מפת עדיפויות חדשה לענף התיירות

מאת: עומר כרמון ● 10/9/2016 00:06 ● ערב ערב 2775
ביוזמת משרד התיירות, אישרה השבוע ועדת הכספים של הכנסת את מפת העדיפויות החדשה לענף התיירות. מטרת המפה החדשה הינה לעודד הקמה של מלונות והגדלת היצע חדרי האירוח בשורה של ערים ואזורים חדשים ולעודד מיזמי תיירות הפועלים בפאתי הערים הגדולות וכן בסמיכות לשדה התעופה בן-גוריון
מפת עדיפויות חדשה לענף התיירות
שר התיירות, יריב לוין

מטרת הצו היא להגדיל את היצע חדרי האירוח בישראל, לרבות מלונאות עממית ואכסניות, מהלך העשוי לסייע להורדת המחירים בענף התיירות. ממסקנות צוות מקצועי של משרד התיירות שהיוו את הבסיס לצו, התברר כי בעשור האחרון מספר החדרים הפעילים בבתי המלון עלה במתינות, בעוד מספר התיירים גדל משמעותית. עוד עלה כי הגידול האיטי בהיצע חדרי אירוח הוא אחד הגורמים לעליית מחירי הלינה בארץ. הצו קובע כי יזמים בתחום התיירות באזורים הנכללים במפת העדיפות החדשה, ייהנו ממענק של עד 20% מגובה ההשקעה. בנוסף אישרה הממשלה לפני מס' שבועות את הצעתו של שר התיירות, השר יריב לוין, בדבר תמיכה של 33% להקמת מלונות עממיים, תיקון שיחול כעת גם על האזורים החדשים.

ממשרד התיירות נמסר כי התקציב המוקצה לטובת המענקים עומד על 200 מיליון שקלים בשנה. "זהו צעד המתווסף לצעדים הקודמים שיזם שר התיירות יריב לוין ובהם חוק המלונות שעבר בכנסת בתחילת אוגוסט ונועד להוזיל את מחירי הנופש בישראל והחלטת הממשלה בדבר מענק של 33% להקמת מלונות עממיים לפני מספר חודשים. שר התיירות יריב לוין, אמר השבוע: " אני מברך את יו"ר ועדת הכספים  חה"כ גפני על אישור החלטתי להרחבת מפת אזורי העדיפות הלאומית בתחום התיירות. זהו צעד חשוב נוסף להוזלת מחירי הנופש ולהגדלת ההיצע המלונאי בישראל. הרחבת המפה תאפשר מתן מענקים גבוהים להקמת מלונות באזורים חדשים, ותביא לגיוון היצע המלונות וליצירת מקורות תעסוקה רבים נוספים בכל רחבי הארץ".

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש