היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 17/9/2018 09:05 ● ערב ערב 2881
כל אירועי התרבות לתאריכים 20-27 ספטמבר
היכל התרבות

 

פסטיבל הבירה בים האדום אילת  - פסטיבלת הבירה - 2018

 

צילומים: יהודה בן יתח \ טל שחר

מעל 40 מותגי בירה ישראליים, בינלאומיים, בירות בוטיק והופעות סוחפות: חנן בן ארי, מוקי, דודו טסה, התבלינים והיהודים!  ● חוה"מ סוכות, 24-27 בספטמבר = הכניסה חינם!

בעצם כל העניין, הוא לשתות משהו קר... בלב מדבר, ואין מקום מושלם יותר מאילת לשתות כוס בירה קרה קרה, עם קצף משובח, עם חברים או משפחה מול הופעה אדירה. פסטיבל הבירה בים האדום אילת חוזר קרוב קרוב אל קו החוף, אל הרחבה מחוץ לקניון מול הים באילת. ארבעה ימים שלמים מלאים בטעימות, בשלישים ובחצאים, משעות הערב המוקדמות ועד חצות - אף אחד לא יישאר צמא.

עיריית אילת, תאגיד התיירות העירוני אילת וקבוצת הפסטיבלים אילת גאים לארח זו השנה השישית(!) מעל 40 מותגי בירה ישראליים, בינלאומיים וגם בירות בוטיק ברחוב אחד ארוך של ברזים, כוסות ואנשים שמחים. השנה בפסטיבל ייטעמו כמה בירות מרגשות: בירה שושנע, בירת הדבש ברבר, בירה מקסיקנית בטעם טקילה – דספרדוס, וגם בירה מג'מייקה! מבשלת הבירה פאולנר תקים ביר גארדן לתפארת ותמזוג בו בירה שבושלה במיוחד לפסטיבל.

על הבמה אמנים מהשורה הראשונה, DJ's והופעות מדהימות: דודו טסה עם להיטים מכל אלבומיו, התבלינים - הלהקה האילתית שפרצה את גבולות אזור חיוג 08 והגיעה עד לטופ10 של גלגלצ עם 'נמאס לי ממך', 'עדיף וכדאי', 'אין סוף' ועוד. מוקי עם שירים שכולם מכירים: 'לב חופשי', 'ילד של אבא', 'אם יש סיכוי', 'ילדה סוכר' והרשימה מתארכת. חנן בן ארי הוא פצצת אנרגיה בימתית והוא מביא אל הבמה את השירים שהגיעו לראש המצעדים: 'ויקיפדיה', 'החיים שלנו תותים', 'מה אתה רוצה ממני', 'אמא אם הייתי' ועוד. את רשימת המופיעים סוגרת הלהקה שמביאה רוק ישראלי אמיתי, על-זמני, היהודים שחוגגת 20 שנה לאלבום 'היהודים' במופע מטריף. הרכבים מקומיים ולהקות צעירות יחממו את הלהקות ויתנו בראש, כל ערב בפסטיבל.

פסטיבל הבירה בים האדום, 24-27 בספטמבר, מ-18:00 ואל תוך הלילה. טיילת 'מול הים'. הכניסה ללא תשלום!

לפרטים נוספים: http://eilat.city/ .


 

אירועי סוכות - ים של אירועים

 

עיריית אילת ותאגיד התיירות מזמינים את תושבי אילת ואורחיה לאירועי סוכות

 

המזרקה המוסיקלית

 

במהלך חול המועד סוכות, ימים – שני ועד שבת, 24-29.9, המזרקה תפעל בשעות 20:30, 21:30. שעשועי מים יתקיימו בין השעות 17:00-20:00. הכניסה חופשית.

 

שמחת בית השואבה

 

שמחה חסידית עם להקת 'אקסייט' בהובלת 'צעירי חב"ד'.

ימים רביעי וחמישי, י"ז-י"ח תשרי, 26-27.9, בין השעות 20:00-23:00, טיילת צפונית, רחבת 'בית הגשר'. הכניסה חופשית.

 

הפנינג משפחות בפארק הצפרות

 

מתחם סליים – בואו ליצור סליים עם גל סליים היוטיוברית מספר 1.

מתחם בייבלייד – יש להצטייד בבייבלייד אישי.

מסיבת אוזניות.

מתחם קישוטי שיער וקעקועים.

חפש את המטמון.

כמיטב המסורת: הדרכות מרתקות והיכרות עם ציפורים, סיורים לבריכות הפלמינגו, פינות יצירה ופרס לכל משתתף.

שישי- שבת, 28-29.9, 09:00-14:00, לפרטים: 050-7671290. הכניסה חופשית.

 

סוכות פתוחות בשיתוף חב"ד

 

שדרות התמרים ברחבת הדואר המרכזי, טיילת צפונית – סמוך לקניון 'מול הים' אילת, טיילת צפונית ליד בית הגשר.


 

המלצת ספר - ספר חדש: מוזיקה רוסית מאת אן-מארי מיטראן

 

הספר בהוצאת 'סטודיו אפקט-טיב', כתוב בחלקו בדיוני ובחלקו אוטוביוגרפי. הוא מבוסס על נישואיה הראשונים ליהודי ששרד את השואה בתור ילד. הם הביאו שני ילדים לעולם והנישואים נמשכו שלוש שנים. בשלוש השנים הללו אן-מארי חיה לצד אדם המצוי בטראומה מהמלחמה. היא הרגישה שהיא חווה דרכו את הפחד, הסבל, ואלו הדהדו עד עמקי נשמתה. הסלקציה, זעקות השבר של אימהות המופרדות מילדיהן, רעשי הצעדים מעל הראש כשהיה חבוי במרתף, האימה. הוא היה מוציא את כעסיו על האדם היחיד שהרגיש כשותפה לכאבו – היא.

פריס, תחילת שנות השבעים של המאה העשרים. נערה משקיפה מחלון חדרה וחולמת על עתידה. עד כה שפר חלקה של מתילד: פנים יפות, גוף נאה ומעל לכל - שפע חומרי שהעניק לה אביה, איש הבורגנות השמרנית והמוסר הקפדני של צרפת. הימים חולפים ומטילים עליה שעמום, וכדי לברוח ממנו, היא שוכבת עם בן דודה פרנץ. אך הכל עומד להשתנות בקרוב - הנשף לכבוד יום הולדתה השמונה-עשר יפתח בפניה את שערי העולם. סוף עידן הילדות. האושר בהישג יד.

המסיבה הנהדרת באה לקצה עם שחר. מתילד שבה אל ביתה לפנות בוקר... ו... דבר לא השתנה. החגיגה חלפה, נותרה שגרת החיים המקובעת, חסרת התוחלת, בבנייני המגורים היוקרתיים. מתילד חשה שאין טעם בחיים והיא מוותרת עליהם. הנפילה מסחררת: ניסיונות התאבדות, אנורקסיה מוטרפת, בתי חולים רועשים, מרפאות חשוכות, פסיכיאטרים ורופאים חסרי אונים. 

אמהּ, דרום אמריקאית נמרצת, מחליטה שנישואים יביאו להחלמתה. אלא שעקב המצב הנואש שבו שקועה מתילד, המחזרים לא מתדפקים על דלתה. בהיעדר מבחר, האם מוצאת לה חתן: אלמן, רוסי, מבוגר ממנה בעשרים שנה, ניצול יחיד של משפחה יהודייה שנשלחה למחנות בזמן הכיבוש הגרמני. האיש חסר פרוטה, אלים, מתרועע עם טיפוסים אפלים, שתיין מועד, ועם זאת, הוא מקסים את מתילד במרץ הרועם שלו. לצלילי הנעימות הסלביות שהוא מיטיב לנגן, היא שרה ורוקדת אתו. היא ניצלה! בין בעלה שאינו מצליח להתאושש מעברו כילד במחבוא בתקופת השואה לבין תפקודה כאם צעירה שמתכוונת לחנך את ילדיה לכבד את אבותיהם, יהודים ילידי רוסיה, החיים שבים למסלולם.  


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש