יהדות

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 18/1/2017 22:59 ● מה נשמע 479
פרשת 'שמות’ ● בשעה טובה (מו)ברק חוסיין אובמה סיים את תפקידו כנשיא הכושל ביותר שהיה בארצות הברית מעולם. האיש המוסלמי המרושע הזה, שניסה בכל דרך להשפיל את מדינת ישראל במהלך כל שמונה שנות כהונתו, הצליח לקחת מעצמה עולמית ולהפוך אותה לבדיחה בינלאומית >>
יהדות

 

פרשת 'שמות’


בשעה טובה (מו)ברק חוסיין אובמה סיים את תפקידו כנשיא הכושל ביותר שהיה בארצות הברית מעולם. האיש המוסלמי המרושע הזה, שניסה בכל דרך להשפיל את מדינת ישראל במהלך כל שמונה שנות כהונתו, הצליח לקחת מעצמה עולמית ולהפוך אותה לבדיחה בינלאומית. כנראה שאובמה לא למד היסטוריה, וגם לא שמע את השיר של מאיר אריאל - "עברנו את פרעה נעבור גם את זה". ובכן מיסטר מוברק חוסיין אובמה ( מוברק זהו שמו המקורי – מוסלמי בן מוסלמי ), אתה תיזרק לפח הזבל של ההיסטוריה ואילו אנחנו, עם ישראל, עם הנצח, נמשיך לחיות בארץ ישראל עד ביאת הגואל.       ובכל זאת היו לרשע הזה 2  "הישגים" מול נתניהו. ההישג הראשון היה שהוא הצליח לכפות על נתניהו את 'נאום בר אילן', נאום שבו הודיע נתניהו "שהחזון" שלו הוא שתקום מדינה פלישתית בלב מדינת ישראל. נראה לי שנתניהו התבלבל והתכוון לומר שחלום הבלהות שלו הוא שתקום ממלכת טרור בארץ ישראל. ההישג השני היה, שנתניהו הקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון. מעשה טיפשי ביותר שתורם רבות לקידום המוטיבציה של המחבלים לבצע פיגועים, וגם תורם ביותר להעלאת מחירי הדיור בכל הארץ, כי הרי אם לא בונים במקום אחד אז הבקושים לדירות גדלים במקום אחר. חבל שנתניהו התכופף ונכנע לאובמה, אך כעת אנחנו מקווים שראש הממשלה יעמוד בעוז ובגאון על זכותנו לבנות ולחיות בכל מרחבי ארץ ישראל בלי הגבלות ובלי הקפאות. ואם בכל זאת יחליט ראש הממשלה "לשכוח" את הציבור שבחר בו ושלח אותו לשרת בתפקידו, אז כנראה שהקב"ה ידאג לכך שגם הציבור "ישכח" לבחור בנתניהו בבחירות הקרובות. כל מנהיג מוכרח שתהיה לו מסירות נפש עבור עמו ועל אחת כמה וכמה כשמדובר על המנהיג של עם ישראל , ואם איך לך את מסירות הנפש הנדרשת אנא פנה את מקומך " לרעך הטוב ממך ".
השבת נקרא בפרשת 'שמות' על התחלת שעבודם של בני ישראל ע"י פרעה . פרעה הוגה תוכנית זדונית שמטרתה הסופית – השמדת עם ישראל. כל האמצעים כשרים לשם השגת מטרה זו. החל בשלילת זכויות כלכליות ( שמו עליהם שרי מיסים), עבור לשלילת החירות ( "ויעבידו מצרים את בני ישראל בפרך ") ועד לגזירת כליה ("כל הבן היילוד היאורה תשליכוהו" ). אך מול הצורר המרושע הזה מקים הקב"ה לבני ישראל מנהיג משכמו ומעלה . מנהיג שיצטרך לנהל משא ומתן קשוח ולא מתפשר עם הצורר, מנהיג שיצליח להיות מקובל על העם שלו למרות שהוא חסר כישרון רטורי "כבד פה וכבד לשון", מנהיג שלא חושב על טובתו והנאתו האישית, מנהיג שיש לו מסירות נפש טוטאלית עבור עמו. משה רבנו. המנהיג  - בהא' הידיעה. כאשר הקב"ה פונה למשה בפעם הראשונה בהתגלות בסנה שבוער ואיננו נשרף ומבקש ממנו שינהיג את עם ישראל , משה רבנו מסרב. הוא לא מבין מדוע ה' שולח אותו הרי הוא בכלל לא מתאים להיות מנהיג . אבל הקב"ה יודע שמשה רבנו הוא הכי מתאים להנהיג את עם ישראל ולכן ה' כופה על משה לקבל את ההנהגה. תנסו לדמיין בדור שלנו אדם שמסרב להיות ראש ממשלה עד כדי כך שיצטרכו לכפות עליו את התפקיד. מדע בדיוני. וכבר בהתחלת שליחותו משה רבנו סובל מאסונות , בנו כמעט נהרג בדרך , מזילזול ולעג של פרעה ויועציו, מרדיפה של אחיו שכועסים עליו ומאשימים אותו שבגללו פרעה מכביד עליהם את העבודה הקשה. כשרואה משה רבנו עד כמה עמו סובלים הוא מבקש מה' שישחרר אותו מהתפקיד , כי הוא בטוח שהוא נכשל במשימה. אבל הקב"ה לא מוותר ומודיע לו – תמשיך בתפקיד. עוד מעט , עוד רגע קט, ופרעה יחטוף את העונש שמגיע לו על כל הצער שגרם לבני ישראל , ועם ישראל יצאו משיעבוד לגאולה. גם היום , עוד מעט עוד קצת , המשיח בפתח.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש