יהדות - פרשת 'מקץ'

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 13/12/2017 14:27 ● מה נשמע 526
נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ, הכריז בשבוע שעבר שהוא מכיר בכך שירושלים היא עיר הבירה של מדינת ישראל. וכמו בכל דבר אחר, העם בישראל נחלק לשניים. 90% מהעם שמחו על דבריו של טראמפ ו- 10% נוספים, טרחו להשבית את החגיגות באומרם שאין לדבריו של נשיא ארצות הברית שום משמעות, ולהפך, הוא רק מחבל בדבריו אלו ''בתהליך השלום''
יהדות - פרשת 'מקץ'

 

פרשת 'מקץ'


נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ, הכריז בשבוע שעבר שהוא מכיר בכך שירושלים היא עיר הבירה של מדינת ישראל. וכמו בכל דבר אחר, העם בישראל נחלק לשניים. 90% מהעם שמחו על דבריו של טראמפ ו- 10% נוספים, טרחו להשבית את החגיגות באומרם שאין לדבריו של נשיא ארצות הברית שום משמעות, ולהפך, הוא רק מחבל בדבריו אלו "בתהליך השלום". מעניין שאותם אנשים אשר יוצאים מגדרם לגמד את ההישג הזה של נתניהו, הם אותם אנשים שמסבירים שראש הממשלה הוא כישלון, כאשר באונסקו מתקבלת החלטה הפוכה לפני מספר חודשים שאומרת שאין ליהודים שום קשר לירושלים. באופן אישי אני לא נוטה להתרגש משום דבר שגוי אומר על הקשר שלנו לארץ ישראל. לא דגדג לי כהוא זה אחרי החלטת האו"ם בקשר לירושלים, ומנגד גם לא רקדתי על הגגות לאחר דבריו של טראמפ. ארץ ישראל שייכת לאבותינו ולנו, לא בגלל מה שאומרים הגויים, אלא מפני שבורא העולם נתן לנו אותה. אני לא זקוק לאישור של הפריץ על כך שירושלים היא עיר בירתי, לב האומה. מהרגע שבו עקד אברהם אבינו את יצחק בנו על המזבח בהר המוריה (המקום בו נמצא הר הבית כיום), לפני 4000 שנה, מאותו רגע ירושלים התקדשה והפכה להיות עיר האלוקים. גם אם כל העולם יטען שירושלים לא שייכת לנו ושאנחנו צריכים לתת אותה לאויבינו – אנחנו נתעלם מהם. אמנם מעשה גדול עשה טראמפ, אך במעשהו זה הוא עשה טובה לעצמו יותר מאשר עבורנו, מפני שהוא קיים על עצמו את דבריו של דוד המלך: "אז יאמרו בגויים הגדיל ה' לעשות עם אלה". גוי שמכיר ביהודים כבעלים היחידים על ירושלים, הופך בכך להיות חסיד אומות העולם.
השבת נקרא בפרשת 'מקץ' על עלייתו המטאורית של יוסף הצדיק מתחתית הסולם החברתי,      עבד-אסיר, עד לדרגת המשנה למלך מצרים ששולט בפועל בכל מצרים. יוסף נמצא בבית הסוהר יותר מ-12 שנים, בלי שום אופק של חנינה, הכל סוגר עליו. והנה ביום בהיר אחד, בלי שום התראה מוקדמת, הוא מוצא מהבור ונקרא להתייצב לפני פרעה על מנת לפתור לו את חלומותיו. פרעה מספר ליוסף שהוא חלם 2 חלומות, ואף אחד מיועציו לא הצליח למצוא לו פתרון מספק לחלומו, והוא שמע שיוסף יודע לפתור חלומות. היינו מצפים מיוסף שינצל את ההזדמנות החד פעמית שנקרתה בפניו, והיה מסביר לפרעה שהוא מומחה גדול בפתרון חלומות, וכך היה מציל את עצמו מלחזור לכלא.  אך במקום זאת יוסף אומר לפרעה: "אני בכלל לא יודע לפתור חלומות, רק ה' יודע לפתור חלומות". באותו רגע יוסף סיכן את הזדמנות חייו, כי פרעה יכול היה לומר לו- "אם אתה לא יודע לפתור חלומות – תחזור לבור". למרות זאת פרעה בוחר לספר ליוסף את החלומות ולאחר שמיעת החלומות של פרעה אומר יוסף לפרעה: 2 החלומות הם חלום אחד. יהיו 7 שנים של שובע, ולאחריהן יהיו 7 שנות רעב. ה' מגלה לך פרעה מה שיהיה, על מנת שתוכל להתארגן לעתיד. ופעם אחר פעם יוסף חוזר ומדגיש לפרעה שהכל מאת ה'. פרעה המלך הגוי כל כך מתפעל מהפתרון של יוסף את החלום ומדבקותו ואמונתו בה', עד שהוא מכריז בקול גדול: "הנמצא כזה איש, אשר רוח אלוקים בו". אפילו פרעה המלך הרשע אינו יכול לצאת חוצץ נגד האמת המנצנצת מתוך דברי יוסף הצדיק. יש אלוקים, והוא נמצא עם יוסף. כאשר מלך גוי מכריז לפני כולם שה' הוא האלוקים – יש בכך קידוש ה'. גם להכרזתו של טראמפ שירושלים היא בירת ישראל  יש קידוש ה'.
הטור מוקדש לבני, יהונתן נ"י, שיחגוג השבת בר מצווה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש