ממשיכים בעיקור וסירוס מסובסדים לכלבים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 20/4/2020 15:14 ● ערב ערב 2962
לצד עיקור וסירוס חתולים למניעת התרבותם ובצל מגפת הקורונה האריך האגף לשירות ווטרינרי בעירייה, את המבצע המיוחד בתמיכת משרד החקלאות - עיקור וסירוס כלבים בעלות מסובסדת כדי למנוע בין היתר התרבות של כלבים משוטטים. בזכות התמיכה, מממנת העירייה סך של 400 ₪ עבור כל עיקור/סירוס ובעל הכלב/ה משתתף בעלות מינימלית של בין 100-200 ₪, תלוי במשקל הכלב. "עיקור וסירוס הם הליכים רפואיים הנחוצים לבריאות הכלבים" אומר ד"ר אורן אברמוביץ' – הווטרינר העירוני וקורא לבעלי הכלבים האילתים לממש את ההזדמנות האחרונה, שתקפה עד חודש יוני השנה.
ממשיכים בעיקור וסירוס מסובסדים לכלבים
אורן אברמוביץ - הווטרינר העירוני

במדינת ישראל קיימת תופעה של כלבים משוטטים ללא בעלים העלולה להביא לפגיעה בבריאות ובביטחון הציבור ופגיעה בבריאות בעלי החיים. בהיעדר בעלים אחראי המטפל בכלבים ודואג לרווחתם, כלבים רבים מומתים או נידונים לחיי סבל והזנחה. התרבות בלתי רצויה ומבוקרת שמקורה בכלבי הבית (כלבות לא מעוקרות וכלבים לא מסורסים) מגדילה את היקף התופעה. על מנת לצמצם את ההתרבות הבלתי רצויה והבלתי מבוקרת, זכה אגף השירות הווטרינרי בעיריית אילת, בתמיכה כספית ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר לשנת 2019 עבור עיקור / סירוס כלבים שבבעלות זאת במסגרת התיקון לחוק הסדרת הפיקוח על הכלבים, התשס"ג – 2002. תמיכה זו בתוקף כאמור עד חודש יוני השנה.

 

על מנת לממש את ההטבה, יש לפנות לווטרינר העירוני לבדיקת זכאות (כלבים שלא מופיעים במצבת הכלבים העירונית עד לתאריך 31.12.2018 לא יהיו זכאים לתמיכה זו). לאחריה יבחר בעל הכלב, במרפאה פרטית הנמצאת בהתקשרות עם אגף השירות הווטרינרי ויקבל הפניה מאת הווטרינר העירוני למרפאה בה יתבצע הליך הניתוח. במרפאה יתבצע הליך שקילה של הכלב, ובהתאם לו ייקבע מחיר השתתפות הבעלים מעבר לסבסוד העירייה בסך 400 ₪. עבור כלב שמשקלו קטן  מ- 10  ק"ג, ישלם בעל הכלב תוספת של 100 ₪ בלבד. עבור כלב שמשקלו 10 – 20 ק"ג, ישלם בעל הכלב תוספת של 150 ₪ בלבד. עבור כלב שמשקלו מעל 20 ק"ג, ישלם בעל הכלב תוספת של  200 ₪ בלבד.

 

כלב שאינו מחוסן נגד מחלת הכלבת, בעל הכלב יהיה מחויב לחסנו ולשלם למרפאה בה ינותח הכלב, תשלום נוסף עבור אגרת רישוי וחיסון לאחזקת הכלב. חשיבות פעולת העיקור או הסירוס של כלבים היא משמעותית לבריאות הכלבים ולכך ישנה הסכמה גורפת מצד כל העוסקים בתחום רווחת בעלי החיים, רופאים וטרינרים ועמותות למען בעלי החיים.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש