דוד עלה על מדים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 9/12/2022 09:58 ● ערב ערב 3097
דוד צורדיקר, תלמיד אילתי הלוקה בשיתוק מוחין, ולומד בכיתה י"ג בבית ספר התיכון ע"ש "רבין", עשה צעד משמעותי נוסף עם גיוסו לשירות צבאי, במסגרת תכנית "גדולים במדים" שמפעילה עמותת "יד לילד המיוחד". את שירותו הצבאי יעשה דוד בבסיס חיל הים באילת ביחד עם שישה בני ובנות אילת עם צרכים מיוחדים וביחד עם מאות מתנדבים המשולבים בעשרות בסיסים ברחבי הארץ. בטקס הגיוס המרגש, שהתקיים היום (ג') ליוו את דוד ראש העירייה – אלי לנקרי, הילה ענבר – רכזת הפרויקט, צוות בית הספר ובני המשפחה.
דוד עלה על מדים
תגיות:

"מדובר באירוע מכונן עבורנו כחברה שיודעת להעצים ולשלב בתוכה מגוון רחב של אנשים" אמר ראש העירייה בהתרגשות רבה והוסיף: "העיר אילת וזירת ים סוף של חיל הים לוקחים חלק משמעותי בתכנית כבר מספר שנים. דוד הוא לא הראשון וממש לא האחרון שהצטרף לתכנית ושהחברה שלנו זוכה ליהנות מתרומתו לצבא". בת חן יצחקי מחנכת הכיתה בה לומד דוד ביחד עם הסייעת אורלי התומכת ומסייעת לו בלב אוהב, איחלו לדוד הסתגלות מהירה וביצוע המשימות המוטלות עליו באופן הטוב ביותר. "אנו גאים בו" אמרו בהתרגשות. 

תכנית "גדולים במדים" שנוסדה בשנת 2005 על ידי האלוף גבי אופיר וסא"ל אריאל אלמוג, כמענה לצעירים עם מוגבלויות שלא קיבלו אפשרות לשרת ולתרום לצה"ל, עושה זאת בהצלחה רבה כבר מספר שנים עם מאות צעירים וצעירות עם מוגבלויות המשולבים בעשרות בסיסי צה"ל ברחבי הארץ. 7 מהם וביניהם דוד צורדיקר, משולבים בבסיס חיל הים באילת כחלק מפרויקט הפועל כבר 10 שנים וכולל 2 קבוצות: קבוצת חיפה כימיקלים המונה 7 מתנדבים עם מוגבלויות המגיעים מידי יום לבסיס וקבוצת יטבתה המונה 6 מתנדבים שמגיעים לבסיס פעם בשבוע מבית ספר "אורים" לחינוך מיוחד הנותן מענה לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים מכיתה א' ועד גיל 21. המתנדבים פעילים בחולית המחשוב, במעבדת המק"מ, במחסן הלוגיסטיקה, במטבח ועוד.

שילוב המתנדבים נעשה מתוך התפיסה, כי מתן אפשרות לצעירים עם מוגבלויות, תועיל הן למערך הצבאי בעבודות שירות מותאמות והן למתנדבים, שעצם התרומה והשירות יעניקו להם סיפוק ותחושת חיוניות ותאפשר להם בטווח הארוך לפתח כישורי חיים, שיסייעו להם להשתלב בקהילה ובשוק העבודה האזרחי.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת