אורתופדיה - מדרסים

מאת: שחר קדוש ● צילום: או-מד מדיקל ● 19/10/2018 04:54 ● מה נשמע 570
מדרסים מתחלקים לסוגים שונים, ועשויים ממגוון רחב של חומרים בטכנולוגיות שונות. קיימים כיום מדרסים מוכנים, מוכנים למחצה וייעודיים. המדרסים המוכנים נותנים מענה מסויים לספיגת הזעזועים, אך הם מעניקים תמיכה חלקית בלבד לקריסה ולקשת כף הרגל, ולכן אינם נותנים פתרון מלא.
אורתופדיה - מדרסים

 

מדרסים


אילו סוגי מדרסים קיימים?
מדרסים מתחלקים לסוגים שונים, ועשויים ממגוון רחב של חומרים בטכנולוגיות שונות.
קיימים כיום מדרסים מוכנים, מוכנים למחצה וייעודיים. המדרסים המוכנים נותנים מענה מסויים לספיגת הזעזועים, אך הם מעניקים תמיכה חלקית בלבד לקריסה ולקשת כף הרגל, ולכן אינם נותנים פתרון מלא.
מדרס המיועד לנעל עבודה, שונה בצורתו ובחומרים מהם הוא מורכב ממדרס המיועד לנעל ערב אלגנטית. מדרס המיועד לחולה סוכרת, שונה מזה המיועד לרץ המרתון.
מכיוון שיעילות המדרס תלויה במידת ההתאמה האישית שלו לרגל, רק הבנה ואבחון מקצועי של מבנה הרגל והיציבה, זיהוי הצרכים הייחודיים, סגנון החיים וההסטוריה הרפואית שלך, תאפשר תכנון וייצור מדרס איכותי ויעיל.
מגוון הטכנולוגיות והחומרים המתקדמים מאפשרים התאמת מדרס לכל סוג הנעלה, לקשת רחבה של גילאים וצרכים.

 


כיצד מתכננים ומייצרים מדרסים?
התכנון מתחיל מקבלת חוות הדעת וההוראות של האורתופד המטפל. לאחר קבלת ההנחיות, מבצעים במכון האורתופדי תהליך אבחון במנוחה, הליכה וריצה. במסגרת זו מתאימים את המדרס למצב הרפואי, להרגלי סגנון חיים, לאופי הפעילות הספורטיבית, במידה וזו קיימת, ולמשתנים רבים אחרים.
לאחר מכן מודדים את כף הרגל באמצעות מספר רחב של טכנולוגיות אופציונליות. רק לאחר ביצוע שלבים אלה מתחיל תהליך הכנת המדרס, הכולל יציקת גבס במידות המדוייקות של הרגל. המדרס בנוי לרוב משורה ארוכה של חומרים, ברמות קשיחות וצפיפות שונות כגון: פלסטיק, אלומיניום, קרבון ועוד כאשר לאחר מכן מתבצע תהליך החיתוך וההתאמה לנעל.
יש חשיבות רבה לביצוע התהליך במכון אורתופדי מורשה, בעל וותק וניסיון רב בתכנון וייצור מדרסים.
מוטב לבדוק היטב את הרקורד של המכון, ההסטוריה שלו וההמלצות של הלקוחות, לפני שבוחרים את הגוף המייצר את המדרסים. להחלטה זו יש משקל קריטי לטיב המדרסים שתשיגו.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש