויכולים להוות אינטרס משמעותי להתפתחות תחום עניין חדש. כל אלו מאפשרים לילדינו לגלות בעצמם עוד תחומי עניין שלא היו פונים אליהם אלמלא היו קוראים עליהם בספרים.

סופרים מוכרים יכולים לפתוח את החשיבה לילדים. בין הסופרים היותר מצליחים בפיתוח חשיבה עבור ילדים הוא אשכול נבו הכותב ספרי ילדים מזה שנים רבות. ספרי הילדים אותם כותב אשכול נבו מעבירים מסרים מעוררי חשיבה ומתוך שכך הוא מאפשר לילדים ללמוד טוב יותר על מי שהם, על מה שהם מעוניינים להשקיע בו את המחשבה שלהם, על העולם הדמיוני לעומת העולם האמיתי ועל הקשר ביניהם.

ספרי הילדים של אשכול נבו מעוטרים בציורים המעוררים את הדמיון ומאפשרים לדמיון לפרוח לכיוונים שונים. באופן זה הילד לומד לגדול למקום טוב יותר ולפתח בעצמו את היכולות להעשיר את עולמו באמצעות העלאת תכנים מגוונים ופנייה אל מקומות שונים שלא מוצעים בתרבות המרכזית. קריאת ספרי ילדים בגילאים מוקדמים, עם הילדים או על ידי הילדים בעצמם – מסייעת לפיתוח יכולות אינטגרטיביות עשירות.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת