סמיון גרפמן מפרסם סרטון תגובה לתביעת בית ספר סייל מאילת נגדו

מאת: או-מד מדיקל ● 16/10/2020 14:16 ● ערב ערב 2987
לאחר שבית הספר לשייט סייל מאילת תבע 150 אלף שקל מאושיית הרשת סמיון גרפמן, לאחר שהוציא לטענתו את דיבתו בסרטון שיימינג שבו האשימם כאילו סרבו לסייע לו ולחבריו בעת שהיו במצוקה בלב ים ● מפרסם היום גרפמן את גרסתו לארוע בסרטון חדש ● ''זו תביעת השתקה''
סמיון גרפמן מפרסם סרטון תגובה לתביעת בית ספר סייל מאילת נגדו
''פעם הבאה לטבוע יותר בשקט'' פרינטסקרין מתוך הסרטון. בתמונה גרפמן עם עורך דינו עו''ד גיא אופיר
תגיות:

בסרטון שהעלה גרפמן היום, מסבירים הוא ועורך דינו, גיא אופיר, את גרסתו לדברים שקרו. גרפמן ממשיך לטעון כי מדובר בתביעת השתקה. "הוגשה נגדי תביעת השקתה. לפני כמה חודשים היינו אני והחברים שלי על יאכטה באילת והיינו במצוקה. לא יכולנו לעלות ליאכטה כי נשבר לנו הסולם. צעקנו ליאכטה שהייתה 200 מטר לידנו כיד שיבואו לעזור והם לא באו לעזור. אני ויתרתי להם ולא עשיתי נגדם תביעה. והם עכשיו יוצאים עם תביעת השתקה נגדי".

עו"ד אתיה אסרף, המייצגת את בית הספר סייל לשייט, בחרה שלא להגיב לסרטון ואמרה כי כל הדברים יתבררו בבית המשפט.

כזכור, הוגשה כנגד גרפמן גם תלונה במשטרה על איומים, כן פורסם כי באותו היום אסורה היתה השחיה על פי תקנות הקורונה וכי שהייתו של גרפמן ומשפחתו בים היתה בניגוד לחוק. במשטרה אישרו ל'ערב ערב': "התיק נמצא בחקירה במהלכה יבחנו כלל החשדות''.

 

 

כאמור, בעקבות פרסומו של הסרטון הגיש בית הספר לשייט מאילת סייל תביעת דיבה בגובה 150,000 שקל כנגד סמיון. בכתב התביעה טוענים התובעים כי סרטון השיימינג המכפיש היה משולל כל יסוד של אמת וכי ביזה והכפיש אותם והציגם כפושעים אשר לכאורה לא קיימו חובתם בדין, "דבר שלא נטען על ידי הרשויות המוסמכות – משטרת ישראל, רשות הספנות והנמלים והשיטור הימי – שנתבקשו על ידי התובעים לבדוק זאת", נכתב. עוד נכתב כי: "הפרסום נעשה במטרה לגרום לתובעים לנזק רב ככל האפשר במקור פרנסתם עד כי זו תישלל ותגווע", זאת במיוחד לאור מצבה הקשה כלכלית של העיר אילת בתקופת משבר הקורונה.

בין היתר מציין כתב התביעה כי הפוסט שותף בקבוצות פייסבוק שונות העוסקות בשייט. 
לגופו של עניין טוען בית הספר כי הסרטון שהעלה סמיון גרפמן נערך באופן מגמתי: "הנתבע...מספר סיפור...שהצופים לא היו עדים לו, תוך שהוא מעוות את העובדות...מבלי לתת לתובעים ו/או לשוכר היאכטה להביא את גרסתם". וכך, ביום 9.5.20 צפו בסרטון 81,231 צפיות, כש 118,313 צפיות נוספות נרשמו לו בקבוצת פייסבוק אחרת. לצד הצפיות הרבות נרשמו תגובות קשות מצד גולשים שקראו לחרם על בית הספר לשייט ואף קראו לשלילת רישיונו לצמיתות. 
אלא שסמיון גרמפן לא הסתפק בדברים אלה,  ועל פי התביעה העלה פוסט נוסף נגד בית הספר. בעלי בית הספר לשייט פנו מספר פעמים לגרפמן בעמוד הפיסבוק שלו וביקשו ממנו להסיר את הסרטון הפוגעני, אז זה לא נענה לדרישתם במשך ארבעה ימים ואף העביר את הסרטון לשידור בתכנית הלילה "הצינור", בהנחיית גיא לרר, בה הוא משתתף, שם פורסם הסרטון תחת הכותרת "סמיון בסכנה". 

 

"הספינה הושכרה לאחר"


לטענת בעלי בית הספר, הספינה הושכרה אותו יום לאדם פרטי ופוסט ברוח דברים אלה הם גם העלו כתגובה בעמודו של גרפמן, אלא שלדברי התובעים כל אלה לא סיפקו את גרפמן: "מיד לאחר תגובת התובעים ובקשתם להסרת הפוסט והסרטון הפוגענים, העלה הנתבע פוסט נוסף: "סייל אילת יפה, במקום התנצלות ואיזה שהוא סוג של הסבר למה אנשים שהיו על הספינה שלכם התנהגו בצורה כזאת, אתם מנסים להפחיד אותי עם הוצאת דיבה, אז אני אשמח להיפגש בבית משפט! בהצלחה ותתביישו לכם!!!", כתב. "הנתבע לא רק שלא התייחס לבקשתם להפסיק את השיימינג, דרש לקבל התנצלות והסברים על מעשה לכאורה של אדם אחר, הייתכן הדבר???", נכתב בכתב התביעה. 

גילוי נאות: בחודש מאי פורסמה ב'ערב ערב' כתבה שסיקרה את האירוע. בכתבה הובאה תגובתה האגודה למען זכויות הלהט"ב בישראל שגינתה את התנהגותו של גרפמן וכינתה אותה הומופובית. בעקבות כך תבע גרפמן את העיתון על לשון הרע. הליך זה מתנהל כיום והאגודה תצורף אליו.


רוצים להישאר מעודכנים 24/7 בכל מה שמעניין באילת? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ שלנו לחצו כאן

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

 

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש