אורתופדיה - צניחת כף הרגל - דרופ פוט

מאת: שחר קדוש ● צילום: או-מד מדיקל ● 17/8/2018 15:33 ● מה נשמע 561
מחלות שונות ומשברים בריאותיים שונים זוכים פעמים רבות לפתרון רפואי מתאים שעוזר לחולה להתגבר עליהם. עם זאת, ישנם מקרים רבים שהמחלה או המשבר, מותירים מאחוריהם נזקים ארוכי טווח – למרות שהמחלה נרפאה, הנזקים הללו אינם נעלמים ● drop foot היא דוגמה אחת למקרה שכזה, בעיה אורתופדית הידועה בשם 'צניחת כף' הרגל או 'דרופ פוט'
אורתופדיה - צניחת כף הרגל - דרופ פוט

 

צניחת כף הרגל - דרופ פוט


מחלות שונות ומשברים בריאותיים שונים זוכים פעמים רבות לפתרון רפואי מתאים שעוזר לחולה להתגבר עליהם. עם זאת, ישנם מקרים רבים שהמחלה או המשבר, מותירים מאחוריהם  נזקים ארוכי טווח – למרות שהמחלה נרפאה, הנזקים הללו אינם נעלמים. 
drop foot היא דוגמה אחת למקרה שכזה, בעיה אורתופדית הידועה בשם 'צניחת כף' הרגל או 'דרופ פוט'. 
'צניחת כף הרגל' מתאפיינת בפגיעה בהליכה – מי שסובל מבעיה שכזו איננו יכול ליישר את כף הרגל בזמן ההליכה ולכן החלק הקדמי של כף הרגל נגרר על הרצפה, ההליכה נפגעת ויש פגיעה ביציבות הגוף.
ברוב המקרים, צניחת כף הרגל היא סימפטום של בעיה רפואית כללית יותר, (כפי שהארכתי תחילה למעלה), כדי להבין את הבעיה הרפואית הזו, עלינו לשאול את עצמנו מה התקלה שמתרחשת בתפקוד התקין של הגוף. מה לא עובד? מדוע כף הרגל איננה עולה כמו בהליכה תקינה?
ישנם כמה גורמים לצניחת כף הרגל וניתן לחלק אותם לשני סוגים: פגיעה מקומית-פגיעה עצבית ופגיעה מרכזית-המערכת המעבירה הוראות נפגעה (המוח).

 


אירוע/ שבץ מוחי, נחשב לגורם המוות השלישי בעולם המערבי אחרי התקפי לב וסרטן והוא מופיע כתוצאה מהפרעה בזרימת הדם למוח, בעקבות חסימת כלי דם או בעקבות דימום תוך מוחי. לאחר אינספור של מחקרים שבוצעו בנושא, הוגדרו סוגים שונים של אירוע מוחי ביניהם: אירוע מוחי קל, אירוע מוחי קשה, אירוע מוחי חולף, שבץ איסכמי, שבץ המורגי, שבץ תסחיפי ועוד. אלו נבדלים זה מזה במורכבות, בעוצמת האירוע ובדרך שבה השבץ התפתח במוח. חלק מן הגורמים המרכזיים לאירוע הם לחץ דם גבוה, אחוז גבוה מהאוכלוסייה סובל מיתר לחץ דם - תופעה הפוגעת בזרימה אופטימלית של הדם בעורקים השונים. לחץ דם גבוה גורם לפגיעה בתפקודם התקין של כלי הדם ומעלה את הסיכוי להתפתחות של אירוע מוחי ואף למצבים רפואיים נוספים. גורמים נוספים היכולים להוביל לאירועי מוח כאלה ואחרים: סוכרת, כולסטרול, עישון, השמנת יתר, צריכת אלכוהול, לחץ ועוד רבים. 

 


ישנן כמה פתרונות רפואיים לבעיית צניחת כף הרגל. הפתרון הוותיק הוא התקנת סד מתאים שמסייע להחזיק את כף הרגל ישרה ומקל על ההליכה. (דיקטוס/AFO).
פתרון נוסף, שינויים בנעליים קיימות- להחליף או לשנות סולייה לנעל, לייצר בה את אלמנט ה- uprolong, אלמנט שמרים את "האף"/ קדמת הנעל באוויר, ובכך מונעים התקלות הרגל בהליכה, חלילה נפילות מיותרות, הרגל "מתגלגלת" על המשטח, עוזרת ללכת נכון יותר ובכך מפזרת לחצים מכל המפרקים.
בנוסף ניתן להגביה את הנעל על מנת ליצור מקסימום חביקה לקרסול ולרגל, מנג'ט יעזור לתמיכה באזור העייף של כף הרגל. 
יש לדעת שהיום בשוק ישנן מגוון של נעליים המיוצרות בשיטה זו ולא רק לבעיות מהסוג הזה, אלא מסגלים דרך חיים, ללכת נכון יותר, להקל על כל המפרקים הסוחבים אותנו ובכך לשחרר עומסים מהברך ומהגב. 
תשמרו על תזונה בריאה ומאוזנת, תעשו הרבה פעילות גופנית, הקטינו את הסיכויים למחלות.
אל תתפשרו, התייעצו עם מומחים. בואו להיות בריאים.      


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש