אפשר להניק בכל מקום

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 17/8/2018 14:48 ● מה נשמע 561
במסגרת הרצון לקדם את ההנקה אצל האימהות הטריות, קיימה בשבוע שעבר ויקי ברודקין, אחות אחראית של מחלקת הילדים בבית החולים 'יוספטל' ובמרפאה האזורית את שבוע ההנקה ● המסרים שהועברו בשבוע זה: כל אחת יכולה להניק וגם- אפשר להניק בכל מקום
 אפשר להניק בכל מקום
מעודדות את ההנקה

ויקי ברודקין, יועצת מוסמכת להנקה ואחות אחראית מחלקת ילדים בבית החולים 'יוספטל' בעיר, עושה כל שביכולתה על מנת לקדם את נושא ההנקה אצל האימהות. "ההנקה מקדמת את הקשר בין האם לתינוקה ומספקת לתינוק את כל הדרישות התזונתיות, הגנה מפני מחלות זיהומיות ואף מפחיתה את הסיכון ארוך הטווח לחלות במחלות מסוימות", היא מסבירה. במסגרת זו יזמה יחד עם ענת קלם אייזיק, מקדמת בריאות בכללית באילת, פעילות לעידוד המודעות לחשיבות ההנקה, תחת הכותרת "הנקה- אפשרי להניק בכל מקום". הפעילות התקיימה במחלקת הילדים של בית החולים 'יוספטל' ובמרפאה האזורית. האחות ברודקין העבירה הדרכה לאימהות, חולקו צמידי הנקה, חומרי הסברה והדרכה והנשים תודרכו על אתרים מוסדרים להנקה. יש לציין, רוב הנשים הצהירו כי הן מעדיפות להניק בכל מקום נתון בעזרת סינרים מיועדים או חיתולי בד.  
על הרגלי ההנקה של האישה הישראלית ניתן ללמוד מסקר שנערך בכללית באמצעות מכון "מדגם" בקרב 819 אמהות לקוחות הכללית. מהסקר עולה כי כ- 80% מהיולדות הניקו בעת שחרורן מבית החולים , 47% הניקו באופן בלעדי ו- 34% שילבו הנקה עם תחליף חלב אם בעת השחרור מבית החולים, בקרב אימהות בגילאי חודשיים עד 3.5 חודשים 51% העידו כי הן מניקות באופן בלעדי  ו-20% דווחו כי הן מניקות בשילוב עם תחליף אם, לאחר גיל 6 חודשים שיעור האימהות המניקות עמד על 23% כש-  12%נוספים דווחו שהן משלבות תחליף חלב אם והנקה.
חשוב לדעת כי חלב אם מספק לתינוק הגנה מידית, תאי דם לבנים נוגדנים וחומצות גרעין שבונות את החומר התורשתי שנמצאים בחלב אם נלחמים נגד כל מיני פולשים ומזיקים העלולים להזיק לתינוק, חלב אם מסייע לתינוק לבנות את המערכת החיסונית.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש