יהדות - פרשת 'בחוקותי'

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 9/5/2018 15:04 ● מה נשמע 547
דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, הודיע השבוע שהוא חוזר בו מההסכם המביש שחתמה ארצות הברית עם איראן. הנשיא האמריקאי תיאר ללא כחל ושרק את פשעי הטרור שמבצעת איראן בכל מרחבי המזרח התיכון ואף הזכיר את המצגת שערך ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו, בשבוע שעבר ובה חשף את ההישג המדהים של המוסד על הבלוף האיראני לפיו כביכול עצרו את תוכנית הגרעין
יהדות - פרשת 'בחוקותי'

 

פרשת 'בחוקותי'


דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, הודיע השבוע שהוא חוזר בו מההסכם המביש שחתמה ארצות הברית עם איראן. הנשיא האמריקאי תיאר ללא כחל ושרק את פשעי הטרור שמבצעת איראן בכל מרחבי המזרח התיכון ואף הזכיר את המצגת שערך ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו, בשבוע שעבר ובה חשף את ההישג המדהים של המוסד על הבלוף האיראני לפיו כביכול עצרו את תוכנית הגרעין. בינתיים פה בארץ, דווקא עיתונאים יהודים, תקפו וזלזלו עד בלי די את כל הפעולות שנוקט נתניהו על מנת לעצור את הגרעין האיראני. ואני הדל, עומד המום, בוש ונכלם, תוהה עד כמה השנאה לעמם ומולדתם יכולה להעביר את הטיפשים הללו על דעתם,  עד כדי כך שהם יהיו מוכנים לעצום עיניים מהסכנה הברורה למדינת ישראל בדמותם של הטרוריסטים האיראנים ימח שמם, העיקר שנתקוף את נתניהו.
השבת נקרא בתורה את פרשת 'בחוקותי', הפרשה שחותמת את חומש 'ויקרא'. בתחילת הפרשה הקב"ה מתאר בפניהם של בני ישראל מה עתיד להתרחש להם במידה וישמעו בקולו ויקיימו את מצוות התורה. הכל יהיה טוב. פרנסה, בריאות, שלום, שפע, כל מה שאדם מאחל לעצמו יהיה. אך אם חלילה לא נשמע בקול ה', ונפר את התורה הקדושה, אנו עלולים להיקלע למצב איום ונורא. וכאן   מוכיח ה' את עם ישראל בתוכחה קשה ונוקבת, תיאור של מציאות עגומה ובלתי נסבלת של צרות רבות וקשות מנשוא. מלחמות, רעב, גלות והשפלה, אשר אכן התרחשו ועברו על אבותינו ששתו את כוס התרעלה. החל מגלות סנחריב ועד לשואה האיומה באירופה. באחד מפסוקי התוכחה נאמר שאנחנו "נכשל איש באחיו". מה פירוש להיכשל איש באחיו? בפשטות, כוונת הפסוק היא שיהודי יפגע ביהודי אחר. וכי אנו מעלים על דעתנו מציאות כזאת שבה יהודי במזיד, בכוונה, פוגע באח שלו? מדוע שיעשה זאת? אך לצערנו הרב מעשים כאלו מתרחשים, גם במישור הפרטי וגם במישור הלאומי. וכי מי גירש את היהודים מגוש קטיף? הערבים? האנגלים? אנחנו! במו ידינו קמנו על אחינו וגרשנו אותם מבתיהם, וקיימנו בעצמנו את הפסוק "ויכשלו איש באחיו". זה היה במישור הלאומי. גם כאשר התקשורת תוקפת את נתניהו על פעולות שהוא עושה על מנת לחזק את חוסנה וביטחונה של ישראל זוהי פגיעה לאומית. והכאב הגדול, שלא מדובר על עיתונאים של החמאס וחיזבאללה ( או שבעצם כן?) שתוקפים את נתניהו, אלא מדובר ביהודים. יהודים !!! יש לך "ויכשלו איש באחיו" יותר גרוע מזה? עיתונאים יהודים שמנסים לפגוע בכל עם ישראל? וכמו כן במישור הפרטי, כאשר מתרחשת תאונת דרכים, מי פוגע במי? לצערנו ולבושתנו, אנחנו בעצמנו נוסעים כמו מטורפים ופוגעים באחים שלנו. ושוב, מדי יום, עם ישראל מביא על עצמו את הקללה "ויכשלו איש באחיו". חובה קדושה מוטלת על כל אחד ואחת מאתנו להישמע לחוקי התנועה, ולנהוג במשנה זהירות. אנחנו לא עושים טובה לאף אחד כאשר אנחנו נוהגים בזהירות. זאת חובתנו, כך אנו שומרים על עצמנו ועל ילדינו ועל כל הסובבים אותנו. זאת ועוד, בתחילת הפרשה הקדוש ברוך מבטיח לנו "ואולך אתכם קוממיות". מה פירוש  "קוממיות"? מסביר רש"י : "בקומה זקופה". 2 קומות, ללכת בקומה זקופה בארץ ישראל מתוך ביטחון וגאווה על כך שאנחנו חיים בארץ שהנחיל ה' לאבותינו ולנו. אסור לנו בשום פנים ואופן להראות שום סממן, ולו הקטן ביותר, של פחד משונאינו הקרובים והרחוקים כאחד. על מנת להגיע לביטחון הנדרש, אנחנו חייבים שיהיה לנו צבא חזק מצד אחד, אבל גם העורף צריך להיות חזק. ואם חלילה נמשיך לפגוע בעצמנו בתאונות הדרכים או בפגיעה בחוסנה של הממשלה, אנחנו מדללים את העורף ומנמיכים את קומתנו האישית והלאומית. כל אחת ואחד מאתנו חייב לנהוג במשנה זהירות, תרתי משמע, ואז בעזרת ה', נוכל להתהלך בארץ בקוממיות.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש