מהמפל הלבן למפל השחור; המסלול המרהיב של נחל אל על

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 23/4/2021 10:39 ● ערב ערב 3013
ברמת הגולן קיימים נחלים רבים, כשהדרומי ביותר בהם הוא נחל אל על שחלקו הקניוני יחסית שנמצא בין המושבים אבני איתן ואליעד, הוגדר כשמורת טבע המשתרעת על פני 2107 דונמים. החלק העליון של הנחל קיבל את השם בערבית ואדי דופילה, כלומר נחל ההרדופים בערבית, וחלקו התחתון קרוי ואדי א-שבאב, נחל הנעורים.
מהמפל הלבן למפל השחור; המסלול המרהיב של נחל אל על
תגיות:

חלקו המזרחי של הנחל רדוד יחסית, ומימיו מגיעים אל אחד מגדולי מאגרי המים בגולן, בסמוך לחיספין. הנחל עצמו עובר בערוץ שרק הולך ומעמיק עם זרימת המים, כך שבסופו של דבר נוצרו כמה מפלי מים, ביניהם המפל הלבן והמפל השחור, וכן בריכות טבעיות כדוגמת עין הנוקד, עין כיף ועוד.

 

מסלול מומלץ בטיול אל נחל אל על

 

אם אתם מחפשים מה לעשות עם הילדים, ההמלצה היא תמיד לצאת ולטייל בארץ, בעיקר בימים בהם השמיים סגורים ובמקום לגלות את העולם, לא נותר לנו אלא להיחשף לפלאי הארץ המיוחדת שלנו. נחל אל על כאמור מתפאר בלא מעט אטרקציות וטבע מרשימים, כשאחד המסלולים המומלצים עובר בין שני המפלים המוכרים ביותר במקום:

  • המפל הלבן – זהו מפל סלע גיר בגובה של 20 מטר.
  • המפל השחור – מפל בזלתי בגובה של 8 מטר.

מסלול הטיול מתחיל במושב אליעד ומסתיים בסופו של דבר בחניון המפלים שליד מושב אבני איתן, כשישנה אפשרות גם ללכת בכיוון ההפוך. אם בחרתם להתחיל במושב אליעד, אלו הן הוראות ההליכה:

  • לרדת בשביל המסומן באדום בין כרם זיתים ומשוכות צבר, עד שמגיעים לערוץ היורד מחורבות הכפר אל על. מומלץ לעצור למנוחה והפסקת שתייה בנקודת התצפית היפהפיה קצת לאחר הערוץ.
  • יש להמשיך לעקוב אחר הסימון האדום ולאחר 500 מטרים לרדת במדרון סלע הגיר אל המפל הראשון שלנו, הלא הוא 'המפל הלבן'. בסמיכות למפל ניתן למצוא גרם מדרגות שייקח אתכם לבריכה שלמרגלות המפל.
  • כדי להגיע אל 'המפל השחור', יש לחזור לשביל האדום הנמצא בראש המפל הלבן, ולחצות את האפיק. לאחר כ-500 מטרים נוספים בסבך שיחי ההרדוף, השביל יתחיל לטפס וייחשפו בפניכם סלעי בזלת שחורים במקום הגיר הלבן שאפיין את המפל הראשון.
  • כעת, יש להמשיך לפי הסימון הלבן אל המפל עצמו, קיימת בריכה קטנה המוקפת עצי דולב, צל נעים ובריזה קרירה.
  • כדי לסיים את המסלול יש לחצות את האפיק הרדוד בנחל, לטפס בעלייה קצרה אך מעט תלולה, ולהגיע אל חניון המפלים במושב אבני איתן.

 

להשלים את הטיול עם ארוחה מצוינת

 

אחרי שראיתם את נחל אל על והמפלים הקסומים, הגיע הזמן לסיים את היום בארוחה מעולה. תוכלו למצוא בקלות מסעדה ברמת הגולן באמצעות האפליקציות במכשירים הסלולריים, וכמובן בעזרת המלצות רבות שמנוע החיפוש יעלה בפניכם. כי כמו שברור לכל, אי אפשר לסיים את הטיול בלי אוכל טוב!

 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש