איך בוחרים עורך דין לענייני משפחה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 5/12/2022 11:12 ● ערב ערב 3096
בחירה בעורך דין אשר ילווה אתכם בהליך גירושין, ירושה או לעניינים אחרים במסגרת דיני משפחה היא משמעותית ביותר וקריטית הן מבחינה אישית והן מבחינה כלכלית בשל ההשפעה הרבה של איכות הטיפול על העתיד ועל התוצאות המשפטיות של ההליך. בחירה נכונה בשירותיו של איש מקצוע בעל יכולת גבוהות הכרחית בתחומים רבים. קיימים כמה היבטים אליהם יש להתייחס בבחירה של עורך הדין. כל הפרטים בכתבה.
איך בוחרים עורך דין לענייני משפחה?
צילום: vistacreate
תגיות:

ההיבטים אליהם יש להתייחס בבחירה של עורך הדין:

 

בקיאות משפטית

 

יש לבחור בעורך דין בעל ידע משפטי ובקיאות רבה בכללים והסוגיות המשפטיות. ככל שהפן המקצועי שלו יהיה חזק יותר כך הוא יוכל לנהל את התיק בצורה המיטבית והחכמה ביותר. בנוסף, רצוי לבחור בעורך דין אשר העיסוק המרכזי שלו הוא דיני משפחה, שכן ככל שזהו התחום העיקרי שלו, כך הידע וההתמצאות שלו בחוק ובכללים המשפטיים הוא מעמיק יותר.


 

המלצות וחוות דעת

 

פרמטר שכדאי להתייחס אליו הוא המלצות. בין אם מדובר בחברים או משפחה ובין אם מדובר בביקורות ברשת, בהחלט ראוי לקחת בחשבון את חוות דעתם של אחרים. יחד עם זאת יש להפעיל מן הסתם שיקול דעת בזמן המחקר וכמובן לבדוק מספר מקורות כדי לקבל תמונה ברורה ככל הניתן.

 

כימיה ותקשורת

 

תהליך במסגרת המשפחה מלווה לרוב בתחושות קשות ומאתגרות. זהו תהליך רגשי המחייב מכורח הנסיבות מהלכים פרקטיים, במיוחד כאשר מעורבים בסיפור ילדים ורכוש משותף. בשל כל הסיבות הללו יש לוודא שקיימת כימיה ותחושת ביטחון עם עורך הדין המטפל בענייני משפחה. זו הכתובת שלכם לשאול שאלות ולתקשר את החששות והרצונות שעולים בכם.

 

זמינות

 

הבחירה בעורך דין בעל ניסיון רחב ומוניטין בענייני גירושין היא חשובה מאד. יחד עם זאת יש לבחור בעורך דין אשר העומס וכמות התיקים בהם הוא מטפל מווסתים בצורה מאוזנת והם זמינים לטיפול מלא בתיק שלכם. בחרו בעורך דין אשר מבין את המורכבות והלחץ האופפים את תקופה זו וזמינים בעבורכם באופן מלא.

 

מקצועיות וחדשנות

 

פתיחות וסובלנות חברתית הביאו לשינויים ולהתפתחויות במבנה המשפחה. משפחות בנות זמננו רחוקות לעיתים מהתא המשפחתי המסורתי של גבר ואישה הנשואים זה לזו והם הורים לילדים המשותפים שלהם. חיבורים בין בני זוג מאותו המין, בני זוג שהם שותפים לחיים ללא נשואים, הורים שחולקים הורים משותפת בלי להיות שותפים לחיים. למגוון המבנים המשפחתיים יש השפעה ישירה על הסוגיות השונות שעלולות להתעורר בעת משבר או מחלוקת. לא בכדי עובר עולם דיני המשפחה שינויים והתאמות למציאות המשתנה. עורך דין מומלץ בדיני משפחה, המייחד את עיסוקו לתחום זה, טורח ומקפיד על עדכון ולימוד שוטף הן של השינויים החברתיים והן של החוק והפסיקה המתייחסים אליהם. בעידן חדש זה, לא די שעורך הדין הוא בעל ותק, אלא יש לבחון את הרמה המקצועית ואת הידע שלו בתחום הדינמי והמתחדש של דיני המשפחה בישראל.

 

מיקום עורך הדין

 

המיקום של עורך הדין, גם כן מהווה שיקול חשוב בחיפוש, עורך דין גירושין בתל אביב גם אם הוא "עורך הדין הכי טוב" או "האחד", יהיה רחוק ויצריך נסיעה עבור מתגרש או מתגרשת שגר/ה בבאר שבע, יהיה יותר פרקטי במקרה זה לחפש עורך דין מומלץ בבאר שבע.

 

היבט כלכלי

 

הליך הגירושין הוא הליך יקר ולעיתים רבות העלויות עולות ומצטברות במהלך ההליך, ולכן היערכות לכך היא חשובה. חשוב לשים לב בבחירת עורך דין לתעריף הכספי שלו ולמחיר אשר עשוי להשתנות עם ההליך. חשוב לבחור בעורך דין איכותי וטוב אך גם בכזה המותאם לתקציב האישי שלכם.

 

שיטת תשלום, תמחור שכר טרחה ומדיניות תשלום

 

בכל תחום מקובל לתמחר בצורה שונה. כך, בעוד שבתחום הביטוח הלאומי והנזיקן מקובל לגבות אחוזים מהסכום הכספי שיושג בתביעה – בתחום המשפחה הדבר לא רלוונטי, שכן לא ניתן לגבות אחוזים מחלוקת זמני שהות של הילדים אצל מי מהוריהם, או בעת קביעת מזונות הילדים וחלוקת הרכוש המשותף.

 

פגישת ייעוץ והיכרות עם עורך הדין

 

שלב חשוב בבחירה של עורך דין ותחילת הטיפול הוא פגישה עם עורך הדין לקראת הטיפול בתיק. בפגישה המיוצג יפרט את ההליכים המשפטיים אותם הוא צריך לעבור, את הרצונות שלו, הבעיות והקשיים אשר הוא צופה בהליך. עורך הדין מצדו יפרט על אודות ההליך, את אופן הטיפול אשר הוא מציע בהתאם לנסיבות הפרטניות וכן את הקשיים והמחסומים הצפויים בניהול התיק, ככל שיהיו.

שלב זה של המפגש בין הינו חשוב ביותר שכן הוא מאפשר בפגישה מסודרת לתאם ציפיות בין הצדדים לגביי המשך ההליך וכן מאפשר לבחון את ההתאמה של עורך הדין ולחדול מהייצוג במקרה של אי התאמה.
 

שלכם,

עורך דין לענייני משפחה בצפון 

אמיר בר-לב


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת