פונדקאות בארץ ובחו"ל

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/3/2021 17:30 ● ערב ערב 3009
הליך הפונדקאות הוא הליך מורכב ורגיש, ומעורבים שיקולים וגורמים רבים. ההורים המיועדים, כאשר הם נמצאים בתחילתו של התהליך, צריכים לעמוד בהחלטות מורכבות שיקבעו את עתידו.
פונדקאות בארץ ובחו''ל
תגיות:

הבחירה המשמעותית ביותר העומדת בפני ישראלים המתחילים תהליך פונדקאות היא היכן לבצע אותו: בארץ או בחו"ל. כל אחת מהאפשרויות הללו מציבה אתגרים אחרים בפני ההורים המיועדים, על מנת לעשות סדר בדברים נערוך השוואה קצרה בין התהליך בישראל ובאוקראינה וגיאורגיה, מדינות בהן ישראלים רבים מבצעים הליך פונדקאות.

 

תנאים וקריטריונים

 

על מנת לקחת חלק בהליך פונדקאות בישראל על ההורים המיועדים לעמוד במספר קריטריונים:

  • בעיית פוריות או בעיה רפואית אחרת המונעת מאישה להיכנס להריון או לשאת הריון.
  • גיל האישה לא עולה על 52 שנים, וגיל הגבר לא עולה על 60 שנים.
  • אם ההורים המיועדים הם גבר ואישה- הם צריכים להיות נשואים או בעלי חוזה חיים משותפים.
  • להורים המיועדים אין יותר משני ילדים.
  • במקרה של אם מיועדת יחידנית- ההליך יתבצע מביצית שלה.
  • ההורים המיועדים והאם הפונדקאית בני אותה דת.

בשונה מכך, בגיאורגיה הקריטריונים לתחילת ההליך שונים מאלו הנהוגים בישראל. כך למשל: 

  • אין הגבלת גיל.
  • ההורים המיועדים צריכים להיות נשואים או בעלי חוזה חיים משותפים.
  • ניתן לעשות שימוש גם בתרומת זרע או בביצית אם מתעורר הצורך.

 

תהליך הפונדקאות

 

הליך הפונדקאות משתנה בין מדינה למדינה, ועל מנת לעשות את הבחירה המושכלת ביותר יש צורך ללמוד ולהעמיק בהבדלים ביניהם.

בישראל התהליך כולו מתנהל בבתי חולים ישראליים ועל ידי רופאים ישראליים, העומדים לבחירת ההורים המיועדים. האם הפונדקאית היא יהודייה, ועל כן אין צורך לגיור של התינוק, היא דוברת עברית וניתן לעמוד איתה בקשר מלא לאורך כל שלבי התהליך. הלידה עצמה תתבצע בבית חולים ישראלי לבחירת ההורים, ולאחר שלושה ימים משתחררים הביתה עם התינוק. על מנת להתחיל בתהליך יש צורך לקבל אישור מהוועדה לפונדקאות של משרד הבריאות.

הליך הפונדקאות בגיאורגיה הוא מידי ואין צורך לקבל אישור מהוועדה לפונדקאות. ההליך עצמו מבוצע בקליניקות פרטיות במדינה. הפונדקאיות הן בדרך כלל גיאורגיות צעירות (מתחת לגיל 32) אשר עברו כבר לידה תקינה בעברן. 

 

עלות

 

העלות הבסיסית של פונדקאות בחו"ל היא בדרך כלל זולה יותר מבישראל, אך הוצאות הנסיעות והשהות במדינה הזרה יכולה להגדיל את ההוצאות הכספיות בתהליך. עמותות וגופים שונים מציעים חבילות הכוללות את מירב השירותים שהורים מיועדים יזדקקו להם בעת הליך הפונדקאות, ומחיריהן משתנים בהתאם.

העלות הבסיסית של ביצוע ההליך בישראל נע בין 220,000 ל-250,000 שקלים באופן כללי. נוסף על העלות הבסיסית קיימים גם תשלומי אקסטרה במקרה של ניתוח קיסרי או לידת תאומים. 

באוקריאנה העלות הבסיסית נעה בסביבות ה-200,000 שקלים, ובגיאורגיה המחיר בדרך כלל יהיה נמוך יותר.

מפת המחירים משתנה כאשר מעורבת בתהליך תרומת ביצית. בישראל המחיר יגיע ל-300,000 שקלים ויותר בעוד שבאוקראינה המחיר יישאר באזור ה-240,000.

 

בחירת סוכנות פונדקאות

 

כאשר בוחרים את סוכנות הפונדקאות שתלווה אתכם במהלך ההליך המורכב, יש לחשוב על כל הפרמטרים המעורבים. יש לבחון לעומק את וותק הסוכנות ואחוזי ההצלחה שלה עד כה, מעטפת השירותים שהם מציעים, התמחותם במקום בו בחרתם לעבור את ההליך, וכמובן להתחשב בעלות, שיכולה להגיע לסכומים גדולים מאוד. כל זאת על מנת להבטיח את הגשמת החלום שלכם בצורה המיטבית והמדויקת ביותר עבורכם. 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש