מאילת לשוויץ - משלחת מצטיינים בפיזיקה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 13/6/2018 09:26 ● מה נשמע 552
משלחת תלמידים מצטיינים בפיזיקה, שיצאו גם השנה למאיץ החלקיקים הגדול בסרן – המרכז הגדול בעולם לחקר חלקיקים שבשוויץ, נפגשה עם מנהלת מחוז דרום במשרד החינוך – עמירה חיים, אשר התרשמה עמוקות מהידע של התלמידים ומהרשמים על החוויה היוצאת הדופן המשלחת של מחוז דרום מנתה 20 תלמידים המבצעים עבודות גמר בפיזיקה וכימיה 5 יח"ל, יותר ממחציתם מאילת וחבל אילות, (חמישה תלמידים מאילת ושישה תלמידים ממעלה שחרות) ● גאווה מקומית
מאילת לשוויץ - משלחת מצטיינים בפיזיקה
המשלחת המצטיינת של מאיץ החלקיקים עם מנהלת המחוז

תכנית STEM הפועלת במסגרת מינהל שח"ק בעירייה ובשיתוף הסוכנות היהודית, מגבית קנדה וקרן רש"י, פועלת בעיר מזה חמש שנים לטובת קידום המדעים בקרב תלמידי אילת ואילות ועושה זאת באופנים רבים ומגוונים. כחלק מהתכנית יצאה לפני מספר שבועות משלחת נוספת, רביעית במספר של תלמידים מאילת וחבל אילות למאיץ החלקיקים הגדול    ב – CERN. בראש המשלחת שמנתה 20 תלמידים עמד ד"ר ניצן ממן, אליו התלוו עדנה כהן, מפקחת על הוראת המדעים במחוז דרום וד"ר מאיה לוגסי מנהלת פדגוגית ומנהלת מרכז מצוינות במדעים, בית יציב. מתוך כלל התלמידים ממחוז דרום, חמישה תלמידים מאילת ושישה תלמידים ממעלה שחרות. "משלחות אלה מהוות נדבך נוסף בקידום המקצועות המדעיים והטכנולוגיים של תלמידנו המצוינים בתחום הפיזיקה אך לא רק", אמר ד"ר דרורי גניאל – ראש מינהל שח"ק בעירייה. התלמידים נבחרו לאחר מיון קפדני והכנה במרכז אילן רמון בהיקף של כ 40 שעות. לראשונה שולבו במשלחת גם תלמידים המגבירים כימיה 5 יח"ל המבצעים עבודת גמר. 

במהלך הסיור, למדו התלמידים וחוו הרצאות שניתנו על ידי חוקרים ועובדים של סרן ועסקו בפיזיקה של חלקיקים, עקרון פעולה של גלאים, הפעילות של ישראל בסרן ומאיצי החלקיקים. בנוסף להרצאות נעשו ביקורים באתרים ומעבדות שונות בסרן ונעשו פעילויות שנועדו לגוון את הלימוד ולהוסיף לימוד חוויתי. כמו כן, סיירו התלמידים בעיר ג'נבה במסגרת משחק חפש את המטמון שעבר באתרים חשובים ומפורסמים בעיר.
גם השנה יצאה המשלחת בניהול מרכז "אילן רמון" ובית יציב, במסגרת תכנית ה STEM  באילת-אילות. התכנית הינה פרי יוזמה ושיתוף פעולה של הסוכנות היהודית, פדרציית טורונטו, משרד החינוך, מינהל שח"ק בעיריית אילת, מועצה אזורית אילות ומרכז חוסידמן והיא מופעלת על ידי בית יציב. 

בתמונה חברי המשלחת עם מנהלת מחוז דרום במשרד החינוך 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש