קרמה אקספרס בת שנה וכולם נהנים

מאת: אביבה דקל ● 21/4/2016 08:56 ● מה נשמע 440
צילם חיים דוד / תודו שאם לפני שנה היו אומרים לכם שאתם יכולים ליהנות משלל מטעמים במחיר של 5 ₪ בלבד לפריט הייתם מרימים גבה. אלא שאז נפתחה באילת 'קרמה אקספרס' וחוקי המשחק באילת השתנו. אם בעבר הלא ממש רחוק ארוחת צהריים לא הייתה יורדת מעלות של 35 ₪, במקרה הטוב, הרי שהיום ב'קרמה אקספרס' אתם יכולים ליהנות מארוחת צהריים מושלמת, הכוללת שלושה פריטי מזון ומשקה ב – 20 ₪ בלבד ובכלל, קפה, מאפה, סלט, כריכים ועוד הרבה דברים טובים - כל דבר במחיר אחיד של -5 ₪ בלבד. לא היינו כחולמים
קרמה אקספרס בת שנה וכולם נהנים

אחרי שטרנד החמישה שקלים לפריט מזון פשט במרכז הארץ, הוא הגיע בדיוק לפני שנה גם לאילת. 'קרמה אקספרס', מציעה מאז ועד היום לאילתים שלל מטעמים ב-5 ₪ בלבד. ומסתבר שזה יכול לקרות. האילתים נוהרים למקום בכל פעם שמתחשק להם משהו לנשנש או אפילו כשהם ממש רעבים, אבל לא מתחשק להם להיכנס למסעדה ולבזבז זמן וכסף.

כל אחד יכול

'קרמה אקספרס' היא בית קפה – מסעדה, שתמיד אפשר למצוא בה מה לאכול  או לשתות, והכל טעים וטרי. התפריט הקבוע מגוון מאוד. בנוסף לתפריט הקבוע, בכל יום שישי תמצאו כאן חריימה, ובימי שלישי קוסקוס. המקום נפתח ללקוחות משבע בבוקר ועד לעשר בלילה והלקוחות מגיעים בכל שעות היום והערב.

"מה שהכי מרגש אותי במקום הזה", אומר דוד קמפיאנו, מבעלי העסק, "שאני רואה המון פעמים משפחות עם חמישה, שישה וגם שבעה ילדים מגיעים לאכול, נהנים גם ממלוחים וגם ממתוקים ויוצאים עם חשבון של -100 ₪ ואפילו פחות. גם רן קנדי שותפי וגם אני, באנו לעסק הזה לא רק מהמקום של לעשות הרבה כסף ומהר, כי אם גם כדי לתת פתרון לאנשים קשיי יום, כדי שיוכלו מפעם לפעם לאכול בחוץ, בגבולות היכולת שלהם, וגם להורים שאין להם יכולת לתת 50 שקל דמי כיס לכל ילד שלהם, וגם אם יתנו לו 15 או 20 ש"ח לשבוע לילד, זה יספיק להם כדי לבוא אלינו וליהנות כל יום ממשהו אחר. והם באים. בני הנוער נוהרים אלינו מבתי הספר העל יסודיים  וכל ילד יכול ליהנות כל יום ממשהו אחר וליהנות עם החברים שלו".

במקום כ-  30 מקומות ישיבה בפנים ובחוץ, וזה מספיק, מאחר שהקהל מתחלף כל הזמן. את הבוקר פותחים במקום סוחרים, מתווכים ועורכי דין, המגיעים ל'קרמה אקספרס' לפני העבודה. אחריהם מגיע גל התלמידים היוצאים להפסקות  ואחר כך, בשעות הצהריים, מגיעים לקוחות שמסתובבים בשדרות התמרים ובעלי עסקים שמעבירים כאן הפסקת צהריים קצרה. בערב מגיעות משפחות עם ילדים שמגיעים להתפנק על ארוחת ערב או על קינוחים, כך שהתחלופה גדולה, והמקום עובד כל היום. "90% מהלקוחות שלנו הם לקוחות קבועים, שאני כבר מכיר בשמם, וגם יודע מה הם אוהבים לאכול", מציין קמפיאנו שמשמש גם כשף במקום.

מגוון, טעים וטרי

התפריט ב'קרמה אקספרס' גדול ומגוון והוא כולל: חביתות, סלטים, כריכים, פסטות, תפוח אדמה מוקרם, פיצה, מג'דרה, מרקים (כל יום מרק אחר), בורקס, קרואסונים שתיה חמה וקרה. ויש אייס קפה מצוין, אלפחורס, כדורי שוקולד ופחזניות. בערב ובלילה נוספים לתפריט היומי ופל בלגי, פנקייק, סופלה,  כדורי פירה, טבעות בצל, צ'יפס, טוסטים ומילקשייקים מצוינים, והמחיר נשאר חמישה שקלים לכל מנה.

האם אפשר להרוויח כשמוכרים מנה בחמישה שקלים? אני שואלת את דוד שמשיב:

"חד משמעית כן. אמנם העבודה יותר קשה. חייבים להיות הרבה יותר מדויקים מבחינת הכמויות, חייבים להיות באופן קבוע עם אצבע על הדופק לגבי הזמנות מוצרים ולגבי הבלאי. הסוד הוא בכמויות. צריך לדעת לעבוד תמיד עם דברים טריים, להכין דברים הרבה יותר פעמים ביום, להכין סלט בכל פעם מחדש, לבשל פסטה בכמויות לא גדולות מדי וכמה פעמים ביום ולהקפיד שהכל יאכל בעודו טרי וששום דבר לא ייזרק. אבל מה שהכי חשוב שיגיעו הרבה אנשים. הסוד הוא לדעת להגיע למגוון גדול של קהלים: לילדים, לאנשי ארוחת בוקר, לאנשי ארוחת צהריים או ערב וגם לאנשים שבאים בין לבין לנשנש משהו מתוק או מלוח. אני רוצה בהזדמנות זו להודות לצוות שלי, שבלעדיו לא היינו מגיעים לאן שהגענו, ולא הייתי נהנה מהעבודה כמו שאני נהנה ממנה כעת. לאבירן באז, מנהל המטבח שדואג לתפעול השוטף על כל המשתמע מכך, לבת אל פרץ, המנהלת את החלק הקדמי של המסעדה ואחראית על שירות הלקוחות, לשי ולרוני, עובדי הדלפק המקסימים השירותיים ברמות גבוהות. כל הצוות הזה משקיע את הלב והנשמה במקום מרגע שהם מגיעים לעסק ועד שהם מסיימים את יום העבודה ועושים הכל כדי שכל הלקוחות יצאו מכאן מרוצים ומחויכים", אומר קמפיאנו בשביעות רצון. ומוסיף: "קרמה אקספרס הוא מקום כשר עם תעודת כשרות, ויהיה כשר לפסח ופתוח לשרת אתכם גם בחג. אנחנו מאחלים  חג שמח  וכשר לכל תושבי העיר ולכל לקוחותינו".

 

 

 

'קרמה אקספרס'-

מיקום: מרכז רכטר

טלפון:  08-6318457

שעות פתיחה: ימים א'-ה'  07:00-22:00, יום שישי 07:00-15:00

 

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש