מסע מרתק לעולמם של הלוויתנים

מאת: ניר אמיתי ● 8/4/2022 11:53 ● ערב ערב 3063
רוצים לקחת חלק במפגש מרגש עם עולמו המסתורי של הלוויתן? ● לראשונה בישראל תוכלו לחוות את עוצמתם של היונקים הענקיים, האינטליגנטיים והידידותיים של הים, באולם קולנוע ייחודי המאפשר לצפות ולחוש בלווייתנים בגודל מלא ובתלת ממד ● כל הפרטים על האטרקציה החדשה שלא תרצו לפספס בעיר השמש הדרומית
מסע מרתק לעולמם של הלוויתנים
תגיות:

צילומים: המצפה התת ימי

בחודש שעבר, השיקו בפארק המצפה התת ימי באילת את האקווה דום -חוויה ויזואלית עוצרת נשימה באולם קולנוע ייחודי בארץ, המאפשר לצפות ולחוש בלווייתנים בגודל מלא וב- 360 מעלות. המדובר באטרקציה חדשה לגמרי שמחליפה את האושנריום הוותיק, ומביאה אותו בגרסה טכנולוגית מתקדמת, הפעם בעולמם של הלווייתנים. עבור העיר אילת מדובר ללא ספק בהתחדשות נדרשת בעולם האטרקציות המקומי, ובעבור המצפה זוהי לא פחות מלידה מחודשת של המתחם שלא מפסיק להפתיע. 

באירוע הפתיחה החגיגי שנערך במעמד ראש העיר אילת, אלי לנקרי  והבעלים של Coral World International ומי שייסד את הפארק, מוריס קאהן, נאם ראש העיר והודה לקאהן על תרומתו הרבה לאילת ולמדינת לישראל. עוד הוסיף לנקרי: ״מרגש להיות כאן ולראות כל פעם מחדש את ההשקעה האינסופית שנעשית במקום הזה, פשוט יוצא מן הכלל״

 

 

להרגיש כמו צולל במים


דמיינו שאתם נכנסים לתוך מבנה עם כיפה עגולה, מתיישבים בכיסאות יחד עם שאר הקהל שהגיע ומתרווחים לכם. אז, משתררת חשיכה מוחלטת, מתוכה אתם צוללים היישר לאוקיינוס- לעולמם המסתורי של הלווייתנים, וליתר דיוק- של לווייתני הגבנון (לוויתן גדול סנפיר). החוויה עוטפת אתכם מכל כיוון, 360 מעלות, קהל המבקרים מתרגש סביבכם, מבוגרים כילדים, כי בעצם כולכם חווים יחד את התחושה של צלילה לצד היונקים המופלאים הללו, מתקרבים אליהם, מקשיבים לקולותיהם ומתאהבים בהם.

פארק המצפה התת ימי לא חדל מלהפתיע, ומדי כמה שנים מחליט לקרב אותנו, קצת יותר, לעולמם של יצורי הים המופלאים, והפעם בחרו עבורנו את הלווייתנים, היונקים הענקיים, האינטליגנטים והמרתקים השוכנים במעמקי הים והאוקיינוס. בכיפת האקווה דום תוזמנו לצפות בסרט שצולם בטכנולוגיה מיוחדת, כך שחווית הצפייה בו היא מרגשת במיוחד והקרובה ביותר לתחושה של צולל אמיתי במים. למעשה, תוכלו לצפות ביונקים המסקרנים לפרטי פרטים, ולהאזין לקולותיהם, תנועותיהם וכמובן צורת התקשורת הייחודית שלהם, בעודכם יושבים במקומותיכם.
בעת הצפייה ביצורים המדהימים הללו בגודלם הטבעי, החוויה אף מתעצמת וגורמת לכם להתפעל מכך שלמרות גודלם העצום, הם עדינים וידידותיים להפליא! הסרט מלווה במוסיקה מרגשת ובדיבוב עדין המוסיף לתחושת החוויה. וכדאי שתדעו, במצפה התת ימי כבר חשבו על הכול- הילדים מוזמנים לשכב על הגב במתחם מיוחד המחופה בשטיח ולצפות בסרט בשכיבה, חוויה נהדרת במיוחד!

 

 

מבט אל מאחורי הקלעים של הסרט


הכול החל מחיפוש אחר שידרוג לטכנולוגיה שתחליף את האושנריום הוותיק, טכנולוגיה שלא רק שאינה מלאכותית, אלא כזו בה יכולים הצופים לחוות את עצמם כאילו הם חלק ממשי מההתרחשות על המסך. על מנת להגיע לאפקט המושלם, היה צורך בשימוש בארבע מצלמות שצילמו את הלווייתנים ב 360 מעלות, ובאמצעות תוכנה מיוחדת, חוברו כל זוויות הצילום תמונה לתמונה, לסרט שלם. סרט זה הינו הראשון שזוכה להצלחה בטכנולוגיה זו.

האתגר הבא שעמד בפני צוות ההפקה היה לצלם בטבע בעל חיים שלא תמיד משתף פעולה וכמובן להגיע לתוצאות מושלמות בתנאי מזג אויר משתנים, המשפיעים על שקיפות המים. זו הסיבה בעטיה לקח לצוות שתי עונות שלמות אותן העביר באזור הוואי עד שהצליח לקבל די חומרי גלם שאפשרו לערוך את התוצאה המדהימה הנפרשת לעיני הצופים.

 

 

דברים שלא ידעתם על לווייתני הגבנון


הלוויתן הגבנוני הוא יונק ימי ממשפחת לווייתני הענק. אורכו יכול להגיע ל-15 מטרים ומשקלו מגיע בקלות ל-27 טון. ואם תהיתם למה קוראים לו לוויתן גבנון, זה מפני שיש לו גב כהה, בטן בהירה, קפלים על הגרון וגיבנת קטנה מול סנפיר הגב, מה שמוביל לשם הנפוץ ״גבנון״
עוד פרט מעניין - הוא יודע לשיר! הלוויתן הגבנוני מעניין במיוחד בזכות שירת המזמורים שלו, שנשמעת למרחקים של מאות ואלפי קילומטרים! למעשה, הוא משמיע מגוון גדול של צלילים, החל מגניחות, בכי ואפילו נחרות, ומחבר אותם יחד ליצירת שירים קסומים הנמשכים דקות אחדות ועד שעות שלמות.
בנוסף, לווייתני הגבנון הם שחיינים רבי עוצמה, המשתמשים בסנפירי הזנב האדירים שלהם כדי להניע את עצמם דרך המים ולפעמים לצאת מהם לחלוטין בזינוק והתזה אדירים. 
מספר לווייתני הגבנון הצטמצם מאוד לפני האיסור על ציד לווייתנים מסחרי ב-1985, אך מאז השתפרו המספרים בקבוצות אוכלוסייה רבות. כיום, האיומים הגדולים ביותר על לווייתני הגבנון הם התנגשויות עם ספינות והסתבכות בציוד דיג.
אז אחרי כל זה, כדאי שתבואו לביקור בפארק המצפה התת ימי ובאקווה דום, מדובר בהנאה מובטחת לכל המשפחה- מילה של ליוויתן.


 

  שעות פתיחה: כל ימות השבוע 09:00-16:00◦ כולל שבת וחגים 

 

טל. 08-6364200

 

חפשו אותנו בפייסבוק: coralworld

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת