יהדות - פרשת יתרו

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 2/2/2018 09:24 ● מה נשמע 533
חוק המרכולים מעורר סערה בכוס מים. מזה מספר שבועות שהמפלגות החרדיות מדברות בשבח " הניצחון " בהעברת החוק ( ניצחון על מי בדיוק ? ) ומנגד הפוליטיקאים מהשמאל ( וגם ליברמן שזה שמאל שמחופש לימין ) מפגינים ומייללים על "הסכנה" לדמוקרטיה ולחופש מהדת במדינת ישראל.
יהדות - פרשת יתרו

 

פרשת יתרו 


חוק המרכולים מעורר סערה בכוס מים. מזה מספר שבועות שהמפלגות החרדיות מדברות בשבח " הניצחון " בהעברת החוק ( ניצחון על מי בדיוק ? ) ומנגד הפוליטיקאים מהשמאל ( וגם ליברמן שזה שמאל שמחופש לימין ) מפגינים ומייללים על "הסכנה"  לדמוקרטיה ולחופש מהדת במדינת ישראל. ואני הקטן מתבונן מהצד ורוצה לבכות על האחים שלי משני הצדדים. לבכות על האח שמרוחק כל כך מדתו ואלוקיו שעבורו אין לשבת שום משמעות חוץ מאשר " לדפוק קופה " ועוד בילוי ועוד אחד , אח שאין לו מושג מהי שבת , מהו עונג שבת אמיתי – תפילה, קידוש, סעודת שבת, קריאת התורה , שיעור על הפרשה או הלכה מענייני היום . לכל הדברים הללו מתייחס אחי היקר כאילו מדובר בפולקלור של דת חשוכה מימי הקוקוס , כשהוא לא מבין שהשבת היא עצם מעצמו ובשר מבשרו , היא חלק בלתי נפרד מנשמתו ומורשתו בת 3300 השנים. ומנגד אח אחר אשר בטוח שבאמצעות הכוח והחוק הוא יצליח " לחנך " אחים אחרים כיצד עליהם להתנהג בשבת , וכך בוודאי יגרום להם להרגיש את מתיקותה של השבת. עצוב , עצוב מאוד. בפיוט האלמותי  " לכה דודי " של הרב שלמה אלקבץ  זצ"ל אשר נכתב לפני 500 שנה  , כותב הרב אלקבץ : " לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה " . מילים אלו מיוסדות על דברי חז"ל שהשבת היא מקור השפע והברכה של כל אחד ואחת מאתנו. לו נפנים ונבין את הברכה העצומה הטמונה בשמירת השבת כל אחד היה ממתין לשבת בכיליון נפש ודבק בה בכל נים מנימי נשמתו מבלי שיצטרך איזה שהוא חוק שיכריח אותו לשמור על קדושת השבת.
השבת נקרא בפרשת יתרו את מעמד מתן התורה ועשרת הדיברות. עשרת הדיברות הם היסודות של תורתנו הקדושה לחיים בכלל ולחיים יהודיים בפרט. הקדוש ברוך הוא פותח את דיברותיו הקדושות בציווי להאמין בו ולא לעבוד עבודה זרה וממשיך באיסור לא לשאת את שם ה' לשווא. בדיבר הרביעי מצווה אותנו ה' : " שמור את יום השבת לקדשו. ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך וביום השביעי שבת – לה' אלוקיך " מדוע הקב"ה מצווה אותנו על השבת ? מה איכפת לו אם אני יעבוד בשבת או ינוח ? הרי זה החופש שלי ואם אני מחליט שאני מעדיף לעבוד בשבת ולא לנוח הרי שזאת הבעיה שלי ! לא בדיוק. השבת היא לא השבת הפרטית שלי. השבת היא של הקב"ה , הוא ברא אותה והוא אשר יחליט כיצד עלינו לנהוג בשבת שאותה הוא ברא. נכון שבאופן מעשי כל אחד יכול לבחור איך להתנהג , אבל הפגיעה בכבוד השבת היא פגיעה בכלל ישראל , פגיעה באומה היהודית. לא לחינם לאורך כל ההיסטוריה גזרו צוררי ישראל על איסור קיום 2 מצוות עיקריות  : ברית מילה ושמירת השבת . כך גזרו היוונים , הרומאים , הסובייטים ועוד שאר מריעין בישין. השבת, כמו ברית המילה , מייחדת אותנו כעם . לאף אומה אחרת אין שבת . לא לחינם הנוצרים קבעו להם את יום המנוחה השבועי שלהם ליום ראשון והמוסלמים את יום שישי . כך אנחנו אומרים בכל שבת בתפילה : " ולא הנחלתו לעובדי אלילים , גם במנוחתו לא ישכנו ערלים ". רק ליהודים יש את השבת , והיא הרבה מעבר לסתם יום של מנוחה , השבת היא קדושה !!! להוציא את אלמנט הקדושה מהשבת ולהפוך אותה לסתם יום של בילוי זה ממש כמו להוציא מהאדם את הנשמה ולהשאיר אותו רק עם הגוף. אילתים יקרים ואהובים , אני כבר לא מתגורר באילת אבל נוצר לי חור בלב כשראיתי בתמונות חברים מאילת שמפגינים בעד חילול חילול השבת. אוהב ומתפלל למענכם , דוד שנה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש