היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 19/2/2020 10:03 ● ערב ערב 2955
כל אירועי התרבות לתאריכים 6-12 פברואר
היכל התרבות

 

תמנע על גלגלים - הפנינג אופניים לכל המשפחה

 

 

אדם ומדבר - משק החי בערבה

 

 

מו"פ מדבר וים המלח גאה להציג:

יום עיון "משק החי בערבה" במסגרת סדרת ימי העיון "אדם ומדבר"

מה בתכנית?

13:00-13:30   התכנסות.

 13:30-14:20  משק המזון מן החי: היבטי סביבה וביטחון תזונתי במאה ה-21 - ד"ר אלון שפון, אוניברסיטת הרווארד, יו"ר הפורום לתזונה בת קיימא.

14:20-15:10   מדברים על הפרה שבחדר: סוגיות מוסריות בגידול תעשייתי של בעלי חיים - עומר גינזבורג, מנהל תחום חינוך בעמותת אנימלס.

15:10-15:25   הפסקה.

15:25-16:15   רפת מקיימת - רווחת הפרה, פרויקט רווחת הפרות במחלבת יטבתה שטראוס - אשכר גינוסר, מחלבת יטבתה, מנהל קשרי יצרנים וקבלת חלב ומוביל הפרויקט.

16:15-17:05   על משק החי בקהילת נאות סמדר - יהודית ברססט וגדי בייליס, "נוקדי המדבר" חברת הייצור והשיווק של מוצרי נאות סמדר.

יום חמישי, 27.02.2020, 13:00-17:00, HUB חבל אילות (האירוע, בהפקת מו"פ מדבר וים המלח, ייערך במבנה האנרגיה המתחדשת, בסמוך לחניון יטבתה).

אשת קשר: ליאת לרנר 054-4290465

*** הכניסה חופשית ***


 

תמנע על גלגלים - הפנינג אופניים לכל המשפחה    

                                            

צילומים: אופיר קונדלר / יואב לביא / דותן הלוי

ביום שבת ה-22.2, בין השעות 08:00-15:00, יתקיים היום האחרון של ה'סמרתון" 2020' - מרתון סינגלים מדברי רב-יומי המתקיים בפארק תמנע שבערבה הדרומית זו השנה השישית 
במקביל לחגיגות סיום הסמרתון, יערך בפארק תמנע הפנינג אופניים גדול ומושקע, הפונה לרוכבים חובבנים, למשפחות רוכבות ולילדים בכל רמות הרכיבה, כמו גם, לרוכבי שטח רציניים המעוניינים לקחת חלק במסלול התחרותי ליום אחד בלבד. לצד המקצים התחרותיים באורך 35 ק״מ ו-51 ק״מ שיוזנקו בשעות הבוקר, מוצעים גם 3 מסלולי רכיבה חווייתיים למשפחות. המסלולים משולטים בקפידה לרכיבה עצמאית, מותאמים למשפחות ומלווים במשחקי אתגר, אטרקציות והפעלות לאורך המסלולים. בין האירועים בהפנינג: מופע קפיצות אקסטרים ופעלולי אופניים של רוכבי Go Ride, מתחם הפעלות ופעילויות לילדים, מילוי בקבוקים בחול צבעוני, מתחם EXPO עם דוכנים של מיטב מותגי הספורט, האופניים וה- Outdoor בארץ, פינות ישיבה, דוכני אוכל ושתייה, מוסיקה, אווירה מדברית קסומה ועוד.
צילומים: אופיר קינדלר, דותן הלוי ויואב לביא 
לפרטים נוספים והרשמה באתר 'סמרתון'.


 

פסטיבל לילות מרוקו

 

 

חגיגות פסטיבל לילות מרוקו מתקיימות שלוש פעמים בשנה, בנובמבר ודצמבר באילת, בפברואר לילות מרוקו בים המלח ובקיץ לילות מרוקו בטבריה.

אלפי חוגגים נהנים מידי שנה מחפלות עד אור הבוקר, מחגיגת פולקלור מרוקאית ומהווי המשפחתי של פסטיבל לילות מרוקו.

פסטיבל לילות מרוקו נערך לראשונה לפני 9 שנים כאירוע ביוזמתו של עו"ד יהורם מלכה אשר חיפש דרך לשמר את מורשת יהדות מרוקו ולשחזר את המוזיקה המרוקאית לדורותיה.

השנה יהנו האורחים בים המלח בין התאריכים 2-5.3.2020 במלון דויד מהופעות של: חיים זריהן, עמי אבו, הזמר דוד אביטבול מפריז, סימו לוי, מייק קרוצ'י, סמי קרוצ'י, מרסל צרפתי בשנסונים צרפתיים, ריימונד אבקסיס ועוד. שלושה לילות, ארבעה ימים על בסיס חצי פנסיון הכוללים כניסה חינם לבריכות ולספא, קפה ועוגה חופשי (צהריים-ערב), חפלות עד אור הבוקר.

נציגה באילת ג'קלין דדון – 0522967696, הסעות מכל רחבי הארץ.


 

פסטיבל גיטרה בים האדום

 

סופשבוע מדהים של צלילי גיטרה מדהימים בליווי קולות ואולם אחד עמוס מפה לפה עבר על אילת עם פסטיבל אילת לגיטרה מספר 1, שנחל הצלחה רבה, כן כן – המון אילתים באו להנות, עם מחירי כרטיסים שפויים, קהל שמח שפירגן בגדול לכל האמנים, רקד, עמד ומחא כפיים ואף קיבל הזמנה מסינגולדה אחד להגיע לזאפה יחד איתו – כי הוא ממש אוהב את הקהל.. היה אש

צילומים: סימונה סולומון שאואט

אז מה היה לנו שם? סופשבוע מוטרף של הופעות חיות, גיטרות, מיתרים, כיתות אמן וג'אמים מסעירים ומרתקים עד השעות הקטנות של הלילה בהיכל ישרוטל ספורט קלאב וישרוטל אגמים.

כל סופהשבוע סבב סביב הגיטרות למיניהן:  מגיטרת האיבנז המפורסמת של המאסטר סטיב ואי, דרך הגיטרה הקלאסית של אהוד בנאי, ועד סאונד הגיטרה היווני של אריס סאן עם ברי סחרוף, יהודה קיסר, אסתר רדא ועוד, מהבלוז האמריקאי של שליחי הבלוז ועד הבוזוקיטרה הייחודית עם 14 המיתרים שהמציא יוסי סאסי, מהגיטרה העמוקה של מיכה שטרית דרך הפריטה הספרדית של שלמה יידוב, וממנגינת הבס של אולארצ'יק ועד הצליל של להקות הקצב עם רומנו ובודגוב. בנוסף לכל אלו – הופיעו גם כמה מגיבורי הגיטרה הישראלים הגדולים כמו מורדי פרבר, אבי סינגולדה וארז נץ שחשפו בפני הקהל מעט מהאופן שבו הגיטרה השפיעה עליהם.

היה מוצלח ביותר, מקווים שזו תחילתה של מסורת מופלאה, ותודה גדולה למנהל האמנותי: רוני חוס, להפקה: קבוצת הפורום ולהנהלת הפסטיבל: התאגיד העירוני לתיירות אילת.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת   

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש