רק באילת משליכים גם בקבוקים לפח הכתום

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 24/9/2019 22:46 ● מה נשמע 619
הפח הכתום המיועד למיחזור אריזות יקלוט אליו באילת גם בקבוקים ● כחלק מעידוד למיחזור החלו תאגידי המיחזור "תמיר" ו"אל"ה" בפיילוט בלעדי בעיר, במסגרתו בנוסף לאריזות ניתן להשליך גם בקבוקי פלסטיק לפח הכתום ● המטרה להנגיש לתושבים גם את פעולת המיחזור
רק באילת משליכים גם בקבוקים לפח הכתום
מהיום אימרו גם וגם. הפח הכתום

ביחידה לאיכות הסביבה בעירייה המלווים את המהלך מציינים, כי מיכלי המיחזור לבקבוקים, לא תמיד נמצאים בקרבת מכולת האשפה. הפח הכתום לעומת זאת, מצוי כמעט בכל כניסה למשעול או רחוב ובסמוך למכולת האשפה. פעולה זו תסייע בידי התושבים להמשיך לקחת חלק במהפיכת המיחזור, שמובילה העיר ואשר מיקמה אותה במקום השלישי בארץ במיחזור אריזות לפח הכתום. 
בתאגיד "תמיר" מציינים בסיפוק, כי אילת הינה אחת הערים המובילות בישראל בנושא איכות הסביבה בכלל ומיחזור אריזות בפרט. במהלך השנים האחרונות מקפידים תושבי אילת להפריד את פסולת האריזות הביתית לפחים הכתומים ונתוני איסוף פסולת האריזות מן העיר, משקפים מגמת עליה מתמשכת. במדד הרשויות הכתומות לשנת 2019 (בקטגוריה אליה משתייכת העיר), המשקלל נתונים כמותיים ואיכותיים של אריזות בפחים הכתומים, ממוקמת העיר במקום השלישי!
מהלך זה, המתקיים בעיר אילת בלבד, יאפשר לתושבים להמשיך ולבצע את פעולת ההפרדה בביתם באופן מיטבי, כך שכמות גדולה יותר של אריזות פלסטיק תגיע למחזור ובכך נשמור על סביבה נקייה יותר בעיר אילת.
רני איידלר, מנכ"ל תאגיד מחזור האריזות "תמיר": "אנו שמחים ומברכים על שיתוף הפעולה בפיילוט זה עם העיר אילת. אני מאמין כי ביצוע המהלך יסייע לתושבי העיר להמשיך להפריד אריזות פלסטיק, מתכת וקרטוני משקה לפח הכתום ובנוסף, להשליך בקבוקי משקה גדולים לפח הכתום ו/או למיחזוריות. על ידי מהלך זה נגביר את  מחזור האריזות ונצמצם הטמנתן".
אסף אדמון, מנהל היחידה האזורית לאיכות הסביבה אילת - חבל אילות ציין, כי בשנה החולפת הועברו למיחזור למעלה מ-5,500 טון אשפה הנאספים מלמעלה מ-1,500 מיכלים למיחזור אריזות, זכוכית, נייר, פלסטיק, קרטון, טקסטיל וקרטון עסקי. מתוכם מועברים למיחזור מעל 4,000 טון אריזות מהפח הכתום. "אין ספק שהנגשת המיחזור תסייע לתושבים ולנו להגביר עוד ועוד את פעולות המיחזור". 
מאיר יצחק הלוי - ראש עיריית אילת: "העיר אילת ניחנה במשאבי טבע נדירים, המחייבים את כולנו לשמור עליהם ועל הסביבה. זו הסיבה שאנו מבצעים פעולות רבות בחינוך, בהסברה, בניקיון, בפיקוח ובאכיפה. לצד שמירה על הסביבה החופית, הימית והמדברית, אנו שואפים להיות העיר הממחזרת ביותר בארץ ולשם אנו מכוונים".


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש