יהדות - פרשת חיי שרה

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 20/11/2019 18:33 ● מה נשמע 627
התרגשות רבה אחזה בהמון אנשים במדינת ישראל בעקבות הכרזתו של מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, על כך שההתנחלויות ביהודה ושומרון אינן בלתי חוקיות. הימין בישראל צוהלים על ההכרזה המופלאה וההיסטורית הזאת, והיו שהגדילו לעשות והשוו את דבריו של פומפאו להצהרת כורש מלך פרס שהתיר ליהודים לשוב מגלות בבל ולבנות את בית המקדש השני. בשמאל לעומת זאת הביעו זעזוע קשה ביחד עם שאר שונאי ישראל ברחבי העולם על דבריו "הלא הגיוניים" של שר החוץ האמריקאי
יהדות - פרשת חיי שרה

 

פרשת חיי שרה


התרגשות רבה אחזה בהמון אנשים במדינת ישראל בעקבות הכרזתו של מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, על כך שההתנחלויות ביהודה ושומרון אינן בלתי חוקיות. הימין בישראל צוהלים על ההכרזה המופלאה וההיסטורית הזאת, והיו שהגדילו לעשות והשוו את דבריו של פומפאו להצהרת כורש מלך פרס שהתיר ליהודים לשוב מגלות בבל ולבנות את בית המקדש השני.  בשמאל לעומת זאת הביעו זעזוע קשה ביחד עם שאר שונאי ישראל ברחבי העולם על דבריו "הלא הגיוניים" של שר החוץ האמריקאי. ואני הקטן, עומד נבוך נוכח הצהלות של הימין מחד גיסא והבכי והאבל של השמאל מאידך גיסא. וכי אני צריך אישור מגוי כל שהוא בעולם, בכיר ככל שיהיה, על מנת לגור בכל מקום בארצי מולדתי בארץ ישראל? הגוי אמר, אז מה אם הוא אמר? מה איכפת לי מה הגוי אומר על זכותי על ארץ ישראל? זאת הארץ שלי נקודה סוף פסוק עם שלושה סימני קריאה !!! הארץ הזאת כולה שלנו, כולל יהודה ושומרון ועזה. לא בגלל ההצבעה באו"ם, ולא בגלל הצהרת בלפור. הארץ הזאת כולה שלנו מפני שהקב"ה, בורא העולם, נתן אותה לאבותינו ולנו. סוף ויכוח. בשיר השירים אומר שלמה המלך: "השבעתי אתכם אם תעירו ואם תעוררו את האהבה עד שתחפץ", ובגמרא במסכת כתובות סובר רב יהודה בר יחזקאל שכוונת הפסוק היא שהקב"ה השביע את עם ישראל לא לעלות לארץ ישראל בלי הסכמת הגויים. לכאורה ההכרזות הללו של בלפור, האו"ם ופומפאו נותנות לנו לגיטימציה לשיטת רב יהודה כן לעלות לארץ ולהתיישב בה. אבל חכמים בגמרא חלקו על רב יהודה והסבירו שאין זאת כוונת הפסוק ומותר לנו תמיד לעלות לארץ, לבנות אותה ולהתיישב בה מבלי לבקש אישור מאף גוי. וכידוע כשיש מחלוקת בין יחיד לרבים - ההלכה היא כמו הרוב, ולכן נפסקה ההלכה כדברי חכמים ולא כמו רב יהודה. לפיכך עם כל הכבוד לפומפאו - לא מפיו אנו חיים. אנחנו נמשיך לגור ולבנות כל סנטימטר בכל מקום בארץ ישראל תמיד. עם אישור מהגויים או בלעדיו.
השבת נקרא בתורה בפרשת 'חיי שרה' על פטירתה של שרה אימנו ועל כך שאברהם אבינו קונה את מערת המכפלה בחברון יחד עם כל השדה שצמוד למערה, על מנת לקבור בה את שרה אימנו. חז"ל מלמדים אותנו שישנם 3 מקומות בארץ ישראל אשר לגביהם הגויים לא יכולים לטעון שכבשנו אותם מהם בכח ואלו הם: חברון, שכם והר הבית. שלושת המקומות הללו נקנו בכסף מלא על ידי אבותינו מידי הגויים שהחזיקו בהם שלא כדין, שהרי כל ארץ ישראל ניתנה לאברהם, יצחק ויעקב במתנה גמורה מריבון העולם וכל זאת על מנת שלא תהיה לאף גוי תביעה של בעלות או שייכות לאותם המקומות. אברהם אבינו קנה כאמור את מערת המכפלה בחברון במחיר מופקע של 400 שקל כסף. לא מדובר בשקלים של ימינו, אלא במטבעות עשויות כסף טהור שמשקל כל מטבע כסף הוא שקל. מחיר אסטרונומי עבור שדה טרשים.  יעקב אבינו קנה את שכם במאה קשיטה ונותן אותה במתנה ליוסף בנו, שאכן קבור בה. ( קיברו של יוסף הצדיק נמצא בלב העיר שכם ), ואילו דוד המלך קנה מארוונה היבוסי את הר הבית על מנת לבנות עליו את בית המקדש. והנה למרבה הפלא דווקא על שלושת המקומות הללו שנקנו בכסף מלא על ידי אבותינו, קמים  כל רישעי אומות העולם להילחם נגדנו בטענה שאין לנו בעלות ושום שייכות לא להר הבית לא למערת המכפלה ולא לשכם. מה איכפת לנו מה הגויים אומרים? אנחנו נגור בכל מקום בארץ ישראל.
הטור מוקדש לשתי בנותיי- טליה ורות שגרות בקריית ארבע היא חברון.


חדשות אילת - ערב ערב באילת