תלמידי בית ספר ’עציון גבר’ מעורבים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 24/5/2017 14:57 ● מה נשמע 497
על רקע פניה של תלמידי כיתות ו' מבית הספר היסודי 'עציון גבר' לראש העירייה בעניין עיצוב כיכר בעיר, הקמת פארק מים וחוף קצא"א, נפגש ראש העירייה עם התלמידים בבית הספר ● ראש העירייה שנפעם ממעורבותם של תלמידי בית הספר בנעשה בעיר אילת, ענה על השאלות, שיבח את דגם הכיכר שהציגו התלמידים והסביר להם על הנעשה בחופים
תלמידי בית ספר ’עציון גבר’ מעורבים
חזקים בעיניינים. תלמידי ’עציון גבר’

המפגש בבית הספר, בניהולה של עינת חרמוני, נפתח בסיור של ראש העירייה במרחב למידה ייחודי, שהקים צוות בית הספר ושזיכה אותו בפרס מוזיאון "יד ושם". המרחב מספר את סיפורו האישי של נחמן, ילד שגדל בצל השואה, החי כיום  בטורונטו ויש לו 5 ילדים ו 12 נכדים. סיפורו המרגש נחשף במקרה על ידי חני, המורה לאנגלית, במסגרת דיאלוג ולמידה משותפת בין בית ספר "ביאליק" בטורונטו שבקנדה לבית ספר "עציון גבר", הנמשך כשש שנים. השילוב בין עקרונות הוראת שואה, אותם למדה חני כשלוש שנים בהנחיית "יד ושם" לבין מענה לשונות, יצר מרחב למידה ייחודי ורב חושי. במסגרת המסע במרחב, נחשפים הילדים לערכים של קבלת השונה, אמפטיה וזהות יהודית, כל זאת בדגש על הסיפור האישי של הניצול. להקמת המרחב היו שותפים נוספים. במסגרת סדנת עבודה בעץ הקיימת בבית הספר עם תלמידים, נבנה מיצג המדמה את המחבוא בו הסתתר הניצול ואמצעי העזר השונים. בכניסה למרחב, מוצגת תערוכת  צילומים, פרי עבודתם של הילדים, המשקפת ערכים המתבטאים במרחב בפרט ובבית הספר בכלל.

 

ראש גדול


לאחר הסיור במרחב הלמידה, נפגש ראש העירייה עם תלמידי כיתות ו' בבית הספר. המפגש נפתח עם הצגת דגם לכיכר אותה עיצבו תלמידי "מצוינות אמירים" בבית הספר, אותה הם מבקשים ליישם באחת מכיכרות העיר אילת. באמצעות הכיכר ביקשו התלמידים לשקף את רוח החשיבה החיובית ושמירה על האדם והסביבה, בדומה לרוח שמשקפת תחנת האוטובוס שעיצבו התלמידים בסמוך לבית הספר. ראש העירייה שיבח את התלמידים על הכוונה ועל היצירתיות וציין, כי נעשתה פניה דומה גם מבית ספר 'תל"י הרי אילת' והוקצתה לכך כיכר. עוד ציין, כי גם הצעתם תבוא בחשבון.  עוד במהלך המפגש, העלו התלמידים בפני ראש העירייה את עניין הקמת פארק מים ואף הציעו לכך מיקומים לאחר שבחנו את מרכיבי הסביבה במסגרת שיעורי מדעים. ראש העירייה סיפר לתלמידים על ביקוריו בגני הילדים ועל פינת החלומות במפגשים הללו, במסגרתה החלום לפארק מים, עולה באופן מתמיד. התלמידים שמחו לשמוע מראש העירייה, כי לאחר משא ומתן לקידום פארק מים בסמוך לקיבוץ אילות, תהליך שנמשך כבר כמעט עשור בגלל בירוקרטיה, אישרה המועצה הארצית לפני כשבוע את הקמת הפארק. עוד שמחו לשמוע, כי בקרוב מאוד יתחילו עבודות להכשרת הטקסס ראנץ' לאחר שהיזמים נענו לדרישת ראש העירייה, להקים במקום פארק מים. סוגיה נוספת שהעלו התלמידים היא החשש לשונית האלמוגים בחוף קצא"א, שייפתח בקרוב לציבור וגם פה הציעו הצעות ליישום שתכליתן שמירה על המפרץ והשונית. גם כאן הסביר ראש העירייה לתלמידים, כי הדאגה נכונה לכל חוף ובהתאם לכך פועלת העירייה. התלמידים שמחו לשמוע על התכנון להפוך את המזח הקיים לאטרקציה שתשמש גם כמעבר לתוך המים. 

עוד הציגו התלמידים לראש העירייה שני דגמים של דג מקומי שיצרו במסגרת קורס הממציא הצעיר. הדגמים ישמשו כלי לאכסון קפסולות של קרם הגנה, שיימכרו ב – 1 ₪ בחופי הים. ראש העירייה הציע לתלמידים לבחון שיתופי פעולה עם קופות החולים כדי לקדם את המיזם המבורך ובהזדמנות זו שיבח את התלמידים על יצירה המוצר הירוק "מאפרה באווירה", שפוזרה לאחרונה לאורך כל רצועת החוף הצפוני. לאחר השאלות, ביקש ראש העירייה להתייעץ עם התלמידים לגבי בחירת צבע עבור מעקות הבטיחות הממוקמים בצמתים שליד בתי הספר, אשר יהיה שונה מהצבע הלבן של שאר מעקות הבטיחות בעיר. ההחלטה שהתקבלה פה אחד היא צביעה בצבע זוהר. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש