רקדו כל הדרך לבגרות

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 25/3/2022 15:14 ● ערב ערב 3061
5 בוגרות מגמת המחול של בית הספר התיכון בגין, חתמו בשבוע שעבר 6 שנות לימודים במופע קומפוזיציה מרגש בתיאטרון WOW של רשת ישרוטל ● בשעות הבוקר רקדו הבנות אל מול עיניה של הבוחנת מטעם הפיקוח, בדרך לבגרות 5 יחידות מחול על מרכיביו השונים ● אחרי שנתיים מאתגרות במיוחד של קורונה ואילוצים לעבור שיעורים בזום, סיכמה הבוחנת כי הבנות הגיעו לרמת ביצוע מרשימה ביותר ● השבוע הופיעו כל תלמידות המגמה ובהן 3 בנים, מכתה ז' ועד י'ב בערב השיא של המגמה
רקדו כל הדרך לבגרות

בשבועיים האחרונים חתמו 90 תלמידי ותלמידות מגמת המחול של בית הספר בגין על שני אירועי שיא מרגשים, שגרמו לאולם תיאטרון WOW להיות מלא בהורים נרגשים, מורים מרוצים ובצמרת אנשי החינוך בעירייה. ראש העירייה, אלי לנקרי, לא פספס גם הוא את ההזדמנות לחזות בפירות מגמת המחול שנוסדה בעיר לפני 27 שנים וממשיכה להשתבח עם הזמן. מנהל בית הספר, אלדד חיימוביץ היה על תקן האבא הגאה ותכלת כאון, מנהלת מגמת המחול היוקרתית של בית הספר שניצחה והובילה את האירועים הייתה האמא הגאה עד מאוד בתוצרי הלימוד של המגמה.

 

שנתיים מאתגרות במיוחד


זה התחיל בשבוע שעבר באירוע השיא של בוגרות כתה י'ב, שהציגו מופע קומפוזיציה לסיכום שש שנות לימודיהן באולם תיאטרון WOW של רשת ישרוטל, שתורמת במרוצת השנים את האולם לטובת אירועי המגמה. רק כמה שעות קודם, בבוקר, עברו חמש הבנות המסיימות השנה את לימודיהן במגמה את הבגרות שלהן (5 יחידות לימוד) במחול על מרכיביו השונים, אל מול עיניה הבוחנות של הבוחנת שלי ביקלס, מטעם הפיקוח על המחול. ביקלס, מרצה בכירה למחול, בעלת וותק של 30 שנה בתחום, ציינה לאחר שנחשפה לעבודות הגמר של הבנות שהוצגו בפניה כי הן הגיעו לרמת ביצוע מרשימה ביותר, בעיקר לנוכח השנתיים האחרונות של הקורונה שהיו שנתיים מאתגרות ביותר במיוחד לבנות שנאלצו להעביר לא מעט שיעורים באמצעות הזום. עוד ציינה ביקלס כי היצירות שהוצגו בפניה היו אמיצות וכנות וכי העבודה המקצועית של המורים ניכרת היטב באופן שהבנות עובדות עם גופן.

 

במינהל שח''ק לא ויתרו על המגמה גם בשנים שחונות ● צילום: פליקס חדד

 

ביצועים אישיים מרגשים


בערב, הפגינו על הבמה חמש הבנות אלכס ירמקוב, אראל סלמה, טל שחר, אוליסיה אוסטריז'ני וקיילה טננבאום ביצועים אישים מרגשים, שאיפשרו לצופים לטעום מהפירות המתוקים של התהליך המקצועי והרגשי שהבנות עברו יחד במהלך השנים. לקינוח הערב העלו הבנות סרטון מרגש שסיכם את שש שנות לימודיהן במגמת המחול. 
תכלת כאון, מנהלת מגמת המחול בבית הספר בגין, שהנחתה את הערב, לא שכחה להודות לראש מנהל שח"ק בעירייה, הד"ר דרורי גניאל, על כך שלמרות המספר הקטן יחסית של הבנות שהתחילו את דרכן במגמה לפני שש שנים, הוא הסכים שלא לוותר על פתיחתה מתוך הבנה כי למרות שהיה זה המחזור הקטן ביותר של בנות שנרשמו אי פעם למגמת המחול (12 בנות נרשמו לפני שש שנים לכתה ז'), מתוך אמונה שגם הצדיקה את עצמה שבשנים הבאות המגמה תחזור, תגדל ותפרח וכך היה. "אלמלא תמיכתו של ד"ר גניאל בפתיחתה של הכתה הקטנה שהצטמצמה עם השנים עוד יותר, הערב המקסים הזה לא היה מתקיים", אומרת כאון ומציגה בגאווה את כתות ההמשך שנפתחו מאז ועומדות כיום על לא פחות מ-85 רקדנים ורקדניות, מהן שלושה רקדנים בנים.

 

מחול בהשראת ציירים גדולים


ביום ראשון השבוע המשיכו חגיגות השיא של מגמת המחול, הפעם במופע בו לקחו חלק כל תלמידי ותלמידות המגמה מכתות ז' ועד י'ב. במהלך הערב הציגו התלמידים להורים ולאנשי החינוך בעיר את פירות לימודיהם בשנה החולפת. בנות כתה י'ב פתחו וסגרו את הערב שלאורכו הועלו מופעי מחול קלאסי, בלט, גאז קלאסי וקומפוזיציה. 
מה שייחד הפעם את הערב היו קטעי הדואטים שהועלו בהשראת ציירים עולמיים גדולים ומפורסמים. עוד הוצגו במהלך הערב שתי עבודות מיוחדות שייצרו עבור הרקדנים האמנים שחר בנימיני, כוריאוגרף חדשני בתחום המחול המודרני ורביד אברבאנל, יוצרת עכשווית עם גישה חדשה למחול. "אנחנו עושים דברים מקסימים במגמה", ציינה השבוע מנהלת המגמה, תכלת נאון שמבהירה: "בדור של ימינו זה לא קל ולא פשוט לגרום לצעירים להבין שצריך לעבוד כך כך הרבה זמן על כל תנועה ותנועה בדרך לשלמות. אחרי מופעים כאלו הם מבינים שההשקעה שווה הצלחה".
 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת