נערכים בשגרה לחירום

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 9/12/2022 09:59 ● ערב ערב 3097
מידי שנה מתרגלת העיר אילת מצבי חירום שונים על מנת להעלות את מוכנותה בחירום, במיוחד על רקע ריחוקה ומיקומה הגיאוגרפי. בשבוע שעבר (ד') כחלק מהגברת מוכנות העירייה וגופי החירום וההצלה, תרגלו מחוז דרום בפיקוד העורף, משרדי הממשלה והרשות המקומית, מספר תרחישים שונים ביניהם רעד ותרחיש מלחמתי. זהו מודל ראשוני של תרגיל המשלב את כלל הגורמים במרחב הרשות הפועלים בחירום.
נערכים בשגרה לחירום
תגיות:

מטרת התרגיל שנפרס על פני יומיים, הייתה להגביר את מוכנותה של העיר אילת בפני האיומים ובנוסף שיפור השפה המשותפת, הסנכרון והתיאום בין גורמי החירום, הממשל והרשות. במוקד הראשון תורגל מטה נפת אדום (אילת) בניהול האירוע המתורגל, הזרמת המידע יעיל. במוקד השני תרגלה הרשות פתיחת תר"ח (תחנת ריכוז חללים) ופתיחת מרכז קליטה בבית ספר אופיר, שמטרתו לייצר מרחב בטוח וקליטה למשפחות הנדרשות לכך בזמן חירום. במקביל התקיים תרגיל באתר הרס מורכב בו פעלו כוח חילוץ אשר במצב חירום יהיה אמון על המענה לגזרת נפת אדום בדגש על העיר אילת. בתרגיל זה השתתפו עשרות מתנדבים של יחידת סע"ר  (סיוע חילוץ מהריסות עצמאי ראשוני), שהקימה העירייה בשיתוף פיקוד העורף כמענה בעת רעידת אדמה ומונה כ 150 מתנדבים.  

מפקד מחוז דרום, אל״מ שגיא ברוך: "לאחר שבוע אימון של נפת אדום בשיתוף עם הרשות ומשרדי הממשלה, ניכר לראות כי הרשות המקומית נרתמה למשימה וביצעה אותה בצורה יוצאת דופן. אני בטוח שהמשך עבודה עם הרשות ואזרחיה תהיה פורייה ומשמעותית אשר תכין את אזרחי הרשות בצורה הטובה ביותר לחירום."

ראש עיריית אילת – אלי לנקרי הודה לגורמים המתרגלים ולצוותים שתורגלו ואמר: "אילת משום מאפייניה הייחודים מתרגלת כל העת באמצעות אגף חירום וביטחון בעירייה ובשיתוף פעולה מלא עם כל גורמי החירום וההצלה תוך הבנת חשיבות המשימות, הגדרת יעדים משותפים ובעיקר תרגולים רבים, שכל תכליתם שמירה והגנה על העיר אילת, תושביה והנופשים בה, זאת לצד פעולות הנעשות ברמה הלאומית מול ממשלת ישראל, משרד הביטחון וצה"ל".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת