נוף ארבע הארצות

מאת: או-מד מדיקל ● 11/7/2021 17:12 ● ערב ערב 2064
משך הטיול – עד 4 שעות. דרגת קושי – קל. מתאים לכל המשפחה.
נוף ארבע הארצות
מבט מהר צפחות על מפרץ אילת  צילום ויקיפדיה
תגיות: טיולים אילת

נצא ברכב מאילת, בכיוון מערב על כביש מעלה אילת (כביש מספר 12), נטפס לגובה של כ-600 מטרים. זהו הכביש הסלול על הציר העתיק 'דארב אל חאג'', הדרך שהובילה את עולי הרגל ממצריים למכה שבערב הסעודית. בראש המעלה, נמצא מעבר 'ראס אל נקב', מיד לאחריו, נפנה שמאלה לפי השילוט בדרך עפר ל'הר יואש'. ניתן לעלות עם הרכב עד לפסגה, ממנה נערוך תצפית מדהימה על ירדן, מצריים, סיני וערב הסעודית, 4 ארצות כולל ישראל. נרד מההר בנהיגה זהירה חזרה לכביש ונמשיך בנסיעה מערבה, לאחר כחמש מאות מטרים, נראה את הסימון ל'עין נטפים'. נשאיר את הרכב בחניון ונרד ברגל בשביל המסומן ירוק, לבריכת 'עין נטפים'. זהו אחד המעיינות היחידים בסביבה, לכן ניתן לראות את בעלי החיים המגיעים למעיין על מנת להרוות את צימאונם. נחזור למכונית ונמשיך בנסיעה מערבה, לתצפית 'הר חזקיה', המצוי בגובה 832 מ' מעל פני הים.

מכאן אפשר לראות במזרח, את 'הרי אדום' שבירדן, ובצד המערבי את 'בקעת הירח'. במקום מוצבת אבן גבול 82 המפורסמת, עליה היו מחלוקות רבות בין ישראל למצרים. נרד מהתצפית ונמשיך צפונה עם הכביש עד לשילוט - 'הקניון האדום' 'נחל שני'. ניסע בדרך העפר לחנייה, נרד מהמכונית ונלך ברגל בשביל המסומן בירוק, דרך אפיק 'נחל שני', אל 'הקניון האדום', שהוא אחד מהקניונים היפים בישראל. אורכו כמאה חמישים מטרים ורוחבו לא עולה על שלושה מטרים. הירידה בקניון היא חוויה בפני עצמה, הכוללת ירידה בסולמות וביתדות הקבועים בסלע. הצבע השולט כאן הוא אדום, אבל ניתן גם למצוא גוונים ורודים וסגולים. בקצה הקניון מתרחב הנחל וזה הסימן עבורנו שצריך לחזור. דרך מסומנת תוביל אותנו ימינה לעלייה מעל הקניון (יש לשים לב שלא להמשיך עם הסימון אל תוך הוואדי). השביל המוביל מעלה מאפשר תצפית נהדרת אל תוך הקניון, והוא גם יחזיר אותנו לרכבים. משם, נמשיך בנסיעה עוד כשלושים דקות, עד לצומת 'שיזפוון', נעצור ב'פונדק נאות סמדר' לארוחת גבינות עיזים אורגניות מתובלות בשמן זית טבעי ונקנח בתה צמחים, או בקפה ועוגה מדהימה, תוצרת בית ואז, נחבור חזרה לכביש הערבה ותוך 50 דקות נסיעה דרומה נהייה שוב באילת.

 

בעקבות ריבוי התאונות בטבע ולרווחת המטיילים: קק"ל בהנחיות לטיול בטוח

בימים האחרונים אירעו מספר מקרים מצערים בהם מטיילים נפגעו בעת שהייתם בחיק הטבע. קרן קימת לישראל קוראת לציבור לטייל בבטחה ויוצאת בהנחיות חשובות לטיול בטוח לרווחת המטייל הישראלי.

אורי שמואלי, מנהל בטיחות ארצי בקק״ל: "שמירה על כללי בטיחות יכולה להציל חיים. יש להישמע להוראות הבטיחות המופיעות בכניסה ליערות ולאתרים קולטי קהל. אנו קוראים לציבור- הקפידו על שתיית מים, הליכה בטוחה- כולנו רוצים לעבור את הקיץ בשלום ולחזור הביתה בבטחה".

  • הימנעו מכניסה למקומות שאינם מוכרזים - בורות, מערות ואפילו מבנים שאינם תחת פיקוח עלולים להיות סכנה ממשית וחל איסור כניסה מוחלט למקומות אלו.
  • יש להצטייד בכמות מים מספקת לכל מטייל שההמלצה היא לפחות 3 ליטרים לכל מטייל.
  • צאו עם סוללה מלאה בנייד - על מנת לשמור על היכולת לתקשר בצורה רציפה עם כוחות ההצלה במקרה אסון.
  • בהתאם לגורמים הממונים על הכבאות בישראל חל איסור מוחלט להדליק אש ביערות והשטחים הפתוחים - בהתאם להנחיית נציב כבאות ראשי לישראל בעקבות חשש כבד משריפות המטיילים מתבקשים שלא להדליק אש בשום צורה שהיא במהלך השהייה בטבע.
  • לא להפוך סלעים - מלבד הסכנה הגופנית הקיימת בהרמת פרטים כבדים הנמצאים בטבע, מתחת לסלעים מסתתרות חיות שעשויות להיות מסוכנות וארסיות, על כן חל איסור מוחלט להרימם.
  • הפסקות מרובות בצל - על מנת לשמור על טמפרטורת גוף תקינה ולהימנע ממקרי התייבשות או מכת חום, מלבד שתיית מים רצוי לבצע הפסקות יזומות בכל שעה עד שעה וחצי בצל.
  • תכנון מסלול מראש - תכנון מסלול ההליכה והכרת השטח הם קריטיים לשמירה על הבטחון והבטיחות ויכולים לסייע בהתאמת נכונה של אופי המטיילים לאופי הטיול שרוצים.

קק״ל מאחלת לכם בילוי מהנה בשטח הפתוח וכמובן לא לשכוח לפנות עמכם את הפסולת.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת