היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 3/1/2020 22:42 ● ערב ערב 2948
כל אירועי התרבות לתאריכים 2-8 ינואר
היכל התרבות
צילום: כפיר בולוטין

 

לקראת הצגה - משפחה חמה – בית ליסין

 

ארוחת יום ששי שגרתית בבית סבתא מלכה הופכת לזירת קרבות, כשאחת מבנות המשפחה מודיעה שלא תגיע השנה לליל הסדר. השלווה מופרת באחת, ומלכה - שעליה נאמר במחזה ש"בשביל לשמור על שלמות המשפחה היא מסוגלת אפילו להרוג" - נוקטת בכל האמצעים כדי לבטל את רוע הגזירה.

קומדיה של ענת גוב, אחת המחזאיות החשובות בארץ. גוב, עם מבטה המפוכח והנוקב על החיים וההומור המיוחד שלה, בודקת את המשפחתיות הישראלית הלוחצת ומעלה שאלות על אהבה, חובה, עבדות וחרות.

מחזות נוספים של ענת גוב, "חברות הכי טובות" ו"אהבת מוות", הועלו בהצלחה רבה בתיאטרון בית ליסין.

בימוי: רוני פינקוביץ, תפאורה: אלכסנדרה נרדי, תלבושות: אורנה סמורגונסקי, מוזיקה: טל בלכרוביץ, תאורה: עדי שימרוני, משתתפים: תיקי דיין, לימור גולדשטיין, לירון ברנס, רוברט הניג, עדי גילת, לורין מוסרי, יותם קושניר, שירן הוברמן, מחליפה: נעמה אמית.

משך ההצגה: כשעה וחצי ללא הפסקה.

יום ראשון, 5.1.2020, בשעה 20:30, בתיאטראות אילת. כרטיסים: 086372257.


 

לקראת מופע - גוסטו

 

צילום: יח"צ

 

זמר ויוצר ירושלמי בעל סגנון ייחודי המשלב מוזיקה ישראלית עם מוטיבים אתניים בשירה אנדלוסית בשפה  העברית ו המרוקאית.

בליווי הרכב של חמישה נגנים.

המופע יתקיים ביום שני 6/1/2020 בשעה 20:00 בבית פיליפ מוריי.

*כרטיסים ניתן לרכוש  בנעמת ובטלפונים: 08-6217914, 052-6373534, 053-7480634.


 

מועדון הסרט הטוב: רמי - ילד של אף אחד

 

רמי, יתום צעיר, יוצא למסע התבגרות, חיפוש והרפתקאות ברחבי צרפת. לצידו של ויטאליס, מוזיקאי נודד ומסתורי, ייאלץ רמי לשיר עבור פת לחם ויעבור שיעור בהישרדות. הקשר הנרקם בין רמי לוויטאליס, הסכנות שבדרך, העזרה ההדדית ושירתו המופלאה של רמי, יובילו אותו אל סוד מוצאו.

 


 

המלצת ספר - ספר ילדים חדש:  בובה בהשאלה מאת ד"ר עיינה פרידמן

 

'בובה בהשאלה' מאת ד"ר עיינה פרידמן בהוצאת הספרים 'אוריון' הוא סיפור מקסים שמציג זוויות ראיה שונות ומעוררות מחשבה. זהו סיפור ילדים קלאסי ומרגש בסגנון ספרי הילדים הטובים שגדלנו עליהם. במרכזו של הספר משפחת דקל: האב יוחאי - נהג משאית שמוביל מטענים מנמל אשדוד, האם רינה - אחות במחלקת ילדים בבית חולים ושני ילדיהם עמליה וישי. הספר עוסק בנושא שממלא חלק ניכר מזמנם של ילדים צעירים: משחק בכלל, צעצועים בפרט ובמושג הבעלות והשייכות של פריטים אצל ילדים. הוא מדבר על עידוד היצירה שהופכת לאתגר - הילדים משתפים חברים בתהליך היצירה, פיתוח הדימיון ופתרון לבעיות צעצועים למשחק.

עמליה וישי הם ילדים למשפחה שמחנכת את ילדיה לערכים. תקציב המשפחה המוגבל אינו מונע מהילדים את אושרם היות שהם מכינים את הצעצועים שלהם במו ידיהם. ביתם נמצא בשכנות לחנות צעצועים, שנראית לילדים כגן עדן עתיר צעצועים נחשקים. בעל החנות מאפשר להם לשחק בחנותו. באחד הימים רכשה חברתה של עמליה, עידית, את הבובה האהובה על עמליה.

מתוך הסיפור: עֲמַלְיָה נֶעֶצְבָה מְאֹד. הִיא לָקְחָה בְּיָדֶיהָ אֶת הַבֻּבָּה, חִבְּקָה אוֹתָהּ וְאָמְרָה: "אֲנִי רָאִיתִי אוֹתָהּ רִאשׁוֹנָה! וְגַם חִבַּקְתִּי אוֹתָהּ בַּחֲנוּת! וְקוֹרְאִים לָהּ דּוֹרִית". הִתְרַעֲמָה עִדִּית וְקָרְאָה: "מַה פִּתְאֹם! זֹאת בֻּבָּה חֲדָשָׁה, לֹא מְשֻׁמֶּשֶׁת, הִיא לֹא הָיְתָה שֶׁל אַף אֶחָד, וְעַכְשָׁיו הִיא רַק שֶׁלִּי!" "אֲנִי רָאִיתִי אוֹתָהּ רִאשׁוֹנָה!" קָרְאָה שׁוּב עֲמַלְיָה.

הטקסט בספר מנוקד והשפה מתאימה לקריאה משותפת של ילדי גן בוגרים עם מבוגר. בעמוד האחרון של הספר יש מקום בו יכולים הילדים לצייר צעצוע מדמיונם.

על איורי ספר הילדים הופקדה אינה קצב אשר עוטפת את הטקסט הנפלא של עינה פרידמן באיורים עתירי פרטים בגוונים פסטליים רכים.

'בובה בהשאלה' הוא ספר הילדים השני של עיינה אשר עוסק במושג הבעלות והשייכות של פריטים אצל ילדים. עיינה פרידמן מספרת: "באמצעות קריאת הספר אפשר להבחין בין מושג ההשאלה לבין השייכות: רכישה, מתנה ושימוש זמני בחפץ. השאלה היא מצב משתנה היות שצריך להחזיר את החפץ המושאל. הימצאותו בידי אדם לפרק זמן אינה מעידה על שייכותו לאותו אדם. נושא השייכות חשוב לילדים. מה שלי? האם אני מרשה לילדים אחרים לשחק במה ששלי? (ספר ילדים קודם שהוצאתי לאור דן בהרחבה בנושא השייכות, ונקרא 'שלי מהבית'. גם כן על בובה). הספר מציג ילדים שלא נולדו עם כפית של כסף בפה למול ילדה מפונקת שמוותרת על בובה שקנו לה כי מישהי שיחקה בה מעט והיא "לא חדשה מהקופסה".


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש