איך בודקים אם יש רישיון עסק

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 3/6/2022 10:27 ● ערב ערב 3071
להקים ולתפעל עסק בישראל זו לא משימה קלה במיוחד. עם כל הבירוקרטיה העומדת על הראש של כל יזם והוגה רעיון עסקי, יש צורך תמיד לפקוח עיניים ולראות שאתם כבעלי עסק עושים הכל כראוי ועל פי חוק. רישיון עסק זה אחד הדברים הראשונים שאתם חייבים לוודא שאתם משיגים לפני שאתם בכלל מתחילים לתפקד בצורה עצמאית בתור עסק. אז מה זה רישיון עסק, איך בודקים שיש אותו לכם וכיצד פותחים אותו? למידע כזה ועוד תמשיכו לקרוא במאמר זה.
איך בודקים אם יש רישיון עסק
תגיות:

 

מה זה רישיון עסק

 

רישיון עסק הינו תנאי לפתיחה ותפעול שוטף של עסק, ובעצם החותמת לכך שעסק הינו מפוקח מטעם המדינה. ללא רישיון עסק, התחום של פתיחת עסקים יהיה פרוץ וכל אחד עם רעיון כזה או אחר יוכל לפעול ללא שום הגבלה, דבר שיכול להוביל לסכנות למקום ולציבור. רישיון עסק אומר שהעסק פועל על פי חוק, נמצא בפיקוח מבחינה פיננסית ותפעולית, וכן המבנה, הכלים, האמצעיים והשיטות בהם הוא פועל ולהם הוא כפוף הינם חוקיים ומאושרים לשימוש. ללא רישוי עסק, כל אחד היה יכול לעשות ככל העולה על רוחו ובדריסה גסה לזלזל בחוקי המדינה ולפעול בצורה שמסכנת מבחינה בריאותית או ממונית את הסביבה והאנשים בה.

עסק שפועל ללא רישיון עלול להוביל לכך שיסגרו לבעל העסק את המקום, בנוסף לקנסות והעמדה לדין על פתיחה והפעלה של עסק לא מורשה. לכן בנושא זה לא כדאי לכם לשחק ולבדוק שיש ברשותכם רישיון עסק תקף!

 

איך בודקים שיש לכם רישיון עסק?

 

לקבל רישיון עסק הינו הליך משמעותי שאתם חייבים לעשות בעצמכם על מנת שתוכלו לפעול באופן חוקי. כבר בשלבים הראשונים של הקמת העסק שלכם אתם אמורים לפנות לרשויות המטפלות בנושא, להגיש את כל המסמכים והטפסים הרלוונטיים ולדרוש לקבל רישיון עסק. תוכלו לפנות ישירות לרשות הרישוי לעסקים ולברר דרכם האם קיים לעסק שלכם רישיון והאם הוא עדיין עומד בתוקפו, שכן יש לחדש היתר ורישיון לעסק אחת כל כמה זמן בכפוף לתנאים.

 

כיצד מתחילים – איך מבקשים בקשה לפתיחת תיק רישיון לעסק?

 

על מנת להשיג רישיון לעסק צריך לפנות אל רשות הרישוי לעסקים בישראל ולפתוח בקשה. תחילה, יש להגיש בקשה ראשונה על מנת לקבל מידע ראשוני לגבי הדרישות מכם לפתיחת התיק. את הבקשה להגשת פתיחת רישיון עסק יש לעשות באמצעות טופס מיוחד ולצרף אליו מסמכים רלוונטיים כמו פרטים אישיים שלכם ושל העסק אותו אתם מעוניינים להקים.

חשוב מאוד להקפיד בכל התנאים, בנוסף לתוכנית עסקית מפורטת. בסוף תהליך הפניה אתם תקבלו רישוי קבוע או זמני לפתיחה ותפעול של העסק שלכם. בהתאם לתנאים ולתקנון תצטרכו לפנות שוב פעמים נוספות על מנת לחדש או לשנות את התנאים לרישיון העסק שלכם.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש