הלוויינים שעוזרים לנו בסגר - אירוע מקוון לכל המשפחה באוקטובר - אל תחמיצו

מאת: או-מד מדיקל ● 1/10/2020 11:04 ● ערב ערב 2985
סוכות בסימן חלל: סוכנות החלל מציגה - אירועי שבוע החלל העולמי 2020 - סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה מזמינה אתכם לאירועי חלל מקוונים לכל המשפחה החל מה-4.10 – והכל בחינם! כדי להיכנס לשידורים יש להיכנס ללינק המצורף בתחתית הכתבה ולהתחבר בלינקים המצורפים שם
הלוויינים שעוזרים לנו בסגר - אירוע מקוון לכל המשפחה באוקטובר - אל תחמיצו
צילום מתוך דף הבית בעמוד הסוכנות לחלל על האירוע

האם הייתם יכולים לדמיין את החיים שלנו בלי לוויינים? אין יום שעובר מבלי שכולנו נעזרים בהם, אם זה שיחות בטלפונים הניידים,  משחקים בטלפונים החכמים, בניווט בוויז, הזום, הסקייפ, הוואטסאפ, הרשתות החברתיות וגם שידורי הטלוויזיה שאנחנו צופים מהסלון - כולם עוברים או משתמשים בלווייני תקשורת. וזה לא הכל - תחזיות מזג אוויר מדויקות וחיזוי אסונות כמו סופות ושרפות ענק עוזרים לאנשים בכל העולם ותלויות לחלוטין במידע מלווייני חישה מרחוק, וכך גם לווייני אקלים וסביבה שעוזרים לשמור על כדור הארץ ולהבין טוב יותר איך לצמצם זיהומים ממקורות שונים.

שבוע החלל העולמי, שחל השנה בחול המועד סוכות, עומד בסימן Satellites Improve Life, או בתרגום חופשי – הלוויינים בשירות האדם. בשל הסגר, תציין סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה את אירועי שבוע החלל במגוון פעילויות מקוונות בחינם לכל המשפחה -  הרצאות, ניסויים, סדנאות יצירה, תצפיות חלל וכוכבים והכל מבלי לצאת מהבית.

אילו פריצות דרך אנו עתידים לראות בעתיד הקרוב? כיצד בני האדם יכולים לחיות מחוץ לכדור הארץ? האם יש חיים בנוגה? ואיך הכבידה משפיעה על החיים העתידיים של האנושות בחלל? הם רק חלק ממגוון הרצאות ופעילויות שיתקיימו בין התאריכים 4-22.10 והכל ללא עלות!

 

בין האירועים שיתקיימו במסגרת שבוע החלל העולמי 2020:

 

» 04.10.2020

מעבדת העתיד- מחקר ממוזער בתוך לווין

הרצאה מקוונת של קהילת Space It Up בנושא מחקר מתקדם בחלל באמצעות לוויינים. איך ניתן לקיים בחלל מחקרים שישפרו את חיינו על כדור הארץ? מהם תנאי תת כבידה? ואילו פריצות דרך אנו עתידים לראות בעתיד הקרוב? ההרצאה תעסוק במחקרים רפואיים בתנאי חוסר כבידה לטובת פיתוח תרופות, הנדסת רקמות, מניעת הזדקנות ועוד.

מתי: יום ראשון ה-4 באוקטובר, החל מ-20:00


 

» 06.10.2020

לוויינים בשירות האדם: פעילות ותצפית במצפה הכוכבים בית יציב

פעילות מקוונת לקהל הרחב במצפה הכוכבים בבית יציב הכוללת פעילויות יצירה, ניסויים, שימוש בתוכנות פתוחות לצפייה בשמי הלילה ועוד.

מתי: יום שלישי ה-6 באוקטובר, החל מ-17:30-19:30


האם יש חיים בנוגה? תצפיות והרצאה במצפה הכוכבים גבעתיים

פעילות מקוונת במצפה הכוכבים גבעתיים בליווי הסברים. בפעילויות יתקיימו תצפיות מרהיבות על כוכבי הלכת צדק ושבתאי, ותוכלו לשמוע על חילופי העונות בכדור הארץ.

בנוסף לפעילות התצפית, תתקיים הרצאה מרתקת שתעסוק בגילוי המרעיש על כוכב הלכת נוגה, ועל הסיכוי שנמצא שם חיים בקרוב. 

מתי: יום שלישי ה-6 באוקטובר, החל מ-19:00


» 08.10.2020

ציידי האסטרואידים: הרצאה ותצפית בטייבה (ערבית)

פעילויות אינטראקטיבית מקוונת לכל המשפחה במרכז החלל בטייבה . הפעילות תכלול תצפית שמיים וירטואלית על גרמי השמיים אותם ניתן לזהות בתקופה זו - הירח וכוכבי הלכת שבתאי וצדק. כמו כן יתקיימו הרצאות בנושא אסטרואידים והכוכב החשוב ביותר עבורנו - השמש שלנו. 

מתי: יום חמישי ה-8 באוקטובר, החל מ-20:00

 

לוויינים בשירות האדם: הרצאה ותצפית במרכז החלל ירכא (בעברית ובערבית)

תצפיות מקוונת בשימוש באפליקציות בליווי הרצאות לקהל הרחב של מרכז החלל בירכא. ההרצאות יתמקדו בתחום לוויינים בשירות האדם, סקירה של חזית המחקר והפיתוח בתחום החלל, בהם יסבירו על אופן הפעולה של טכנולוגיות חלל מתקדמות וביצוע של מחקר מדעי בתנאי חלל, וכן יעסקו בחזרה של האנושות לירח, בתכניות השונות לנחיתה על הירח ועל מאדים בעשורים הקרובים.

 מתי: יום חמישי ה-8 באוקטובר, החל מ-00:18


 

» 10.10.2020

שבוע החלל העולמי במצפה הכוכבים אלקאסמי (בשפה הערבית)

פעילות מקוונת המועברת בשידור חי ממצפה הכוכבים במכללת אלקאסמי הכוללת תצפית מודרכת באמצעות תוכנת סטלריום, ולאחריה ההרצאה "להכיר מקרוב את כוכבי הלכת הענקיים: צדק ושבתאי".

כמו כן תתקיים סדנת יצירה לילדים בגילאי יסודי בתחום לוויינים בשירות האדם. הפעילות תועבר בשפה הערבית. 

 מתי: מוצאי שבת ה-10 באוקטובר, החל מ-19:00


» 11.10.2020

אתגר המושבות במאדים: תצפית והרצאה במצפה הכוכבים כינרת

מצפה הכוכבים כינרת יקיים תצפית כוכבים והרצאה. תצפית השמיים תתרכז בכוכבי הלכת צדק ושבתאי, וכן בכוכב הלכת מאדים הנמצא בקרבה גדולה לכדור הארץ בזמן הנוכחי - ובו תעסוק גם ההרצאה שתתמקד בשאלת האתגר הגדול שמציגה פלנטה זו לסוכנויות חלל רבות שכבר מתכננות לשגר אליה בני אדם, לאחר שיקימו על פניה, או בתוכה מושבות.

 מתי: יום ראשון ה-11 באוקטובר, החל מהשעה 17:30-19:00

 

» 19.10.2020

אקדמיה ברשת: להתנגד לכוח הכבידה

תוכלו להצטרף להרצאה מקוונת ומרתקת על אחד הכוחות המשמעותיים להבנת סביבת החלל- כבידה.  במהלך ההרצאה נבין יחד מהי כבידה, איך מתמודדים עם היעדרה במשימות חלל כיום, איך הגוף מגיב לסביבת החלל, אילו בעיות נגרמות בסביבה זו וכיצד אפשר להתמודד איתן?

 מתי: יום שני ה-19 באוקטובר, החל מ-11:00

 

» 22.10.2020

אקדמיה ברשת : חקלאות בחלל

מתירס על טיל, לכותנה על הירח וחיטה בתחנת החלל הם רק חלק ממחקרים שבודקים כיצד בני האדם יכולים לחיות מחוץ לכדור הארץ: אסטרובוטניקה. בהרצאה מרתקת זו שתועבר בשידור חי תוכלו לשמוע על חקלאות בחלל ואיך היא מאפשרת לנו לענות על צרכים קיומיים, תזונתיים, שיקולים אקולוגיים ועוד לשם קיום נוכחות אנושית ממושכת מעבר לכדור הארץ. אם עוד לא חשבתם פעם האם, איך ולמה מגדלים צמחים בחלל? זה הרגע שלכם לגלות.

 נא הכינו לקראת הצפייה במשדר: מיכל קטן / כוס , נייר סופג (עובד עם כל סוגי מפיות הנייר) , טוש צביעה (לא עובד עם מרקרים ללוח או מרקרים זוהרים, רק עם טושים על בסיס מים) , סלוטייפ (אפשר גם בלי), מעט מים

מתי: יום שני ה-22 באוקטובר, החל מ-09:00


מהו שבוע החלל העולמי?

 

שבוע החלל העולמי – הנו אירוע בינ"ל אשר נקבע על פי החלטת או"ם (במסגרת הוועדה לפעילות אזרחית בתחום החלל הפועלת בו). ההחלטה קובעת את תאריכי השבוע ל 4 באוקטובר, יום שיגור הלוויין הראשון ספוטניק ששיגרה רוסיה ב -1957, ועד 10 באוקטובר – יום החתימה על אמנת החלל באו"ם, אמנה המסדירה את פעילות המדינות השונות בחלל למטרות שלום.

ברחבי העולם מצוינים האירועים במסגרת פעילות חינוכית מגוונת, וכן במסגרת אירועי תרבות כמו הופעות, מסיבות, הרצאות בברים, תחרויות ואתגרים, ושימוש במדיה הדיגיטלית להפצת המסרים והתכנים. בארץ נערך שבוע החלל העולמי בהובלת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה וכלל בעבר אירועים לקהל הרחב במצפי כוכבים, הרצאות בברים, מתחמי פעילות עם תוכן חוויתי וכו'. השנה בשל הסגר ומגבלות הקורונה נקיים את כל הפעילויות במתכונת מקוונת.

לרשימת האירועים המלאה כנסו ללינק הבא


חדשות אילת והערבה  - יום יום באילת

 

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש