בקרוב יוקם פארק נוסף לילדים ולאנשים עם מוגבלות

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 21/10/2022 00:32 ● ערב ערב 3090
פארק מונגש נוסף יוקם באילת כחלק ממיזם של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל הפועל לצמצום פערים ומקים פארקים מונגשים בנגב ובגליל. השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל - עודד פורר וראש עיריית אילת - אלי לנקרי, הניחו אבן פינה לפארק שיוקם בסמוך לצומת הרחובות אילות חטיבת הנגב. פארק זה יצטרף לפארק הנגיש שהקימה העירייה בשחמון ולעשרות מתקנים מונגשים שהוצבו בגני משחקים ובפארקי ספורט ברחבי העיר.
בקרוב יוקם פארק נוסף לילדים ולאנשים עם מוגבלות
תגיות:

הפארק המונגש יכלול מתקנים משולבים ונגישים, ביניהם נדנדות, קרוסלה ומתקנים נוספים הפרוסים על פני שטח של כ-500 מ"ר. הפארק יהיה מוצלל עם משטח גומי המונע פגיעות ובמטרה לייצר משחק משולב בין אוכלוסיות, המתקנים בפארק מותאמים לכלל האוכלוסייה ולאנשים עם מוגבלות.

במסגרת הטקס שהתקיים היום (חמישי, 20.10.2022, כה׳ תשרי תשפ״ג) הודה ראש העירייה לשר פורר על תמיכתו בעיר אילת בכל תחומי עשייתו. עוד ציין ראש העירייה בפני השר, כי זהו פארק מונגש שני המוקם באילת כחלק מהרחבת המענים לטובת האוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. הפארק יהיה חלק משדרה שתוקדש לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים ותכלול את בית ספר אורים לחינוך מיוחד שהוקם בעלות כוללת של 30 מיליון ₪, בריכה טיפולית ומרכז יום שיקומי שייבנו בסמוך לבית הספר והפארק המונגש שיוקם כאמור סמוך לצומת הרחובות אילות חטיבת הנגב.  

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר: ״הורים וילדים עם מוגבלות לא יכולים היום ללכת בבטחה לגן משחקים רגיל. אין ספק שפארק המשחקים המונגש באילת יתרום רבות להתפתחות המוטורית, הקוגנטיבית והרגשית של הילדים. הפארק המונגש ישלב בין אוכלוסיות וימנע בידול חברתי של ילדים עם מוגבלות. זהו צעד אחד מתוך שורה של צעדים שאנו מובילים שיחוללו שינוי בנגב ובגליל לאנשים עם מוגבלות בפריפריה ולכלל האוכלוסייה״.

מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אילן שוחט: ״כיום אין כמעט פארקים מותאמים לאנשים עם  מוגבלות גם ברשויות מתקדמות במרכז הארץ וישנה חשיבות גבוהה בהקמת פארקים מסוג זה במיוחד בגליל, בנגב ובפריפריה החברתית. אין סיבה שילד לא יוכל ללכת לפארק בשל מוגבלות. יתרה מכך, האפשרות לשחק עם עוד ילדים נותנת תחושת שייכות ומעניקה לילדים אפשרויות חברתיות נוספות. המתקנים המונגשים תורמים רבות לביטחון העצמי של הילדים ומאפשרים גם להורים וגם לילדים עם מוגבלות ליהנות בפארק משחקים בשעות הפנאי״.

ראש עיריית אילת - אלי לנקרי: ״הפארק מצטרף לפארק הנגיש שהקמנו בשכונת השחמון ולמתקנים מותאמים, שהתקנו בגני משחקים ובפארקי ספורט ברחבי העיר, כל זאת כדי להנעים את זמנם של כל ילדי אילת עם ובלי מוגבלות ולתת לכולם הזדמנות שווה ליהנות גם בגן המשחקים. נמשיך לפעול למען הרחבת המענים לטובת האוכלוסייה עם צרכים מיוחדים ובכלל להשבחת איכות החיים".

הפארק המונגש יוקם כאמור באילת כחלק ממיזם שבמסגרתו יוקמו לראשונה על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עשרות פארקים לילדים ולאנשים עם מוגבלות באזורי הנגב והגליל. מהלך זה, בהיקף כולל של למעלה מ-20 מיליון, יגדיל את כמות הפארקים המונגשים בנגב ובגליל במאות אחוזים.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת