התמודדות יעילה עם משברים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 31/12/2022 08:53 ● ערב ערב 3100
הקשיים עמם מתמודדים נערים ונערות בגיל ההתבגרות אשר לא הצליחו להיטמע במערכות החינוך השונות הינם אינסופיים. הלכה למעשה, בני נוער רבים מתמודדים עם קשיים יומיומיים ללא כל יד מכוונת, מה שהופך אותם למאותגרים הרבה יותר כשמדובר בהשתלבות בחיים היומיומיים ובאתגרים השונים של החיים.
התמודדות יעילה עם משברים
תגיות:

בני נוער רבים המתקשים בהתמודדות עם אתגרי החיים יכולים להיות הרבה יותר איטיים בהתפתחות שלהם כל עוד אין להם גורם המסייע להם להתפתח בכיוון הרצוי. כאשר בני ובנות נוער מתמודדים עם קשיים ואין מי שמכוון אותם להתמודד בצורה היעילה ביותר – הם עלולים למצוא את עצמם במסלול המהיר לכיוונים בעייתיים. אנשים שעימם רצוי שלא יסתובבו, חומרים בעייתיים לשימוש והתנהגויות פוגעניות בעצמם ובסביבה – כל אלו מהווים חלק מההתמודדות הבעייתית של בני נוער המצויים במצבי סיכון.

 

חווה טיפולית – מענה לבעיות הלא מדוברות

 

ברמת היומיום, לא כולם ולמעשה רובנו, לא מסוגלים לדבר על הבעיות המקשות עלינו. ההתמודדות היומיומית עם אינספור משברים היא בין הגורמים המשפיעים לרעה על בני נוער שאין להם את הכלים להתמודדות. לפיכך, באמצעות טיפול בתנאים המנותקים מאורח החיים הפוסט מודרני בני הנוער מקבלים הזדמנות לחיות בצורה התורמת להתפתחות האישית שלהם.

בחווה הטיפולית שדה בר אשר הוקמה על ידי יוסי שדה רבים יכולים לגלות את האושר המצוי בהפסקה מהחיים העכשוויים ובמתן תשומת לב לרגשות הלא מעובדים, לכאבים ולמצוקות. חוות שדה בר מיועדת לבני נוער המתמודדים עם מצבים מסוכנים שונים ומצויים במצבי סיכון כך שאינם יכולים לסייע לעצמם.

ההורים הניצבים לרוב מהצד ללא יכולת לסייע ובלי לדעת כיצד להושיט יד לילדים המתמרדים, הולכים ושוקעים יותר ויותר בעצמם, מתנתקים מהילדים או מפתחים כלפיהם טינה על שאינם מצליחים לסייע לעצמם או להיעתר להצעות העזרה של המבוגרים והגורמים השונים בסביבה המעוניינים לסייע להם.

באופן זה המצב רק הולך ומחריף. ההורים נותרים מתוסכלים מהמצב של ילדיהם והילדים המצויים בדרך ללא מוצא – לא יודעים לאן לפנות ומעדיפים לפנות לפתרונות הקלים והפשוטים יותר, כאלה הנותנים מעין הקלה בטווח הזמן המידי אבל פוגעים משמעותית באישיות של האדם ובהתפתחות של החיים שלו בטווח הארוך.

 

היתרונות שבטיפול בחווה טיפולית

 

חוות שדה בר הממוקמת באזור נוקדים היא מקום המאפשר להורים לדעת כי יש לילדיהם בית חם. הודות להיות החווה מנותקת מאורח החיים הפוסט מודרני רבים מההורים יכולים להיות שקטים ולדעת כי ילדיהם בידיים טובות.

יוסי שדה, מקים החווה, הינו איש טיפול בעל שנים של ניסיון המתמצא בעבודה עם בני נוער המתקשים להשתלב במסגרות הטיפוליות הרגילות. הודות לניסיון הרב שצבר יוסי שדה בעבודה עם בני נוער מסוגים שונים ובשלבים שונים של החיים, הוא מצליח להגיע גם למקרים הקשים ביותר ולסייע להם לצאת מהמבוך שאליו נקלעו לעבר עתיד טוב יותר.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת