בטהובן בן 250 ואתם מוזמנים להאזין לפסטיבל הפסנתרים של תיאטרון ירושלים - בחינם!

מאת: או-מד מדיקל ● 22/10/2020 11:52 ● ערב ערב 2987
למרות משבר הקורונה, תיאטרון ירושלים ממשיך במסורת ומקיים את פסטיבל הפסנתרים, השמיני במספרו כמחווה למלחין המפורסם. על הבמה יעלו שורה של תזמורות, פסנתרנים ופסנתרניות, אמנים ומנצחים, מהמובילים בארץ ובעולם
בטהובן בן 250 ואתם מוזמנים להאזין לפסטיבל הפסנתרים של תיאטרון ירושלים - בחינם!

לראשונה, פסטיבל פסנתרים יועבר כולו בשידור חי וללא תשלום

 

פסטיבל פסנתרים בירושלים, המוקדש רובו ככולו לפסנתר על מגוון סגנונותיו ודרכי ביטויו, יתקיים בתיאטרון ירושלים בפעם השמינית, בין התאריכים ה- 11-14 בנובמבר. הפסטיבל, שיתקיים לראשונה בשידור חי וללא תשלום, יוקדש השנה למלחין לודוויג ואן בטהובן, הנחשב לגאון המוסיקה בכל הזמנים, ויציין 250 שנה להולדתו. יצוין שיצירותיו זכו לביצועים אין סופיים ותופסים מקום חשוב בתרבות העולמית בכלל והאירופאית בפרט. בין השאר, הסימפוניה התשיעית שלו מושמעת לעיתים קרובות בטקסים ואירועים רשמיים ואף נוגנה בעיבוד מיוחד בזמן הפלת חומת ברלין.  בנוסף לכך, היא מצוטטת ביצירות אמנותיות רבות אחרות ובין היתר שימשה חלק מהפסקול המוסיקלי של הסרט המפורסם, "התפוז המכני".

הפסטיבל, בניהולו האמנותי של פרופ' מיכאל וולפה, ימשך ארבעה ימים רצופים. על בימת תיאטרון ירושלים יעלו תזמורות מובילות, ביניהן התזמורת הסימפונית ירושלים, תזמורת ירושלים מזרח ומערב, תזמורת הקאמרטה הישראלית ותזמורת הרחוב הירושלמית, מקהלות, הרכבים, סולנים וזמרים/ות, וכמובן נבחרת מרשימה של פסנתרנים ופסנתרניות ישראלים/יות בני כל הדורות. במהלך כל ימי הפסטיבל יתקיים אולפן פתוח, בשידור חי, בו יתראיינו האמנים המשתתפים בפסטיבל, וכל מופע ילווה בהסברים ופרשנויות של פרופ' וולפה ומומחים מוסיקליים נוספים.

אחד המופעים המרכזיים הוא של תזמורת ירושלים מזרח ומערב שתארח את דודו טסה, מהאהובים והמצליחים באמני ישראל כיום, ואת הפסנתרן המוכשר, עמרי מור. מדובר בפרויקט מיוחד לפסטיבל בהשראתו ובניצוחו של המנהל האמנותי ומייסד התזמורת, מאסטרו תום כהן. הפסנתרן הוירטואוז אנדי פלדבאו, יופיע בערב שכולו פופ-קלאסי, מחווה לשירים הגדולים של עולם המוסיקה הקלה משנות השבעים של המאה הקודמת ועד ימינו אנו: עיבודים וירטואוזיים ללהיטי להקת קווין, סרטי דיסני, הקולנוע האמריקאי, ליידי גאגא, וויטני יוסטון, שירים זוכי האירוויזיון ועוד.

במהלך הפסטיבל ינוגנו יצירות מרתקות כמו קונצ'רטו לפסנתר, הסימפוניה השלישית, הסונטות המפורסמות של בטהובן ועוד הפתעות. רביעיית קלנקה הגרמנית (Klenke-Quartett) תציג רביעיות כלי קשת של בטהובן בביצוע שהופק במיוחד עבור הפסטיבל.

בין הפסנתרנים/יות והאמנים/יות הרבים/ות המשתתפים/ות בפסטיבל: תום בורו, מלאכי רוזנבאום, מיכל טל, אבנר בירון (מנצח), בשארה הארוני, אילן וולקוב (מנצח), דודו טסה, תום כהן (מנצח), גיא מינטוס, יונתן רוזן, אלון ניר, ניזאר אלכאטר, עידו שפיטלניק (מנצח), אורית וולף, חגי שחם, הלל צורי ,שיר זמל,  דוד זבה והזמרות גוני כנעני והדר עטרי, ישי שאער,  תומר לב, דוראל גולן, זיו קוז'וקרו  (מנצח) ואחרים.

יפעת צחי -קיראל, מנכל"ית תיאטרון ירושלים: "אלה ימים סוערים ומאתגרים לכולנו. החלטנו לא לוותר ולקיים את אירועי הפסטיבל באופן מקוון. אנו שמחים וגאים להציג בפניכם את אירועי הפסטיבל, המוקדשים הפעם לשנת המאתיים וחמישים להולדתו של לודוויג ואן בטהובן, גאון המוסיקה בכל הזמנים. אנו מזמינים את כולם להיות חלק מהפסטיבל – להיכנס לעמוד הפייסבוק ולערוץ היוטיוב שלנו ולצפות בשידורים החיים של המופעים. כל אחת ואחד מכם שיגיע לפסטיבל המקוון, מצטרף בעצם למשפחת הפסטיבל, קהילה הולכת וגדלה של שוחרי המוסיקה בישראל ובעולם כולו".


לתוכנית המלאה של הפסטיבל באתר תאטרון ירושלים  - כנסו


רוצים להישאר מעודכנים 24/7 בכל מה שמעניין באילת? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ שלנו לחצו כאן

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת