לומדים תיאטרון

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 27/3/2019 08:32 ● מה נשמע 593
בתוך היצע רחב של מקצועות לבגרות 5 יחידות הכולל 27 כיתות עירוניות במגוון תחומים מוצעת גם מגמת תיאטרון בהובלת תיאטרון ''אלעד'' של אילת והערבה ● בשנה שעברה סיים בהצטיינות יתרה המחזור הראשון ● לאחרונה זכו תלמידי התיכונים בעיר לצפות במופעי הבגרות של המחזור השני של מגמת התיאטרון העירונית. המפגש עם הקהל היה מרגש והתלמידים זכו לתגובות מפרגנות ונוגעות ללב
לומדים תיאטרון

מגמת התיאטרון הראשונה בעיר אותה יזם ד"ר דרורי גניאל – ראש מינהל שח"ק בעירייה כחלק מקידום אומנויות בכלל ואומניות הבימה בפרט (מחול, מוסיקה ועתה תיאטרון), פועלת בתיכון ע"ש "גולדווטר" בשיתוף תיאטרון "אלעד" המצעיד בשנים האחרונות את התרבות האזורית קדימה. מקימי התיאטרון בועז דן ודנה יצחקי והצוות פועלים בשיתוף הקהילה במטרה ליצור אופק התפתחותי ואומנותי לדור הצעיר של שחקני התיאטרון בדרום, נותן מענה והדרכה למחפשים להשמיע את קולם ומקרב את הקהילה המקומית לאומנות התיאטרון.  המופע בו צפו תלמידי התיכונים ועליו נבחנים תלמידי מגמת התיאטרון כלל שתי הצגות שונות עליהן עבדו התלמידים מתחילת השנה במרץ רב. כל קבוצה מורכבת משחקנים ובמאי מתוך המגמה. תהליך העבודה התחיל בבחירת מחזה, אותו בחרו התלמידים. בהמשך החלו לאסוף מידע ולחקור את הנושא שבו מתעסק המחזה וכך גיבשו פרשנות חדשה ומסר ברור לקהל. בנוסף בשביל ליצור מופע תיאטרון עם שפה עשירה ומלאה, כל תלמיד קיבל על עצמו תפקיד הפקתי, עיצוב תלבושות, עיצוב תפאורה, תנועה, מוזיקה ועוד, וכך יצרו ביחד עולם מלא בדימויים על הבמה.
המחזה "יומנים" מאת אורן יעקובי עוסק במשבר בתוך המשפחה - ביחסים בין ההורים לילדים, בזוגיות בציפיות ובאכזבות. כמו בכל משפחה לא הכל אפשר להגיד זה לזה אך מה קורה כאשר סודות רבים נאספים אל תוך יומני בני המשפחה ונחשפים לאט לאט? המחזה "ארץ ללא מוצא" מבוסס על המחזה ארץ חדשה מאת שי פיטובסקי ושחר פנקס. המחזה הוא תוצר של מחשבות רבות שהעסיקו את הקבוצה בנושא הגזענות בקרב מיעוטים שונים בארצנו. בהצגה נחשפים סיפורים שונים, רקע לעלייה, קשיים בירוקרטים והתמודדויות שונות של המיעוט בסביבתו. זהו קולאז' של תמונות קצרות המלא בכאב והומור המציגים בפנינו מציאות מורכבת ומעוררת שאלות.
"התלמידים מסיימים עכשיו תקופה משמעותית של עבודה אינטנסיבית על ההפקות, תהליך שבו למדו מה היא עבודת צוות אמיתית, מהי אחריות, התעצמו, פרחו וכמובן שיכללו את הכלים שלהם כשחקנים ויוצרים. תודה לכל הקהל שחווה אתנו את ההתרגשות, צחק אתנו ובכה אתנו. מצפים בקוצר רוח לשנה הבאה!" אמרו בהתרגשות המורה שרה פרנקפורטר ומעין דובקובסקי רכזת המגמה. 

פרויקט "מחשב לכל ילד" הינו פרויקט  לאומי חברתי, שמטרתו לצמצם את הפערים הדיגיטליים בחברה הישראלית. הפרויקט ששולב באילת בעידודו של ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, מנוהל על ידי עמותת "המפעל הלאומי לפיתוח חברתי" הפועלת בחסות משרד ראש הממשלה. במימון הפרויקט שותפים: קרן ספרא בראשות יאיר טורנהיים, העמותה, עיריית אילת, והשתתפות סמלית של המשפחה. את הפרויקט מנהל ומוביל בעיריית אילת – נחמיה פריאל. במפגש מרגש שהתקיים לפני כשבועיים בספרייה העירונית בהשתתפות התלמידים, הוריהם ובמעמד ראש העירייה חולקו תעודות ההכשרה לתלמידים והזכאות למחשב. 
פרויקט "מחשב לכל ילד" מיושם באילת כבר למעלה מעשור במסגרתו חולקו עד היום מעל 300 מחשבים לילדי אילת, שאותרו על ידי בתי הספר ואשר הוכיחו מאמץ אישי ולימודי בקורס מקדים בן 45 שעות. מטרת הפרויקט, לאפשר לתלמידים לרכוש ולשפר מיומנויות שימוש במחשב והתחברות למאגרי מידע, אשר יסייעו בפיתוח החשיבה ויתרמו לשיפור ההישגים הלימודיים ובכך יאפשרו סיוע בהתפתחות הילד, בהעלאת דימויו העצמי ובצמצום הפער החברתי.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש